Hayabusa försäkring/kw

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Är småsugen på att införskaffa en Busa och har börjat kika lite på annonser, upptäckt att en del Busor är reggade 72kw ? är det årsm.-99 som detta gäller ? (de jag stött på har varit -99) och av vilken anledning isf ? Detta har för mej en avgörande betydelse då jag endast kan få rimliga F-premier på de som är 72kw reggade. Är det någon som kan bringa lite ljus över detta ?

Tack på förhand.
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
B 12 skrev:
Är småsugen på att införskaffa en Busa och har börjat kika lite på annonser, upptäckt att en del Busor är reggade 72kw ? är det årsm.-99 som detta gäller ? (de jag stött på har varit -99) och av vilken anledning isf ? Detta har för mej en avgörande betydelse då jag endast kan få rimliga F-premier på de som är 72kw reggade. Är det någon som kan bringa lite ljus över detta ?

Tack på förhand.

Spelar ingen roll, försäkringsbolaget skiter fullständigt i vad den är reggad som.
129 Kw gäller.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Hmm..lånade regnr på en -99 72kw och kollade hos If och Folksam, skulle där få försäkra efter 72kw, 6800/6900 kr hel/hel..
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
B 12 skrev:
Hmm..lånade regnr på en -99 72kw och kollade hos If och Folksam, skulle där få försäkra efter 72kw, 6800/6900 kr hel/hel..
De som är reggade på 72 kw är väl säkert importerade från tyskland då det fortfarande i tyskland är mycket billigare med försäkring på de under 100 hk.
Så när de kommer in till sverige så står det naturligtvis så i besiktningspapprena, sen om försäkringsbolagen ger dig ett så schysst pris så är det bara att tacka och ta emot.
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
B 12 skrev:
Hmm..lånade regnr på en -99 72kw och kollade hos If och Folksam, skulle där få försäkra efter 72kw, 6800/6900 kr hel/hel..

Hmmm.
Min är reggad 72 KW.Har testat hos flera bolag i Jönköping alla säger att dom
bryr sig inte om vad som står i regbeviset utan att 129 KW gäller.
Jag betalar 7400:- hel/år på en 40+ försäkring.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Ukiwaza skrev:
Hmmm.
Min är reggad 72 KW.Har testat hos flera bolag i Jönköping alla säger att dom
bryr sig inte om vad som står i regbeviset utan att 129 KW gäller.
Jag betalar 7400:- hel/år på en 40+ försäkring.
Okay. Kanske skiljer sig åt beroende på vilket bolag det handlar om, kan ju tom ha betydelse vem man snackar med inom bolaget oxå..jag har inte så stor nytta av att jag är 40 pga av att jag tog kortet ganska nyligen, vilket bolag +40 försäkrar du hos ? 7400 är ju acceptabelt..
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
B 12 skrev:
Okay. Kanske skiljer sig åt beroende på vilket bolag det handlar om, kan ju tom ha betydelse vem man snackar med inom bolaget oxå..jag har inte så stor nytta av att jag är 40 pga av att jag tog kortet ganska nyligen, vilket bolag +40 försäkrar du hos ? 7400 är ju acceptabelt..

Länsförsäkringar.

4200:- 1/2 / år.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top