GSX 1400-tråden

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Ha ha... Ja så kan det gå. Lycka till på Yamahan då :) har allt kikat på den med får jag erkänna. Har kört en innan jag köpte min första 1400:a. Kan inget ont säga om den motorcykel modellen.
Själv var jag och kikade på en Kawasaki GTR 1400 idag. Men insåg efter provsittande att jag var i kortaste laget för den hojen.
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Jaha nu har det hänt det man inte trodde skulle kunna hända, 1400 har blivit brädad
av en B King får se hur det blir.

Har inte kört den en meter än måste ta bort dom gigantiska ljuddämparna först.

Så nu får ni ha det så bra här, o Maveric om det blir en avstickare från Norge så är du välkommen för fika el övernattning:tummenupp
 

cbettan

Ny medlem
Gick med
28 May 2015
Ort
söderort
Hoj
2006 GSX1400
Nu är sporthojen såld!
Blev en GSX 1400 istället :yoparty ,nu till en fråga till er alla som varit med ett tag, vart får man tag i
downpipes mm som ej är original. jag har för närvarande ett Yoshimura tri-oval slipon.

Skulle vilja slippa köpa hela systemet, då jag tänkte lägga pengar på nya kammar samt pc3.

tacksam för svar.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag har precis sålt hojen och sneglar på gsx1400. Hade en 02:a för några år sen som jag gillade skarpt.
Men vad har hänt med priserna? Dom är ju drygt 10 000:- dyrare idag än för 4 år sen..

Om det är någon som har en blåvit 02:a till salu i kanonskick så är jag intresserad. max 45k betalar jag för övrigt.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej var ett tag sen jag skrev här :) , ville bara säga att nu drar jag till Trollstigen om en timme :D.
Dock kommer bågen o få vara "trailer queen" :7peta eftersom vi ska sträckköra upp till Trollstigens camping (110mil) o frugan har värk så får det bli så här men då har vi sparat gummit till kurvorna :yoparty.
Kommer troligtvis o kompensera det under v29 med en SS2000k (200 mil på under 24 tim :crash).

Ha det skönt så hörs vi.
/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Så Har man gjort en till Iron butt :p dock blev det ingen 200milare men väl 176mil under 24 tim, sitter just nu hemma hos Maggy i Norrland o ska börja min resa neråt i morrn men då blir det i fler etapper ;).
Blir nog till o fixa lite bilder från denna körningen o Norge när jag kommit hem, så kolla här längre fram :).

/Maveric
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Ser fram emot att kika på lite bilder...Ha en go semester alla här inne :tummenupp
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tänkte eventuellt åka till Norge i augusti. Några dagar i a f. Utgår från Stockholm och kör typ rakt västerut. Vad rekommenderar ni?
Var en sväng till Frankrike innan midsommar, blev 436mil t o R. 95% motorväg så lite trist kanske. Men jag hade ett delmål med uppehåll några dgr på västkusten i Frankrike så det lite av fram och tillbaka resa.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Norgeresan

Hej har varit tyst från min sida här ett bra tag :krama, kommer en förklaring längre fram ska bara skriva av mig lite ;)
Drog till Norge V26 på midsommardagens kväll körde vi uppåt med hojen på SLÄP :dummer.
Men iom. att frugan skulle med o hon inte klarar långa dagsetapper så var det enda lösningen.
Körde över natten upp till campingen vid foten av trollstigen bara 100mil enkel :dummer:hihi. Passerade en hel del tunnlar på vägen upp önskade att man kört hoj då :D:D, dock så blev det en del tunnlar sen på hoj :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:Bugar:Bugar.
Kom upp på eftermiddagen så checka in i stugan o lasta av hojen o drog upp till toppen av trollstigen var helt ok utöver alla bussar, husbilar o annat löst :mad::mad:. Men utsikten var helt ok väl däruppe :kär.
Dagen efter bestämde vi oss för o dra till Geiranger via Trollstigen och då gå upp tidigt för o slippa all trafik :tummenupp så vi drog vid halv 7 första hojen över krönet den morgonen :kär:kär (knapp några fordon alls :Bugar:Bugar) ,Kom upp med ett grin över hela ansiktet så ett snabbstopp vid Gulbrandsjuvet o sen vidare till Valldal o vänta på färjan där sen vidare mot örnesvingen. Fortsättning följer......

/Maveric
 

Bifogat

  • _DSC9173.jpg
    _DSC9173.jpg
    455.9 KB · Visningar: 102
  • _DSC9337.jpg
    _DSC9337.jpg
    561.7 KB · Visningar: 89
  • _DSC9349.jpg
    _DSC9349.jpg
    437.4 KB · Visningar: 76
  • _DSC9370.jpg
    _DSC9370.jpg
    459.6 KB · Visningar: 87
  • _DSC9772-2 (2).jpg
    _DSC9772-2 (2).jpg
    297.7 KB · Visningar: 78
  • _DSC9799.jpg
    _DSC9799.jpg
    640.4 KB · Visningar: 90
  • _DSC9779.jpg
    _DSC9779.jpg
    404.6 KB · Visningar: 80
  • _DSC9167.jpg
    _DSC9167.jpg
    205.1 KB · Visningar: 77

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Forts.
När vi väl kommit av färjan så fortsatte färden vidare söderut mot Geiranger ,gjorde ett snabbstopp vid en sjö sen upp till Örnesvingen (utsiktsplats över Geirangerfjorden) sen ner genom alla hårnålarna till Geiranger som visade sig vara en enda stor turistfälla :confused:. Så det blev bara ett fika stopp o sen vidare mot Dalsniba (högsta punkten du kan köra fordon till i norden 1500m över havet ) ,vilket inte var kattskit :hihi, vägen upp var lite vitare längs med än man är van vid :rofl:rofl och utsikten där upp var helt :kär bör dock inte vara höjdrädd :7peta.
Där vände vi och körde hemåt igen samma väg :Bugar:Bugar.
Dagen efter körde vi till Åndalsnes som ligger några km från campingen och hade bestämt att försöka klättra upp för Romdalstrekken Skulle ju inte vara så jobbigt trodde vi :död:död:död Gångstig som närmast kan beskrivas som bergklättring :gnissla 537m upp till utsiktsrampen som sticker 12m ut på berget :rofl. Dock kan jag säga att utsikten därifrån nästan uppvägde strapatsen :kär (men bara nästan :rofl).
Sista dagen drog vi till Atlantvägen nedanför Kristiansund kul broar som tydligen ska vara rätt spektakulära när höststormarna kastar vågskum över dom (kul om man kör hoj då :näsblod.
Nästkommande dag lastade vi hojen o drog till Orsa rakt över fjällen något tjälskadad väg trodde inte hojen skulle sitta kvar då släpet mestadels av tiden var luftburet :3freak men allt klarade sig :tummenupp.
Väl i Orsa av men hojen o dagen efter drog vi till Rättvik o hamnade i värsta jänkebils crusingen :yoparty. körde även till en välkändplats i Mora ;). Stannade där ett par dar sen drog vi hemåt utan problem :) .
Kommer en fortsättnig på min andra resa ev. senare ikväll, den slutade inte lika bra dock :näsblod.

/Maveric
 

Bifogat

  • _DSC9408.jpg
    _DSC9408.jpg
    462.5 KB · Visningar: 70
  • _DSC9380.jpg
    _DSC9380.jpg
    483 KB · Visningar: 68
  • _DSC0030.jpg
    _DSC0030.jpg
    350.7 KB · Visningar: 74
  • _DSC9430.jpg
    _DSC9430.jpg
    284.6 KB · Visningar: 79
  • _DSC9434 (2).jpg
    _DSC9434 (2).jpg
    352 KB · Visningar: 70
  • _DSC9421.jpg
    _DSC9421.jpg
    245.8 KB · Visningar: 72
  • _DSC9507.jpg
    _DSC9507.jpg
    353.6 KB · Visningar: 81
  • _DSC9552 (2).jpg
    _DSC9552 (2).jpg
    222.1 KB · Visningar: 67

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Norrlandsrundan V29

Så nu tar vi nästa runda dvs. min planerade Ironbutt körning, jag planerade den som en SS-2000K körning dvs. minst 200mil under 24 tim men pga div omständigheter blev det bara 176mil :rofl. Hade lagt upp rutten så här Start Karlshamn därefter köra mot Värnamo ut på E4:an hela vägen upp till Töre (efter Luleå) där kör mot Kiruna o passera Polcirkeln för tankning i Lansjärv (skulle jag gjort en 200mil körning hade jag helt enkelt kört närmare Kiruna innan vändningen :tummenupp)ner till Töre o E4:an till Tornio Finland som slutmål :3freak:3freak.
Så starten blev Först hemma innan tankningen i Karlshamn (bild1) som är den officiella starten vilket skedde kl 15.34 Fre. 10 juli blev en problemfri körning upp till Värnamo o ut på E4:an ända upp till Stockholm o tankning vid Kungens kurva vid 21.57 (bild2)(givetvis tankat innan dess :D) Sen vidare upp till Gävle nu tankning 00:11 :dummer (bild3), Fortsätter norrut o kör över nya bron genom Sundsvall o firar med att tanka 02:40 :dummer:3freak (bild4). Ut på motorvägen igen och lagom till soluppgången passerar jag Höga kusten bron Ingen trafik :rofl och vägen delvis avspärrad i ena körfältet i början på bron , så stanna hojen o knäpper av några bilder (bild5)(stor chans o kunna stanna där annars :tungan). Tuggar vidare uppåt tar en del pausar varav en lite längre då ryggen lyckas låsa sig (där försvann chansen till en 200mils körning :( ) Hittade en busskur med en lagom brits så jag kunde sträcka ut ryggen en stund , måste sett kul ut ifall någon passerade med en hoj stående utanför kuren o en hojåkare som ligger o "sover" där inne :lol:lol.
När jag vilat ryggen en stund så var det bara o på att igen o körde vidare mot Umeå för en ny tankning (bild6). Landade till slut i Töre vid 10:50 på lördag förmiddagen för att köra E10:an upp till polcirkeln vilket gick bra stannade o fotade vid skylten halvt uppäten av mygg :gnissla:D (bild7). sen upp vidare en liten bit till Lansjärv för tankning och vända neråt.
Körde neråt igen mot Töre och råkade ut för den körningens enda intermezzo något som sällan eller aldrig drabbar oss sörlänningar :3freak :mad:, Kom körande neråt och ser att det står en ren i vägdiket på vänstersida o tuggar utan o bry sig om mig (tror jag) precis när jag passerar springer han utan förvarning upp på vägen o över :4skrika:4skrika,tack o lov hade jag redan bromsberedskap så ren #¤%%/&&%#¤# :mad: passerar framskärmen med en halv meter tillgodo :Bugar.
Han fick höra både hur signalhornet låter o hur en varvande 1550 hoj låter :gnissla:gnissla.
Men skam den som ger sig så färden gick vidare ner till Töre o öster ut på E4:an passerade gränsen till Sverige o landade på Neste's bensinstation i Tornio 16.12 (eller 15.12 iom ny tidzon) där Maggy dök upp efter en stund :):). Efter lite snack körde jag med honom till Kalix för övernattning o lite annat:fyllisar:fyllisar (Bild8)(somnade ovaggad den kvällen :hihi:hihi).

Fortsättning följer.....

/Maveric
 

Bifogat

  • _DSC9890.jpg
    _DSC9890.jpg
    359.1 KB · Visningar: 95
  • _DSC9888.jpg
    _DSC9888.jpg
    178 KB · Visningar: 85
  • _DSC9891.jpg
    _DSC9891.jpg
    379.1 KB · Visningar: 106
  • IMG_0922.JPG
    IMG_0922.JPG
    318.7 KB · Visningar: 85
  • IMG_0921.JPG
    IMG_0921.JPG
    205.3 KB · Visningar: 79
  • IMG_0920.JPG
    IMG_0920.JPG
    241.2 KB · Visningar: 85
  • IMG_0919.JPG
    IMG_0919.JPG
    300 KB · Visningar: 86
  • IMG_0917.JPG
    IMG_0917.JPG
    434.4 KB · Visningar: 97
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Fortsättningen

Efter en god natts sömn så kände man sig lite utvilad efter att man varit vaken i cirka 29tim :tungan. Tvättade hojen från alla fripassagerare som liftat till Norrland :tungan, Även Maggy tvättade sin hoj (bild1) Tog det förhållande vis lugnt under dagen skulle stanna en natt till innan jag drog vidare. Framåt kvällen kom Maggys granne in som fotar en hel del o undrade om vi skulle testa o fota med studioblixtar vilket jag inte var sen o prova :tummenupp, offret för fotograferingen blev min hoj :kär:kär (bild 2-3) ,klart kul o testa så nu står det på önskelistan med :tungan. Dagen efter var det dax för mig o köra Maggy med familj skulle oxå iväg så vid 11 snåret drog jag vidare mot Älvsbyn gjorde bara ett stop i Kalix för o föreviga en viss symbol för Kalix :) (bild4) sen ut på E4:an igen ner o av innan Luleå för körning mot Älvsbyn o ett bergrum jag ville fota. När väl det var gjort drog jag upp mot Storforsen på Midnattsolsvägen till E45: inlandsvägen för att följa den söderut.
Fick väja en hel del gånger för div "infödingar" :gnissla (bild5) ,snacka om tröga individer :dummer. Körde vidare passerade Arvidsjaur,Sorsele och Storuman sen hände nåt som inte får hända :död:död:död.
Körde söderut o fick syn på en riktigt vacker vy som jag ville föreviga o givetvis han jag passera den så jag tänkte vända o det är dumt o vända på vägen iom. att det var ett backkrön längre fram. Så jag gjorde som så många gånger förr letade reda på en stickväg in till vänster som såg ut o bestå av hårt packat grus:(:(. Problemet var bara det att det enda som var hårt packat var ytan under var det mjälsand(sandlådesand) ,så när jag svängde runt där gled framhjulet iväg :4skrika:4skrika. Hade inte en chans o hålla hojen upprätt så jag höll emot för kung o fosterland för o lägga ner den så försiktigt jag kunde på vänster sida :(:(:(, o väl när hojen låg ner var jag så uppspänd att jag for i backen fortare än om jag fallit ner :crash:crash:crash. Gjorde ont som f*n i axeln:4skrika men upp innan smärtan blev outhärdlig o plockade av toppbox o tankväska sen upp med hojen på sidostödet:4skrika gjorde ont som in i H**vete(inga bilder på hojen när den ligger ner räcker med dom som finns i huvudet:gråta:gråta). sen satte jag mig på en sten o kände när smärtan gick i topp :död:död. Ingen mobiltäckning och enda lasarettet jag visste om fanns i Östersund 30mil därifrån, gjorde en snabb koll av hojen såg inga skador konstigt nog bara massa sand på div ställen till o med backspegeln höll....
Efter lite funderande bestämde jag mig för o fortsätta till civilisationen så på med hjälmen (gjorde skitont o knäppa snäppet med bägge armarna ) men iväg kom jag kändes inte speciellt skönt men tror att överlevnads instinkten kickade in typ.
Så körde söderut på E45:an med mål Östersund o cirka 3mil innan Vilhelmina kom jag fram till ett vägarbete 22km med 5cm sprängsten o lösgrus som någon vattnat för o binda dammet :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet. hade jag sett någon vägarbetare där så hade dom nog fått stryk fatta hur kul det var o komma ut i detta kaos även om man varit frisk:gråta:gråta ,fattar fortfarande inte att jag inte drog kull där :brinnerup.. Mern kom ner till Vilhelmina o gjorde en kort paus hojen såg inte så nytvättad ut längre......:gråta (bild6). men det var bara o bita ihop o köra vidare kom till Östersund vid halv11 tiden på kvällen o checkade in på hotellet som jag bokat innan allt gick åt h**vete :( ,tjejen i receptionen tyckte jag såg blek ut :rofl så jag förklarade vad som hänt och hon tyckte jag skulle gå till akuten med en gång :glömdet. Dock ville jag bara checka in o lägga mina saker på rummet först, så in där o tog av mig skyddskläderna efter mycket smärta kollade i spegeln på rummet o la märke till en knöl på vänster axel som inte skulle vara där :skrämd så på med en tshirt o promenera till akuten 700m bort kom tillbaka till rummet vid 4 tiden på morgonen med beskedet att jag åkt på en AC leds-luxation dvs. nyckelbensligamentet/fästet i axeln hade slitits av :skrämd enda dom kunde rekommendera var vila o sjukgymnastik, frågade doktorn vad han tyckte om att fortsätta köra :dummer (var fortfarande 100mil hemifrån) kan inte säga att han gjorde vågen :rofl. . försökte sova några timmar sen upp o duscha (inte lika enkelt som innan) o lite frukost samt pratade lite med min familj som :dummer förklarade mig om jag fortsatte ,men är rätt envis av mig på gott o ont ;). men bestämde mig för o fortsätta mot mitt nästa mål Rättvik som jag bokat redan innan allt spårade ut. så packa hojen (tog en stund) o klä på sig gick hyfsat tills det kom till jackan :brinnerup så ner till receptionen o checka ut ,samma tjej som igår o frågade om hon ville hjälpa mig på med jackan :rofl vilket hon gjorde med sträng förmaning om att verkligen köra försiktigt (hade hon inte behövt säga ;) ) så iväg igen lämnade Östersund via Frösön (bild7) inga problem utom att vägen ner till Rättvik var som en puckelpist av alla tjälskador:huvet så när jag kom fram till Rättvik o checkat in på Lustigsgårdens B&B (kan rekommendera dom :tummenupp) så ringde jag min son o fick körförbud av honom :hihi, så han satte sig i vår bil med släp o körde upp över natten :Bugar:Bugar o landade vid halv 9 på morgonen i Rättvik så vi käkade frukost o sen lånade han min säng o sov ett par timmar :). Därefter drog vi söderut o hem utan minsta problem (tack min son <3 ). Dagen efter hjälpte min andra son mig o återställa hojen till hyfsat skick (tacksam pappa <3 ) (bild8).
Det mest konstiga med denna historia är att efter en noggrann kontroll av hojen hittar jag inte minsta repa på den :va:va så det är ju alltid nått positivt, negativt är att jag fortfarande inte kan köra hoj eller jobba :(:(.

Ps.
En av mina Skotska polare sa till mig på FB att Ironbuttkörningen var väl inget :brynad, 60mil med skadad axel menade han på var rena ironman medal endurance award :rofl Ds.

/Maveric
 

Bifogat

  • IMG_0950.JPG
    IMG_0950.JPG
    208.4 KB · Visningar: 109
  • _DSC0109.jpg
    _DSC0109.jpg
    281.9 KB · Visningar: 82
  • _DSC0084-2.jpg
    _DSC0084-2.jpg
    341.9 KB · Visningar: 91
  • _DSC0076.jpg
    _DSC0076.jpg
    279 KB · Visningar: 81
  • _DSC9973.jpg
    _DSC9973.jpg
    211.3 KB · Visningar: 78
  • _DSC9969.jpg
    _DSC9969.jpg
    395.3 KB · Visningar: 84
  • _DSC9931.jpg
    _DSC9931.jpg
    339.9 KB · Visningar: 92
  • _DSC9897.jpg
    _DSC9897.jpg
    336.5 KB · Visningar: 84
Last edited:

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
DKW 250rt-52 Kawasaki zx9r-00 Bansmiskaren Suzuki gsx 1400-03
Fan för råttjäv..Skulle ut o byta vätska till kopplingen tänkte jag men när ja kände doften av soppa så fick ja
kolla upp de o hitta detta:mad::mad:20150827_140237_resized.jpg
Nån som har varit me om detta?
Bytte till stålomspunnen tugga på den råttjäv.
20150827_152155_resized.jpg
Nartuligtvis hade jag full tank:4skrika
 

vagalume

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2015
Ort
Dalarna
Hoj
2005 Suzuki Gsx 1400
Hej! Äger en GSX 1400 K5. Tänker bara sätta lite bilder och vara med i gänget.
tack vagalume.IMG_1913.JPG:hej
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top