SVEMOBESLUT: Super Stock 600 i STCC även 2006

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.
 

cbrman

Smärta är en högre grad av njutning
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Laholm
Hoj
cbr 600RR -03
Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
cbrman skrev:
Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??

Det blir ett gemensamt reglemente för alla 600-klasser i norden, dvs europeiska SuperStock600. Samma i STCC, SO och SM...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Johan skrev:
Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.

jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.

Behövs redas ut till 100%
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
R2 skrev:
jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.

Behövs redas ut till 100%
Ja som texten är lagd nu verkar det som även tändkurvan får röras. Baserade mitt inlägg på vad som gällde i Std då jag frågade runt för ett par år sen ang att programmera om Trajjans box och fick då endast röra mappningen.
Fan hade man fått flascha den boxen som man ville hade det funnits ett par pållar till. :gnissla
Antagligen är väl regeln ändrad för att det i praktiken är omöjligt att kolla annat än att det är en orginalbox som sitter på plats.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
som jag minns det sa han JA, även tändningen.

men det är inte mitt jobb att "garantera" detta.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top