Ktm 660

Hi-ho

Guest
psykomotard skrev:
ok sliders skulle jag också haft tag i.. fast har ju allt utom nya oslitna puckar.. på ktmcenter i tokholm sa dom att dom bara såldes i färdiga set och att det var skatehjul som gällde annars... skitsnack?
Vad menar de med färdiga sett då? När jag ringde tilll Lelles så gick det och beställa (parvis) men vi får se. jag har ju inte fått grejerna ännu :rofl
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Hi-ho skrev:
Vad menar de med färdiga sett då? När jag ringde tilll Lelles så gick det och beställa (parvis) men vi får se. jag har ju inte fått grejerna ännu :rofl

Ja, vad brukar man mena med färdiga set...? :7peta Kanske att alla delar som behövs är med. Jag köpte färdigt, orkade inte hålla på med fula skatehjul och borra mutter osv. Mycket snyggare med "riktiga" KTM puckar dessutom!
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
färdiga set:
gängstång, muttrar samt puckar...

har man en gång köpt det 2 första kanske man som jag vill köpa t.ex puckar för fram och bak bara höger sida... har ingen nytta av massa extradelar till nästa gång jag marksynar vänster sida :D
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Vad är det för bakdel på denna??? Nån som vet???
 

Bifogat

  • 660 comp.jpg
    660 comp.jpg
    87.9 KB · Visningar: 651

Hi-ho

Guest
Suomalainen skrev:
Ja, vad brukar man mena med färdiga set...? :7peta Kanske att alla delar som behövs är med. Jag köpte färdigt, orkade inte hålla på med fula skatehjul och borra mutter osv. Mycket snyggare med "riktiga" KTM puckar dessutom!

Ja ja, sluta peta på mig :(
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
SVooSh skrev:
Någon som har en mekbok i e-format? Loggade in på lelles men det var inte mycket att hänga i granen där inte.

Jag har den på CD, men har inte lyckats kopiera över den till datorn.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Någon/några som kör med sina Motarder ännu... Ska ut en sväng nu blev ju sketa glad när man vaknade och kollade tempen ute +10 grader cellsius whhhoooohoooooooo
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
SVooSh skrev:
Vart fick du tag i den CDn då? Kan även tänka mig betala för en bra mekbok.

Pm:a din adress så ska jag försöka skicka iväg en i veckan. Du har säkert något som jag vill ha såsmåningom... :)
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Service på 660 ?????

Jag undrar vad det är för serviceintervall på 660, olja+filter, ventiljustering, kolv, kamkedja, vippor mm

Gärna andra synpunkter på driftsäkerhet och hållbarhet...

Har nog bestämt mig för en 660 till våren men vill veta så mycket som möjligt...
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
mr_hman skrev:
Service på 660 ?????

Jag undrar vad det är för serviceintervall på 660, olja+filter, ventiljustering, kolv, kamkedja, vippor mm

Gärna andra synpunkter på driftsäkerhet och hållbarhet...

Har nog bestämt mig för en 660 till våren men vill veta så mycket som möjligt...

ENLIGT SERVICEMANUALEN:Olja+Filter 250mil/25 timmar
Ventiljustering 500mil/50 timmar
Luftfiltret rengjorde jag i samband med oljebyte, man borde kanske gjort det oftare...
Man borde kanske byta olja+filter lite oftare, kanske var 200e mil. Eftersom 250mil är ca 35 timmar.

Har aldrig hört om någon som har bytt kolv, kamkjedja eller vippor. Men jag kan tänka mig att de håller ca 1500 mil. Enligt Ragnar på Lelles är motorerna i princip odödliga om man sköter dom rätt. "1000 mil för en 660 är ingenting" har han sagt.
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Det låter fint,,, :tummenupp olja och filter är ju en baggis,, det är just motorjobb jag inte tycker om.....
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
ceasar skrev:
ENLIGT SERVICEMANUALEN:Olja+Filter 250mil/25 timmar
Ventiljustering 500mil/50 timmar
Luftfiltret rengjorde jag i samband med oljebyte, man borde kanske gjort det oftare...
Man borde kanske byta olja+filter lite oftare, kanske var 200e mil. Eftersom 250mil är ca 35 timmar.

Har aldrig hört om någon som har bytt kolv, kamkjedja eller vippor. Men jag kan tänka mig att de håller ca 1500 mil. Enligt Ragnar på Lelles är motorerna i princip odödliga om man sköter dom rätt. "1000 mil för en 660 är ingenting" har han sagt.

Min har ju gått 890 mil och 118 timmar nu. Ca 600 på bana. Den motorn har inte fått mer kärlek än vad boken säger och har mycket kvar att ge...

//jaG
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
ceasar skrev:
Har aldrig hört om någon som har bytt kolv, kamkjedja eller vippor.
Men vevstake :gnissla Jo jag bytte kamkedjan på samma gång också när motorn ändå var isär.
 

evo 8

Plattan i mattan!
Gick med
2 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660-05
Var bara tvungen att lägga in en bild på min nyinköpta hoj. Kan det inte bli vår snart?!

Mvh

Niklas
 

Bifogat

  • ktm 660 liten bild.jpg
    ktm 660 liten bild.jpg
    84.6 KB · Visningar: 990
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top