Tråden för stötande skämt

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Till alla som har ungar
c7139dc6fcb48fe303da1974902475a1.jpg
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Fick den här i veckan. Lång text, men väl värt läsningen för alla PK-allergiska:
Idag på bussen bevittnade jag ett extremt sällsynt fenomen! En fysisk konfrontation mellan två av naturens mest odugliga slagskämpar — den testosteronbefriade latte-pappan och den spaghettiarmade tygpåse-hipstern. Två mänskliga avarter, så missgynnade av evolutionen att de egentligen är både fysiskt och psykiskt oförmögna att utkämpa en batalj som inte förs över Twitter mot någon som kritiserat damfotboll.

Latte-pappan, a.k.a ”den moderna mannen”, känns igen på den provocerande lilla scarfen nonchalant knuten kring den klena nacken, man-bagen med våtservetter i, samt ett par glasögon med tjocka bågar för att fullända den där utpräglade besserwisser-looken som frammanar kräkreflexer hos alla som inte också jobbar på reklambyrå. Anledning till att han inte fick göra lumpen: Samma fysiska testvärden som den genomsnittliga klimakteriekvinnan.

Hans främsta fysiska attribut är två asymmetriska och mycket osmickrande små chipstuttar med hudfärgade vårtgårdar, framodlade under nio månaders manlig skengraviditet. Tillsammans med den förtryckta maskuliniteten utgör dom den enskilt största anledningen till varför hans fru inte längre vill ha sex med honom och i smyg döpt om massagestrålen i duschen till Paolo Roberto.

I andra ringhörnan finner vi ”hipstern”. 2019 års utgåva. Den senaste, och tveklöst fulaste, utgåvan hittills. Som Sveriges radio P3 personifierad. Ett 60-kilos osteoporos-skelett, iklätt komplett second hand-mundering, anti fit-keps och en midjeväska för vape-olja och kassettband tvärsöver trattbröstet. Och utsmyckat med diverse oförtjänta sjömanstatueringar, Alfred Nobel-mustasch och ett hängsmycke omedvetet placerat i det s.k ”bög-örat”. Anledning till att han inte fick göra lumpen: Kronisk sängvätare.

Det är inget mindre än min plikt gentemot naturvetenskapen att, som den sanna renässansman jag är, dokumentera detta aldrig tidigare skådade fenomen åt kommande generationers biologer och lärde män i en bajsning lång text (vilket är standardmåttet för textlayout inom branschen sedan smartphonens intågande).

Det hela börjar med att bussen jag sitter på stannar vid ett rödljus. Från fönstret ser jag en latte-pappa som sitter på en parkbänk och sörplar på en över-prissatt chailatte (med sojamjölk för att boosta de redan skenande östrogennivåerna). I lurarna har han senaste avsnittet av sin favorit pappa-podd, där likasinnade velourmän, uteslutande från mediavärlden, snackar övremedelklass-pappaliv och tillsammans når slutsatsen att manlighet är att gråta när man lämnar barnen på dagis. Som grädde på moset har man bjudit in en vass kvällspress-journalist fostrad på Södertörn som bidrar med lite kontrovers och syrlig pappa-humor plagierad från Ryan Reynolds twitter-flöde.

Medan han sitter där så har han släppt ut lilla Hjalmar (mycket ”originellt” döpt efter gammelfarfar) ur bärsjalen av nepalesiskt alpackaull där han spenderat en psykiskt skadlig mängd för många år med att känna sin faders närhet och hjärtslag, vilket fostrat honom till typexemplet av rödhårigt barn som man kan se massakrera uppflutna maneter med vassa snäckskal på stranden (karaktäristiskt rödhårigt barn-beteende). I detta nu är han i fullfärd med att springa runt som en elak liten Chucky-docka och jaga duvor.

Just som Hjalmar lyckats avskärma den svagaste duvan från flocken och ska sparka ihjäl den med sina små spiderman-dojor så kommer ovannämnda hipster dundrandes på en elsparkcykel i partikelgenerator CERN-fart och bolmar vejprök som ett jävla lokomotiv. Latte-pappan ser vad som håller på att hända, men snubblar på orden när han ska ropa på Hjalmar, då han var farligt nära att yppa ”det förbjudna ordet”. Hjalmar går nämligen på ett privat dagis, där fröknarna kallar sig pedagoger, icke könsneutrala leksaker är bannlysta, man har pride-tema på samtliga högtidsfirande och praktiserar fri uppfostran där det skadliga ordet ”NEJ” är strikt förbjudet.

Hipstern försöker förgäves undvika kollision genom att frenetiskt vobbla med styret så han tappar herraväldet över sitt åkdon och far över vägbanan som en förlupen kula. Hjalmar, vars tunnelseende är låst på bytet, hinner så mycket som att stanna upp, vända sig mot skuggan som hastigt tornar upp sig över honom, och väsa som en Velociraptor åt faran, innan han förvandlas till en mänsklig vägbula.

Hipsterns förnöjda ansiktsuttryck, efter att ha kunnat beskåda sin egen märkvärdighet från spegelbilden i skyltfönstren han susat förbi, förvrids till dödsångest när han flyger halsöverhuvud över styret i en, från åskådarplats, tillsynes fläckfri mollbergare med dubbel saltomortal som summeras i en klinisk landning på hans bräckliga små nyckelben.

Och nu sker något riktigt otippat. Latte-pappan flyger upp från bänken. Någonstans där bak i reptilhjärnan, bakom en brandvägg av genusteorier och allsköns tokigheter från Aftonbladets ledarsida, väcks den primitiva instinkten att försvara sin avkomma. Han springer fram till Hjalmar, som sitter på marken och utsöndrar exalterade läten medan han begrundar hur blodet sippar ur det nyfunna skrapsåret på sitt knä.

Och ungefär samtidigt vaknar hipstern till liv i buskaget där hans färd slutligen tog stopp, och finner alla sina hipsteratteraljer, så som skäggolja, retro fick-ur och ett hand-Donkey Kong från -87, i fragment strödda över hela olycksplatsen. Som en fjäder studsar han upp. Någon ska få betla för detta. Med sitt blod. Och denna någon är den päronformade, flaskhalsaxlade, reklambyråmuppen med kvinnlig fettreserv kring höfterna som brustit i uppsyn över sin avkomma.

Hipstern rusar egenhändigt genom konflikttrappan och går in i fullkomligt bärsärkar-mode. Midjeväskan med hallonvejpolja förvandlas till en dödsbringande nunchuku av centrifugalkraften när han svingar den runt, runt som en väderkvarn mot sitt tilltänkt offer. Latte-pappan inser plötsligt vilken alarmerande situation han finner sig i, och den här gången är finns inte hans roller derby-utövande fru att ta fighten åt honom. I stället gör hans hjärna ett fruktlöst försök att spela upp hans odugliga liv i revy för att finna en utväg. Det närmaste han kan finna i sin värdelösa resumé är dessvärre ett föga effektivt tips från en metoo-special av "Malou efter 10” som han följde slaviskt under pappaledigheten. ”Stopp, min kropp”, skränar han i falsett mot sin angripare så att rösten skär sig.

Hipstern tycks dock vara immun mot skyddsbesvärjelsen, och snart finner sig latte-pappan ihopkurad på marken i en patetisk försvarsställning som i bästa fall eventuellt skulle kunna blockera hans kroppsöppningar från intrång, medan slagen haglar över honom. Ett dödläge uppstår. Hipstern är alldeles för klen för att egentligen åsamka någon som helst skada eller smärta på sitt offer, och latte-pappan tycks spela död i hopp om att hans angripare ska ta hans ägodelar och lämna honom i fred. Samtidigt sitter Hjamlar, vars hjärna befinner sig i ett ytters påverkningsbart stadie och absorberar våldet han bevittnar direkt in i hjärnbalken.

Att se sin s.k ”manliga förebild” åka på stryk av en knappt könsmogen karikatyr kommer, i kombination med att han burits i bärsjal cirka 7 år för länge, bli den enskilt största bidragande faktorn till att han 30 år senare kommer crusia runt i hor-distrikten, i förd trenchcoat med bara strumpebandshållare under, i en skåpbil vars bekanta motorljud får flickorna att fly gatuljusens sken och ta skydd i skuggorna.

Nu finns det inte längre någon återvändo. Stunden latte-pappan länge bävat för var kommen. Han skulle bli tvungen att använda krafterna han inte bett om, men som givits till honom, under lunchträningen på Friskis & Svettis box circle-klasser. Med ett vrål som bäst kan beskrivas som det slutgiltiga förlossningsstönet bryter han sig ur dödläget. Fullkomligt motorikskadat måttar klena överhandsslag mot sin baneman. De båda faller omkull, men denna gången med latte-pappan överst, i en submission som mer ser ut som ett fall för den nya samtyckeslagen.

Och just som det ser ut som om latte-pappan ska gå segrande ur den här bataljen sker något högst oväntat. Mängden ultravåld som Hjalmars lilla hjärna kan insupa når sin maxgräns och han flyger plötsligt upp som en projektil och sätter sig, som en muräna, med sina asymmetriska jättemjölktänder i sin pappas gäddhäng.

”Aj, för i helvete!”, latte-pappan börjar dansa runt och försöker förgäves ruska loss Hjalmar så pupillerna spelar pong i ögongloberna på honom. Men han har låst käkarna som en Pitbull. Och kommer inte släppa förens han inte känner någon puls längre. ”Hjamlar! Loss! Hjälp!”, tjuter han, nästa bedjande medan han känner hur kraften rinner ur honom. För ett sekund får han ögonkontakt med mig genom bussfönstret, och sträcker vädjande ut handen mot mig, men jag skakar på huvudet och rycker på axlarna, för att liksom visa att jag, likt en naturfotograf, inte får interagera med naturens gång, hur brutal och otäck den än är.
Just då slår trafikljuset om, och bussen jag sitter på börjar rulla.

Men när jag tittar mig om över axeln får jag bevittna något fint och inspirerande. Hipstern rusar till undsättning, och med sitt högaktade Donkey Kong-spel lyckas han bända upp Hjalmars käftar. Och detta får också bli historians sensmoral; att vi, om vi bara bortser från varandras olikheter, och begraver stridsyxan, kan övervinna allt och istället kämpa sida vid sida mot gemensamma mål. Faith in humanity restored!
 
Last edited:

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Bonden Sven blev änkling på äldre dagar, gnistan den hade han kvar. När han träffade Bengt i granngården som blivit änkling flera år tidigare undrade han hur Bengt hade löst det sexuella när frun var borta.

– Jag brukar ta suggan istället. Det fungerar riktigt bra, svarade Bengt.

Några dagar senare träffades de två igen och Sven var illa blåslagen och hade sår i ansiktet.Bengt undrade förstås vad som hade hänt.

– Jag gjorde som du sa, men suggan blev ilsken när jag välte omkull henne och sparkades och bet när jag satte igång, förklarade Sven.

– Men varför i jösse namn krånglar du och vänder suggan på rygg?

– Jo, man ska väl pussas lite också?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vakna på fel ställe

Denna bilden gapskrattade jag åt.
 

Bifogat

  • Screenshot_2019-08-07-20-00-23.png
    Screenshot_2019-08-07-20-00-23.png
    768.5 KB · Visningar: 491

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur ser man att Zlatan ljuger?
Näsan är stor.... :brynad
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Minst en av dessa överträffade verkligen sig själv idag.
 

Bifogat

  • ECqk8DkXUAIFiP5.jpg
    ECqk8DkXUAIFiP5.jpg
    124.1 KB · Visningar: 148
  • 68691971_169622704097526_4014690185668198400_n.jpg
    68691971_169622704097526_4014690185668198400_n.jpg
    60.2 KB · Visningar: 179
  • 69166495_10220536975239392_5023046299432255488_n.jpg
    69166495_10220536975239392_5023046299432255488_n.jpg
    32.6 KB · Visningar: 176
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Pojke 1: Hur har du kunnat köpa så mycket godis ?
Pojke 2: Jag kidnappade mammas massageapparat. Mamma betalade lösensumma för få den tillbaka.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Stålmannen var ute o flyg på en vanlig runda för att ha lite koll på vad som skedde i stan idag. Tro det eller ej. Ser han wonder woman naken spretandes på ett hus tak o ser ut att roa sig själv. Stålmannen flyger förbi. O tänker fy fan ba gött det ser ut.jag kanske skall. Bara en snabbis. Så stålmannen flyger tillbaks långt ovanför utan att hon märker honom, störtdyker ner o bara dunkar på superfort som fan som bara stålmannen kan o flyger sin väg utan att hon fattar vad som hänt. Wonderwoman säger, va fan var det. Då säger osynliga mannen. Vetefan men det gjorde jävligt ont i röven :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vem blir först :D

Annorlunda uttryckt:
Du kommer själv betalar fullt pris, 100%
Ta med GF, hen betalar fullt pris du får 5% rabatt. Du betalar 195%
Ta med Wife, hen betalar fullt pris du får 10% rabatt, Du betalar 190%
Ta med GF och Wife, de betalar fullt pris , du äter gratis. Du betalar 200%
Billigast blir det komma själv......
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top