GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Så äntligen blev det en liten tur ikväll.

Jag och brorsan gjorde ett ryck förra helgen och fixade:

-Goodridge stålomspunna slangar till fram- och bakbroms samt kopplingen
-Ny bromsvätska
-Brembo bromsklossar fram
-Olja och filter
-Nya däck (Dunlop Sportmax Sportsmart)

Så nu är hojen redo...:tummenupp

Är bra avis på er som har möjlighet att köra redan nu...
Slangbyte är ett "måste" för att få någon som helst feeling i Tokico 6 kolvsoken.
Jag skall nöta klart på mina Diablosar (borde gå rätt snabbt) och sen får vi se vad det blir...
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Visst är det kanon så här år's :rolleyes:.
Du har is som hindrar hojandet, här är det ren lervällning första 200m ut till civilisationen.
Måtte solen lysa rejält den närmsta tiden :gnissla o torra upp sk*ten så man kan köra sa*an VIIIILLLLL UUUUTTTTT NNNUUUUU :D.
Hojen startklar :tummenupp , om det nu inte blir kambyte oxå :D :yoparty.

/Maveric

Å när du har torrt så har jag troligtvis lervälling. :( Det brukar iofs torka ganska fort där jag bor när det blir barmark. Ganska bra avrinning här. Man får väl ut och tröståka säsongens sista skotertur på hemmaplan i helgen antar jag. Om ett par veckor kan nog Bettan få andas lite frisk vårluft. :)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nu är kamaxlarna timade på 104/106... missade med en halvgrad på respektive då kamaxeldatat uppgav 104,5 och 106,5 men jag tror jag ligger inom felmarginalen.
Så nu skall den bara skruvas ihop och gamla kammarna packas i låda för att flytta till en annan GSX 1400.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Nice!
Några fina mekkort ? :)

Nope... börjar vara less på mekkort... man har ju ändå så många! :D

Nu sitter den ihop i alla fall. Men ej provstartad.
Skall ju köras ordentligt varm på 2-3000 rpm i 15-20 minuter första starten för att kammarna är nya.
Sen kör jag väl ett tag och sen oljebyte.

Men var/när skall jag bänka? :va


:D:D:D
Det är Synks hoj... Admin på gsx1400.org

En kul grej är att kamaxlarna jag nu plockar ur min satt i just den hojen...
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Magspoiler

Är det någon som är sugen på en magspoiler/bellypan till sin 1400, så har jag en ny ouppackad i vit olackad plast. Lika som på bilden fast i vit plast som sagt.
 

Bifogat

  • bellypan.JPG
    bellypan.JPG
    23.8 KB · Visningar: 61

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
DKW 250rt-52 Kawasaki zx9r-00 Bansmiskaren Suzuki gsx 1400-03
Ja då var besikningen avklarad me blankt papper han provkörde inte ens(-3c)De va lite kallt o halt när ja åkte in till bes (ca 2mil):)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hittade på "Blocket" idag! Någon intresserad? O.B.S Ej USB enligt säljaren.

http://www.blocket.se/stockholm/Power_commander_III_32948261.htm?ca=15&w=3

Jag har också en icke USB variant... 500rpm mellan punkterna så den är inte lika "exakt". De som påstår att de vet säger att det går lika bra ändå.

Jag fick en basemap till PC3 USB (*.djm) av Christian på Motospeed på mailen i veckan. Fick skippa hälften av värdena och ploppa in de kvarvarande i en "gammel map" *.map. Så om jag bara får fingrarna ur och laddar in den kan jag säkert varmköra in nya kammarna och sen köra iväg till bänkning.... skall bara lägga 28 kvadrat laminatgolv först...

Och nästa helg skall Maveric byta kammar och jag åka till Barcelona och köpa nya MC dojjor!
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jag har också en icke USB variant... 500rpm mellan punkterna så den är inte lika "exakt". De som påstår att de vet säger att det går lika bra ändå.

Jag fick en basemap till PC3 USB (*.djm) av Christian på Motospeed på mailen i veckan. Fick skippa hälften av värdena och ploppa in de kvarvarande i en "gammel map" *.map. Så om jag bara får fingrarna ur och laddar in den kan jag säkert varmköra in nya kammarna och sen köra iväg till bänkning.... skall bara lägga 28 kvadrat laminatgolv först...

Och nästa helg skall Maveric byta kammar och jag åka till Barcelona och köpa nya MC dojjor!

Jupp dom ligger på posten i karlshamn o jag kan inte få ut dom förrän på måndag :gnissla :gnissla ,så det blir till o laga torktumlaren i helgen :död så tanten blir nöjd :tuttar.


/Maveric
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jag har också en icke USB variant... 500rpm mellan punkterna så den är inte lika "exakt". De som påstår att de vet säger att det går lika bra ändå.

Jag fick en basemap till PC3 USB (*.djm) av Christian på Motospeed på mailen i veckan. Fick skippa hälften av värdena och ploppa in de kvarvarande i en "gammel map" *.map. Så om jag bara får fingrarna ur och laddar in den kan jag säkert varmköra in nya kammarna och sen köra iväg till bänkning.... skall bara lägga 28 kvadrat laminatgolv först...

Och nästa helg skall Maveric byta kammar och jag åka till Barcelona och köpa nya MC dojjor![/QUOTE

Vart fick du tag på kabel? Det verkar ju inte följa med någon i köpet! Kan ju inte vara så krångligt att få fram passande fattning på kabel:)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jag har också en icke USB variant... 500rpm mellan punkterna så den är inte lika "exakt". De som påstår att de vet säger att det går lika bra ändå.

Jag fick en basemap till PC3 USB (*.djm) av Christian på Motospeed på mailen i veckan. Fick skippa hälften av värdena och ploppa in de kvarvarande i en "gammel map" *.map. Så om jag bara får fingrarna ur och laddar in den kan jag säkert varmköra in nya kammarna och sen köra iväg till bänkning.... skall bara lägga 28 kvadrat laminatgolv först...

Och nästa helg skall Maveric byta kammar och jag åka till Barcelona och köpa nya MC dojjor![/QUOTE

Vart fick du tag på kabel? Det verkar ju inte följa med någon i köpet! Kan ju inte vara så krångligt att få fram passande fattning på kabel:)

Du behöver en seriel kabel till den modellen med en 9 pol dsub kontakt i var ände o jag tror den är sk rak kopplad (dvs. pol 1 går till pol 1 osv. ).
Sen behöver datorn ha en seriel port alt. skaffa en seriel till usb konverter on datorn är nyare.
för att vara säker hör med Maggy iom. att hans är oxå. är seriel :tummenupp

/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Du behöver en seriel kabel till den modellen med en 9 pol dsub kontakt i var ände o jag tror den är sk rak kopplad (dvs. pol 1 går till pol 1 osv. ).
Sen behöver datorn ha en seriel port alt. skaffa en seriel till usb konverter on datorn är nyare.
för att vara säker hör med Maggy iom. att hans är oxå. är seriel :tummenupp

/Maveric

Förr var det den vanligaste kommunikationskabeln på datorer... nu finns inte ens serieportar på nya datorer. Jag har en snorgammal laptop i garaget med serieport. Annars finns det adapters USB->Serieport. Förutom kabeln måste man ha strömförsörjning vilket är ett special mellanstycke som passar på seriekabeln med ett 9 volts batteri. Kanske finns som reservdel hos Dynojet? Skall du bänka den så behöver du inget av ovanstående... de har allt som behövs.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jupp dom ligger på posten i karlshamn o jag kan inte få ut dom förrän på måndag :gnissla :gnissla ,så det blir till o laga torktumlaren i helgen :död så tanten blir nöjd :tuttar.


/Maveric

4 apr kl 10:41 Hemköp Karlshamn, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
:tummenupp
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
4 apr kl 10:41 Hemköp Karlshamn, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
:tummenupp


Jupp ligger just nu i firmabilen :yoparty, har dock inte öppnat paketet än men det känns som det finns något därinne :D :banana.

/Maveric
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top