Tråden för stötande skämt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
- Ställ den frågan till alla som väljer att invandra till Sverige istället.

Jag ställde den frågan omkring 1990 till en Iranier och fick svaret:
Det var det lättaste sättet få ett europeiskt pass så jag kan fortsätta till min bror som redan är i USA.

Hörde för ett par år sedan 4 unga män med utseende som föräldrar från Mellanöstern diskutera vad de skulle göra efter studierna.
Dra direkt.

Känner väl en Iransk familj. Firat julafton med när barnen var små.
Sonen jobbar som byggnadsingenjör i Sverige, dottern drog direkt eftet civilingenjörsexamen, maskin, till jobb i Spanien.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jag ställde den frågan omkring 1990 till en Iranier och fick svaret:
Det var det lättaste sättet få ett europeiskt pass så jag kan fortsätta till min bror som redan är i USA.

Hörde för ett par år sedan 4 unga män med utseende som föräldrar från Mellanöstern diskutera vad de skulle göra efter studierna.
Dra direkt.

Känner väl en Iransk familj. Firat julafton med när barnen var små.
Sonen jobbar som byggnadsingenjör i Sverige, dottern drog direkt eftet civilingenjörsexamen, maskin, till jobb i Spanien.

- Det var knappast en representativ målgrupp, de sex du räknade upp och som ville lämna Sverige. Alla jag ser i vardagen, o alla som stannar o lever på kriminalitet överstiger vida 6 personer. Anledningen är att Sverige är rena godisbutiken för de som väljer att utnyttja alla system här i det tama rättsväsendet.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
- Det var knappast en representativ målgrupp, de sex du räknade upp och som ville lämna Sverige. Alla jag ser i vardagen, o alla som stannar o lever på kriminalitet överstiger vida 6 personer. Anledningen är att Sverige är rena godisbutiken för de som väljer att utnyttja alla system här i det tama rättsväsendet.

Självklart har du rätt. Är du kriminell så är det ju mycket bra flytta / söka asyl i Sverige. Garanterat bättre än i många andra länder. I Kenya när jag reste igenom 1977 var rån "a hanging offence". Såg i tidningen att två män försökt råna en juvelerarbutik. Men allmänheten hade ingripit. En var död när polisen kom. Den andra dog i polisbilen på väg till Polisstationen. I Burundi såg jag på en marknad två män med armarna bakbundna med gummiremmar mellan överarmarna. Som leddes iväg. Frågade min lokala svenska från Pingstmissionen. Vad är det ?
" Det är tjuvar. Man slår dom något fruktansvärt men det är bättre än i Zaire för där slår man ihjäl dom."
Men jag tror sånt här varierar kollosalt mellan invandrare från olika länder.
Jag tror att kriminaliteten bland invandrade kineser och vietnameser är låg.
Men vad vet jag.
 
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
....Men jag tror sånt här varierar kollosalt mellan invandrare från olika länder.
Jag tror att kriminaliteten bland invandrade kineser och vietnameser är låg.
Men vad vet jag.


Du har rätt uppfattning, det finns statistik. Såg ett inlägg som Hanif Bali postade en gång. Kriminaliteten bland östasiater (Kina, Japan, Korea etc..) står för låg kriminalitet i Sverige med andra delar av Asien (arabländer) står för hög, likaså vissa delar av Afrika. Men nu spårar vi ur från tråden.



Kommer ni ihåg politikern som smygfilmades i en valstuga för många år sedan. Vet ej vem han var men skämtet minns jag.
Vet du hur man ser skillnad på en n*ger och en apa?
Sträck fram en banan, tar han den med foten är det en apa.

Kommer också ihåg hans roliga svar vid konfrontation.
Sade du detta?
-Nej
Men är inte det här du på videon?
-Ja, men det är inte jag
Men är det inte du?
-Jo, men det är inte jag
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
VDn på Skadedjursbekämpningsföretaget: "Hur går det med våra försök med biologiskt råttgift ?"
Labbchefen: Jag chattade med min kollega i Kina i november. Han var beredd prova det. Så vi skickade över lite prover.
VDn: Och vad tycker han om det ? Funkar det ?
Labbchefen: Vet inte, han är en av dom som dött av Corona i Wuhan.
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Får lyfta upp det hela med lite lagom stötande skämt
bc0cc6c7fa00b8cb26e694827e43251d.jpg
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vet ni varför Coronaviruset spred sig så snabbt i Wuhan ?
Jo det är för att Wuhan är världens 1a stad med fullt utbyggt ultrasnabbt 5G.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ja, liksom från ryssland så kommer vi aldrig att få riktiga siffror därifrån, men med tanke på att dom gränsar till Sydkorea och Kina (och ryssland) och att det trots allt förekommer rörlighet över gränserna så vore det oerhört konstigt om inte dom drabbas väldigt hårt.

Men dom har ju inte mycket till mobilnät, och det var väl det som var orsaken till spridningen, eller hur det nu var
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top