GSX 1400-tråden

hixen1987

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2016
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki VZ 1600
Hej på er alla! Är ute efter en GSX 1400, gillar stuket o känslan med denna hoj (även Farsan) som ska köra den ibland. Så är det någon tänkt sälja så hojta till så kanske vi kan göra affär :) kör lugnt nu det sista! //Ronnie
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej på er alla! Är ute efter en GSX 1400, gillar stuket o känslan med denna hoj (även Farsan) som ska köra den ibland. Så är det någon tänkt sälja så hojta till så kanske vi kan göra affär :) kör lugnt nu det sista! //Ronnie

Finns ett gäng på blocket nu, originalare. Spridda över landet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hixen1987

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2016
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki VZ 1600
Så! Blev en GSX 1400 K4 med ca 1540 mil på mätarn. Maffigt bottendrag minst sagt! Utrustad med Yoshimura, Ermax bakdel med dubbla baklampor...
Känns som en fantastisk cykel det lilla man kört :)
Planen är nu att polera krökarna, byta alla vätskor (köpte Motul 5100 olja, då den verkade vara bäst om man läste på brittiska forum) och troligtvis byta packningarna i framgaffeln! Ingen i närheten Jönköping som är haj på detta o kan komma förbi med en hjälpande hand?
:lol kör lugnt det sista om ni fortfarande är ute!
 

hixen1987

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2016
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki VZ 1600
Vad roligt! :tummenupp Har nog läst igenom det mesta av tråden, vissa saker klara, andra lite mer rörigt. Ni har inga planer för hojarna i vinter? På min sitter det Yoshimura system, och funderar på en powercommander + mappning.. Men om ni kan ge mig en opartisk åsikt, är det värt det? :)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Vad roligt! :tummenupp Har nog läst igenom det mesta av tråden, vissa saker klara, andra lite mer rörigt. Ni har inga planer för hojarna i vinter? På min sitter det Yoshimura system, och funderar på en powercommander + mappning.. Men om ni kan ge mig en opartisk åsikt, är det värt det? :)

Har inte kört utan :) hade själv planer på kammar också. Drevade ner ett kugg fram i s. Kompletterat med Thompsons ombyggnad av mätaren och en Speedohealer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Tänkte byta styrlager innan våren åter är här.....det blev inte så mycket kört den här säsongen. Tappade sugen lite efter jag la mig i rondellen i våras. Lite sugen på att investera i handtagsvärmare kanske.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hur stor skillnad blev det med drevet ?

Den blir "lite piggare" det är ju inget effektmonster utan det ju vridet man åker på. Det förtas ju lite med kambyte till förmån för lite mer effekt. Minns jag rätt taget ur minnet från mina bänkpappet så ger den 122bhp och 133 i vrid med originaldrevning. Vet inte skick på kedja/drev då det gjordes.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hixen1987

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2016
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki VZ 1600
Har inte kört utan :) hade själv planer på kammar också. Drevade ner ett kugg fram i s. Kompletterat med Thompsons ombyggnad av mätaren och en Speedohealer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Harcfunderat, o det får bli en PC till våren inmalning. Tänker nog köra med hiflo org. Filter o brygga pair ventilerna först ( får plugga lite hur man gör ). Och kommer den upp i dina siffror Katana så får det va bra, låg i för förra helgen inte allt för långt bakom en z1000 och gick bättre än en fz8 med mig på (modell 0.1 ton) så det räcker tillsvidare :) servat hojen med alla vätskor, luftfilter imon och sen konservera den för vintern. Tändstift ligger i garaget o får åka på till våren!

Jodix - värmare saknade jag sista gången nu med.. Hunnit kika på några? Känns fel o köpa nåt på eBay, då det är nåt man känner verkligen kan komma till nytta i det här landet..
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hixen- Nej jag har inte kikat ännu. Om jag minns rätt så finns det ett set på Johans MC:s nätsida. Nu är det längesedan jag var där och kollade. Annars så har jag handlat en del från Ebay/ UK, de har bra utbud på vår modell. Ha en go söndad, glöm nu inte att ställa om klockan till sommartid:tummenupp
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Gott Nytt År alla GSX:are. Mycket snygg hoj vagalume. Många utbytta detaljer. Påminner lite om den hojen som Japanen "Junco" på YouTube har.
 

vagalume

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2015
Ort
Dalarna
Hoj
2005 Suzuki Gsx 1400
Tack Jodix. Verkligen, Junko har en 04 i samma färg. Yes många detaljer är nya. Projekt till vinter nu är att uppgradera hela fronten ( mot Busas ) USD gaffel. Skickar bilder sen. Här i Dalarna verkar vinter hålla sig länge. Idag -18¤. :gråta
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tack Jodix. Verkligen, Junko har en 04 i samma färg. Yes många detaljer är nya. Projekt till vinter nu är att uppgradera hela fronten ( mot Busas ) USD gaffel. Skickar bilder sen. Här i Dalarna verkar vinter hålla sig länge. Idag -18¤. :gråta

Berätta gärna om förbättrad prestanda. Antar att du ska dit med en 99-07 gaffel och någon form av förlängare? Var inne på samma sak men efter lite research så verkar det inte vara värt jobbet för den biten. Men den får lite modernare look vilket inte ska underskattas :)
Lycka till/Uffe


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Här i Göteborgsområdet här temperaturen svajat något. Vi hade väl en -10 här ungefär med dalar ner till -13 kanske men sen kom värmen tillbaka med ca 2+ och tråkig slask....Inget körväder direkt. Skall bli spännande att se din Busamod på bild vagalume :tummenupp
 

vagalume

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2015
Ort
Dalarna
Hoj
2005 Suzuki Gsx 1400
Hej! Gen 2 busas gaffel ska det vara. ( 2012 ) Med radial calipers. (har bytt hela fronten ).
Custom gaffelkrona (Thuges Yokes) upp och ner som gör det möjligt att använda busas gaffelben. När det gäller prestanda denna uppgradering gör omvandlingen från den 1400 bräckliga gafflar till en mycket bättre hantering GSXR1300 Hayabusa usd gafflar.Styvheten leder till en bättre återkoppling och känsla, och större mottaglighet, på grund av den reducerade friktion mellan de övre och nedre sektionerna av gaffeln. Det återstår och se !! Just nu väntar jag på lite delar. vagalume:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top