GSX 1400-tråden

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Tråden lever men är i viloläge typ...kul med ny hoj för dig. Hoppas du blir nöjd med den. Bilder?? :hej
 

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Ort
Stallarholmen
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Kul att se att några hänger i! Här har det varit lite stiltje på forumsfronten med skilsmässa, jobb mm. Fräser dock på med 1400'an och njuter! Den bara går och går. Jag förundras fortfarande över vilken underbar maskin det är! Hopas vi möts på ett fik eller åtminstone får chansen att hejja på varandra längs vägarna i sommar!
/Johan
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Kul att se att några hänger i! Här har det varit lite stiltje på forumsfronten med skilsmässa, jobb mm. Fräser dock på med 1400'an och njuter! Den bara går och går. Jag förundras fortfarande över vilken underbar maskin det är! Hopas vi möts på ett fik eller åtminstone får chansen att hejja på varandra längs vägarna i sommar!
/Johan

Ja det verkar vara en helt underbar maskin. Köpte en som gått 9000 mil blev förvånad när provkörde den.
Märks inte alls känns som ny, betydligt bättre än Bandit 1200 :) Körde en liten tur igår drog 0,47 låg mellan 100-140 inte illa för en gammal och stor maskin.
 

Myggdråparn

Medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Stjärnhov
Hoj
Suzuki GSX1400 -02
Hej
Ska införskaffa nytt bakdäck, några rekommendationer körstilen är lugn och sansad (56år :) )
Hojen det gäller är på bilden.
Hälsningar
Per
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Man behöver nog inte se den i verkligheten. Läs recensionerna. Det finns en anledning till att Dynojet är störst dvs plug & play.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej Skulle bara lägga in en blänkare att jag fortfarande lever :D samt har kvar min GSX1400 o drar nog till Stockholm på fredag med den om inte vädret är för illa. vi är ett litet gäng GSX1400 ägare som tänkte köra en inofficiell Mälaren runt på Lördag hittills är vi troligtvis 6-7 st från olika ställen i landet Varav jag o en till från Blekinge samt en från Gotland som jag har för mig är medlem här med :) .

/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Fan vad roligt, loggar in på SH för första gången på två evigheter och vad ser jag inte på senast aktiva trådar om inte denna... Själv har jag sålt min för länge sedan, men roligt att tråden lever lite och att folk fortfarande älskar hojarna!
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ny i 1400 världen.

...men gammal i SH träsket.

Japp, dax att presentera sig här då. Som sagt gammal SH medlem och fd. sporthojsåkare som även mx:at en hel del genom åren samt nåt år på motard. Numera har sönerna snott mina motarder dock så då föll frågan för egen del på om man skulle tillbaks i sporthojs världen eller prova nåt annat. Det blev "nåt annat"... Jag har alltid gillat 1400:an, den ser musklig ut :brynad Lite som att jämföra dagens sporthojar med sportbilar, typ Lambos, Ferraris etc så är väl detta typ hojvärldens muskelbil. Sen gillar jag retrostuket, var ju så en hoj såg ut när man var knatte. Morbror hade en blå GSX 1100E som man fick sitta och torrgasa på och åka nån runda med på i början av 80-talet, sånt sätter sina spår. :)

Well well, jag hittade en grå 1400 i kanonskick med endast en ägare sen ny med ca 4300 mil på mätaren, inköpt på Claessons Motor i februari 2002 av en idag 80+ herre med eget företag i körskole branschen. Drivs idag av han söner.
Han hade insett att han inte var lika alert som förr och helt enkelt inte vågade riskera vaken hans eller andras väl och hälsa.
Hojen är 100% original förutom att den var fullt touring utrustad när jag köpte den, hårda packväskor, gps mm. Nästan enbart långtouring körd, mestadels i norra Sverige och Norge (nord Norge)

jag har strippat den från allt sånt nu men kommer att behålla allt för ev. framtida bruk. Det är nämligen inte helt omöjligt att det kan bli intressant med lite långåka nu, f*n vilken skön hoj. T.om frugan, som typ aldrig ville åka med när man bara körde GSX-R:er och definitivt inte på TM motarden, tycker det är roligt nu.

Det blir nog till att åka original sommaren ut i år...tror jag. Under vintern blir det nog lite moddningar skulle jag tro, Maveric... "I´m looking at you" :Bugar

Var nere hos Kari härom veckan och blurrade lite och han nämnde nån som plockade mycket med 1400:eek:r i Karlskrona. Misstänkte direkt att det nog var dig det handlade om.


Väl mött på vägarna :cdevil
 

Bifogat

  • 20200530_122335_02.jpg
    20200530_122335_02.jpg
    748.7 KB · Visningar: 54
  • 20200719_165638_02.jpg
    20200719_165638_02.jpg
    753.5 KB · Visningar: 55

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Sant. Tittade inte aå noga på själva auktionssitens bilder. Visst kan man köpa men för en billig peng isf.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Med tanke på hur många hundratals gånger jag och andra kraschat med crossmotorcyklar utan att skada växelgafflar så skulle jag nog inte vara särskilt rädd för den saken.

Vet inte reglerna hos klaravik men man måste ju rimligtvis ha rätt att avbryta ett köp om man upptäcker en defekt växellåda när man hämtar fordonet.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Nej lådan i sig kan nog ha klarat sig, däremot är den ju tippad/smälld på nåt sätt. Så nåt listpris bör det ju inte bli tal om oavsett. Lämnas nog inga garantier om vi säger så. Är man bara medveten om det och vad det kan föra med sig så...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jag skulle säga helsystem, ser nämligen inte några värmeplåtar på undersidan. Men jag kan ha fel...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top