GSX 1400-tråden

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
jag skruva på mitt kisssimurra helsystem dagen innan jag skicka den på lite jobb.
å min smällde rediga avgas smällar efter gas på drag.
slog en halv meters elds låga i garaget.. men det va ju lite coolt he he he :yoparty man blir ju lite kåt :tuttar
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
andreas b skrev:
2186584 jag skruva på mitt kisssimurra helsystem dagen innan jag skicka den på lite jobb.
å min smällde rediga avgas smällar efter gas på drag.
slog en halv meters elds låga i garaget.. men det va ju lite coolt he he he :yoparty man blir ju lite kåt :tuttar

Fan du måste ju få tillbaka den innan någon blir tvungen att spärra in dig på psyket!

Här regnar det som f_n och alla :rullandeu :rullandeu :rullandeu :rullandeu :rullandeu (FEM) är hemma nu... sommarlov har de fått.
Föräldraledighet är bra! :)
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Maggy skrev:
2186720 Fan du måste ju få tillbaka den innan någon blir tvungen att spärra in dig på psyket!

Här regnar det som f_n och alla :rullandeu :rullandeu :rullandeu :rullandeu :rullandeu (FEM) är hemma nu... sommarlov har de fått.
Föräldraledighet är bra! :)


he he he. fint me summer lov..

psyket är helt rätt!! faaan jag är en enkel grabb snus mus å bränn. a. däck :)

man är ju helt makt lös. kan inte göra ett skit mer än å vänta. å jag föddes utan tålamod he he.

kört nått på bak hjulet? jag lyckades 1an 2an sen ner är ju så fram tung.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
andreas b skrev:
2186771kört nått på bak hjulet? jag lyckades 1an 2an sen ner är ju så fram tung.
Man borde få nobelpriset i fysik om man inte hissat framhjulet alls på en GSX1400. Det sköter sig själv när varvtalet ökar lite på de lägre växlarna. :brynad
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Esquire skrev:
2187065 Man borde få nobelpriset i fysik om man inte hissat framhjulet alls på en GSX1400. Det sköter sig själv när varvtalet ökar lite på de lägre växlarna. :brynad

Har aldrig lärt mig att köra på bakhjulet... :va
Men visst lyfter det vid ordentligt pådrag på 1:an och 2:an :tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Maggy skrev:
2185417
När jag blir rik och köper downpipes i vettig dimension (nån påstod att de bara är 22mm invändigt... har inte haft lös och kollat själv dock) så skall jag kosta på mig en bänkning. Ett Acrapovic helsystem med PC3 ger mellan 13 och 19hk så det är ju inte illa.

Har nu fått uppgifter om hur illa det är.
Det är 27mm i änden mot toppen som konar ned till 24mm. Dvs en VW Polo 1,4 har grövre grenrör!
Men så har en GSX iofs lika mycket vrid som en sådan (126Nm)...mer effekt (106hk mot 75hk)... och något större spis (1406cc mot 1390cc).

Måste bli helsystem nästa år.
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Esquire skrev:
2187065 Man borde få nobelpriset i fysik om man inte hissat framhjulet alls på en GSX1400. Det sköter sig själv när varvtalet ökar lite på de lägre växlarna. :brynad

nedre växlarna? vilken flyg plats tankar du? 1an ok! men 2an gasar du väl inte upp han på??
det är skillnad på få fram dämparna å gunga upp lite eller få hjulet från backen!!!
men har det lite me å göra me att min motor går lite tungt pga sprojlans ny??
ps jag använde inte fram hjulet på gammla hojen... :yoparty så jag kan köra..
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
andreas b skrev:
2189045 nedre växlarna? vilken flyg plats tankar du? 1an ok! men 2an gasar du väl inte upp han på??
det är skillnad på få fram dämparna å gunga upp lite eller få hjulet från backen!!!
men har det lite me å göra me att min motor går lite tungt pga sprojlans ny??
ps jag använde inte fram hjulet på gammla hojen... :yoparty så jag kan köra..

Jag var just ute en sväng... och jo... den lyfter på 2:an vid ordentligt gaspådrag (ej högt men ändå)!
Min är en 2005:a som nu gått 255mil.
Inte HELT orginal men ett slipon och powercommander borde inte göra mycket.
tilläggas bör väl att jag INTE "kan" köra... dvs mina framhjul är i backen mest hela tiden.
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Maggy skrev:
2189403 Jag var just ute en sväng... och jo... den lyfter på 2:an vid ordentligt gaspådrag (ej högt men ändå)!
Min är en 2005:a som nu gått 255mil.
Inte HELT orginal men ett slipon och powercommander borde inte göra mycket.
tilläggas bör väl att jag INTE "kan" köra... dvs mina framhjul är i backen mest hela tiden.


ok men det gör nog ganska mycket med slipon och pc. För min gasar jag inte upp..

Men nu när jag får hem killroy så får vi la se. :yoparty

När ja körde hade jag ALLT orginal även gasrören (03a)

Jag menar inte att ja e världsmästare .. hehe
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vart tvungen att testa idag. Och jepp, den går upp med bara gas både på ettan och tvåan.

Hojen är helt otrimmad med allt original, har rullat 115mil och jag kör på 95oktan.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Det är iofs ett annat sprut i K5 och nyare men det är samma uppgivna effekt/vrid.
Har inte kört på tre dagar nu... antingen regn eller alkohol. Men imorrn kanske... :D
 

Dr Cotton

schnell!
Gick med
29 May 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
GSX 1400 K2 och Honda XL 250 -77
moisture

Har haft hojen i ca tre veckor nu och har hunnit med ett par hundra mil. Körde 35 mil igår och har kanske kastrerat mig själv m.h.a. permafrosten som tog min kropp i besittning... Måste säga att jag i början blev häpen och lite besviken över hur tyst den var! Men... tystnaden är ljuvlig! Nästan omedelbart dök det upp en vision i mitt huvud att det måste vara så här det låter och känns att sitta på en fallande atombomb! Dessutom så är ju ljudvågor inget annat än ren energi och den vill ju inte jag spotta rakt ut i tomma luften :tungan . Dessutom så är ju de gamla original dubbel-blåsen tveklöst snyggast, som hämtat ur det gamla kult-spelet "Full throttle"! Helst skulle jag vilja ha tre enorma kromade megafoner på varje sida... Jaja, nu ska jag inte komma och säga vad som är snyggt eller inte. En sak som jag genast ändrade på var fjädringsinställningarna. Efter att i början nästan hostat upp hjärtat genom näsan, efter en mysig känsla av ett kommande nära förhållande med asfalten, när jag hängde på en ny speed tripple, så fick originalverktygen skämmas när jag tog itu med alla rattar, skruvar och muttrar i fjädringen. Resultatet blev enbart av godo och jag funderar lite på att byta ut lite prylar för att gynna kurvtagning. Någon som vet vad som finns på marknaden? Kanske fel av mig att köpa en GSX 1400 att smiska kurvor med men den är ju så djävla snygg... Och motorn är ju bara så brutal! Slutligen ett litet tips: ge inte fullgas med nytt bakdäck över brunnslock i regn. Drifting är inte GSX:ens starka sida...
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
ja då va det måndag igen...

vakna me en FET brud i helgen igen.. :( måste inse att man inte kan slita fram dunken å tro att man fixar detta utan å göra bort sig..

hmm skulle nog kunnat fått för mej att jag glor på en 125 RD när det är en gsx 1400. allt smalnar av på något konstigt sätt på fyllan :brinnerup

nåväl sätter sig i audin å åker sina 8 mil till jobbet me ångest blandat med hopp om att hojen kanske är klar. högsta volym på ozzy så man inte siktar in i fronten på första truck....framme!!! ringer till mp racing å hör ett tele svar att han varit sjuk skriven IGEN!!!!!! :huvet SAAAAAAAAATAN I PEEERKELE!!!!
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
på 3 veckor bra kämpat!! fan har ochså funderat på detta me kurv tagningen..
är lite mjuk.. men jag vet inga krejer som kan hotta upp kurv glädjen.

skit samma. dom är ju feta å det är det som räknas..

atombomb!!! ha ha ha kul me lite humor :) va är melvin..? en öl sort va? he he .
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Dr Cotton skrev:
2197462Slutligen ett litet tips: ge inte fullgas med nytt bakdäck över brunnslock i regn. Drifting är inte GSX:ens starka sida...
Du kunde ju blinkat till med helljuset eller nåt så jag kunde fått se spektaklet i backspegeln åtminstone. :tungan
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Viss skillnad på 1400 och 1400 om man så säger.
Hade jag velat ha en Kawa så hade jag köpt en sådan. Den tilltalar mig inte särskilt mycket.

MEN dynojet powercommander hade den med!
Jag har just provat en annan "download" mapp på min "bästiga" 1400. Körde innan med "M310-505 - European Model with Scorpion slip-ons and link pipes and stock or K&N air filter" men var rädd att den gick något snålt på vissa vartal. Så in med M310-511 - European Model with Zorstec slip-ons and stock or aftermarket air filter jisses va dåligt den gick med den mappen! Bluddrade, smällde och stank bensin och den är ändå generellt snålare med mat än nollmappen! Bye bye framhjulslyft på 2:an.
Har lagt tillbaka M310-505 nu. Passar bäst med mitt single slip-on (Micron Titan Oval - Race) med hemmasnickrad linkpipe.
Man måste nog mappa i bänk. Men det känns så otroligt onödigt då man ändå skall dit med helsystem sedan.
Vet någon här vem som säljer Yoshikammar förresten?
Man kan ju kolla pris och lägga det på minnet ifall man hittar en bunt pengar någonstans... typ...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Maggy skrev:
Vet någon här vem som säljer Yoshikammar förresten?

Motospeed. Men det finns även duktiga Svenskar som kan slipa om dina egna kammar och göra dem bättre (kvalitetsmässigt) än de fabriksnya är - till ett mycket lägre pris. Hör med Dr.Bike här på SH så kan han förmedla jobbet. Du får själv välja profil på kammarna. Är det shimsjusterad topp väljer du lämpligen den profil som den vattenkylda 93-98 gixxern använder eller om det är vipparmar så väljer du den profil som gsxr750 88-89 använder. Lämpliga data är 0.350" lyft och 235 graders duration.

Själv anser jag väl att man först och främst ska porta toppen, det är den detalj som det jobbas minst med från fabrik och där det finns mest hästar att hämta i förhållande till kostnad.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
andersbrink skrev:
2198970 Material om konkurentens 1400-kubikare. 195 bakhjulspollar enbart med mappning och avgasrör. Grymt!

http://www.dragbike.com/dbnews/anmviewer.asp?a=2079&z=2
ZZR1400 är fusk, den har ju bara 1352cc egentligen.




Depart for our dyno facility. Stop for 2 gallons of 89 octane fuel, although the sticker says 90 minimum. I hate 92 octane, it kills power! I want to run 87, but I’ll play it on the safe side with 89 on the new ride. Who knows if it will ping when it gets hot?
87oktan? Och vissa i Sverige vill inte köra på mindre än 98...
Är det jag som missuppfattat något eller?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top