Platser i Sverige att träna stunt på

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
skriv upp vart man kan träna när man är och hälsa på. ska gärna vara något så när lagliga platser.

1. Rinkaby - ligger någon mil utanför kristianstad. sväng vänster vid skolan ock kör till du ser ett jetplan, wollla. 250 meter helt platt raka som är hyfsat bred. de svarta fläckarna är bara min motorolja :D

2. kristianstad - näsby industriområde. finns ett helt inhängnat område vid da gavi cykel. fråga innan om det går bra, detta stället är dock ganska gropigt i asvalten men duger till slow stuff.

3. kristianstad - endast helger, högskolans parkering. bar asvalt men lutar kraftigt åt höger så man kör i cirklar vara sig man vill eller inte.

Åhus - helger eller kvällar längst ner vid atelje lycktan. bra asvalt men v formad

fyll på..........
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Ekohallens parkering på väg mot Bromölla.
 
Last edited by a moderator:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Övingsbanan Torslanda GBG försök åk dit efter sju lr på helgerna när körskolorna har körtklart

Coop Parkeringen vid beckbol och Coop sisjön---Good for slow stunts

Arkaden Göteborgs Hamn bra raksträcka
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Gammal flygraka vid brandholmen i Nyköping
Trafikskolorna kör där rätt mkt, så försök att undvika dom =)
kanske 150 meter lång, några sprickor i mitten, men ska man bara glida runt på bakhjulet i 4 km/h så e det ju lugnt
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Vill bara inflika att RINKABY är det TOTALFÖRBUD att vara på - i linje med försvarets ny MILJÖPOLICY !

Det har de senaste åren varit så otroligt många streetrace på Rinkabyfältet (olagliga såklart) & detta har gett Försvaret kalla handen helt

jag vet då jag har försökt hyra detta för drifting.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
KristianAE86 skrev:
Vill bara inflika att RINKABY är det TOTALFÖRBUD att vara på - i linje med försvarets ny MILJÖPOLICY !

Det har de senaste åren varit så otroligt många streetrace på Rinkabyfältet (olagliga såklart) & detta har gett Försvaret kalla handen helt

jag vet då jag har försökt hyra detta för drifting.

ja, det stämmer. ute på den stora rakan. jag pratar om den lilla 250 metersrakan som inte är avspärrad och som inte hör till själva fältet.

det är inga problem att hyra storfältet för en symbolisk summa. tror du har pratat med fel folk. hdrk har ju streetrace där varje sommar. det var problem för ett par år sedan men numera förekommer ingen olaglig körning på fältet mer än mc puckon som vill sabba för oss som använder lillrakan
 
Last edited:

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
man kan ju köra på brandholmen i nyköping.. lite knögglig assfalt visseligen..

Någon som vet nått om tullinge? en polare till mig fick träningstider på deras flyg fält :va

//Micke
 
Last edited:

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
Ingen som vet nått bra ställe i södra skåne (som man får lov att busa på utan att behöva tänka på harry-haffa)
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Karlstad:

Välsviken. Perfekt ca 500m raka med lite trafik.
Örsholmen. Nyasfalterad raka på ca 500m med lite mer trafik.
Gamla flygfältet. En låååååååååååååååååååång bred raka utan trafik. Iofs blir det gnäll om man kör där men ändå...
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Zxr_Green skrev:
Ingen som vet nått bra ställe i södra skåne (som man får lov att busa på utan att behöva tänka på harry-haffa)

bästa är ju egentligen att kontakta något större åkeri i närheten & fråga om du får träna på deras platta - de e ju exakt detta de gör i usa i många filmer - O polisen kan ju inget göra.

plus att de flesta svenska åkerier har inhägnat område okså.
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
KristianAE86 skrev:
bästa är ju egentligen att kontakta något större åkeri i närheten & fråga om du får träna på deras platta - de e ju exakt detta de gör i usa i många filmer - O polisen kan ju inget göra.

plus att de flesta svenska åkerier har inhägnat område okså.
Problemet i detta land är att om någon skadar sig så är det markägaren som får ta smällen, men kommer man med ett papper som fria markägaren från ansvar och man kör på egen risk så tror jag det finns dom som vill...
 

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
nån som känner till nåt bra ställe i uppsala man kan köra lite på utan att få polisen efter sej?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Trelleborg:
"pergorakan" kanske 1 kilometer lång raka 20+ bred ungefär. där är nästan aldrig någon som kollar. bara lite lastbilar som kör där ibland.

ligger i nordvästra Trelleborg. kör norrut från hedbergs/jet och ta vänster i rondellen som kommer efter ett par hundra meter.
 

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
?

Nån som vet nått schysst ställe i närheten av södertälje som man kan leka me crossen på?...ingen cross bana. tex. grustag elelr liknande.





Bruno skrev:
1783417 skriv upp vart man kan träna när man är och hälsa på. ska gärna vara något så när lagliga platser.

1. Rinkaby - ligger någon mil utanför kristianstad. sväng vänster vid skolan ock kör till du ser ett jetplan, wollla. 250 meter helt platt raka som är hyfsat bred. de svarta fläckarna är bara min motorolja :D

2. kristianstad - näsby industriområde. finns ett helt inhängnat område vid da gavi cykel. fråga innan om det går bra, detta stället är dock ganska gropigt i asvalten men duger till slow stuff.

3. kristianstad - endast helger, högskolans parkering. bar asvalt men lutar kraftigt åt höger så man kör i cirklar vara sig man vill eller inte.

Åhus - helger eller kvällar längst ner vid atelje lycktan. bra asvalt men v formad

fyll på..........
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Barkarby Flyfält vad händer där egentligen? Var ju fan battle där i sommras.

Har kört där inne, de har ju potential o bli grymt...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top