SVEMOBESLUT: Super Stock 600 i STCC även 2006

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
Svemo har nu beslutat att de kommer att ge sin tillåtelse till att Super Stock 600 SM får köras i samband med STCC säsongen 2006.

Med stöd av att majoriteten av förarna ville ha 600. Beslutet baserades på en fråga som var ställd till förarna under racet i Våler. Majoriteten valde 600cc.

Reglementet kommer att bli enligt UEMs regler.

Förhoppningen är således att arrangören antar klassens medverkan i STCC.

_________________________________________________

Delar av:
PROTOKOLL SEKTIONSMÖTE ROADRACING, 2/2005

11.4 REGELJUSTERING

Det beslutades att SM Super Stock 600 skall köras enligt UEM-regler.

9.4 Protokoll från förarmöte den 2 september i Våler. STCC deltävling 7, Super Stock 600, vilken styrker SM Super Stock 600 även säsongen 2006.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det måste väl vara helt komplett felaktigt att säga att beslutet togs ENDAST på grund av vad några förare (däribland undertecknad) har för personliga preferenser. Om någon hävdar det lär det väl bara vara en kass bortförklaring.

Nån som tror att vi hade fått åka 80-kubiks crossar om det var det vi hade röstat igenom i norge?

EDIT: Det är inte du, utan Swedie på förstasidan som hävdad att beslutet togs på dessa grunder...

EDIT IGEN: Tycker det var ett bra beslut iaf! Klassen har fungerat utmärkt i år...
 
Last edited:

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
Don Quixote skrev:
Det måste väl vara helt komplett felaktigt att säga att beslutet togs ENDAST på grund av vad några förare (däribland undertecknad) har för personliga preferenser. Om någon hävdar det lär det väl bara vara en kass bortförklaring.

Nån som tror att vi hade fått åka 80-kubiks crossar om det var det vi hade röstat igenom i norge?

EDIT: Det är inte du, utan Swedie på förstasidan som hävdad att beslutet togs på dessa grunder...

EDIT IGEN: Tycker det var ett bra beslut iaf! Klassen har fungerat utmärkt i år...

I Swedies rubrik står det lite felformulerat att "STCC väljer Super Stock 600". Svemo valde!

I protokollet fanns det endast de två styckena om Super Stock 600 SM.

Svemo kunde valt 125 Junior. Inte konstigt att arrangören inte vågar sälja in MC-klassen till SVT när man inte vet vad man får i god tid. Att skriva avtal med SVT på vaga grunder är nog inget man ägnar tid åt.

Nu blev det 600cc och man får väl göra det bästa utav det.
Men ville vi inte ha högre status på roadracingen från år till år. Nu känns det inte som det statusmässigt kommer att gå åt rätt håll.

På TV i bästa fall. Skulle helst se att TV-kanalerna stod på kö för att få köpa rättigheter.
 
Last edited:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
TriggerTrash skrev:
Med stöd av att majoriteten av förarna ville ha 600. Beslutet baserades på en fråga som var ställd till förarna under racet i Våler. Majoriteten valde 600cc.

Är inte det lite som att låta regeringen rösta på vem som ska bilda regering???

Nåja, förhoppningsvis blir allt bra. Jämn och rolig racing, förhoppningsvis med en medial kelgris i Filip, och lite kontinuitet i upplägget kan ju lägga grunden till något bra.
 
Last edited by a moderator:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
sandstream skrev:
Blir det någon skillnad på hojarna mot i år?
Helsystem, ändring av tändning (dock inte byta), eldosor på styrena ska vara kvar (sicket skämt egentligen...). Det är väl allt. kanske någonting till.
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
sandstream skrev:
Blir det någon skillnad på hojarna mot i år?

Det blir lite bättre då du får byta hela avgassystemet och köra med "riktig" fjädring. Har inte superkoll på det förra reglementet men det här är samma som de kör i Europa och det är ett steg i rätt riktning.

De nya 600:eek:rna som kommit verkar ju inte blivit sämre heller.


Någon som har de exakta skillnaderna i reglementena i korta drag?
Kanske någon på Svemo t.o.m. :)
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
ZoulFly skrev:
Är inte det lite som att låta regeringen rösta på vem som ska bilda regering???

Håller med.... förfrågan skulle gått ut till fler än de som körde Superstock i år.

Av någon konstig anledning så har jag en känsla av det kommer bli något färre antal startande nästa år... Börjar få mer förhoppningar om den vanliga RR cirkusen istället, att den kommer bli större och synas mer.
Jag hoppas och tror att 125 JR kommer bli ball nästa år.... :yoparty
 

sandstream

Guest
Tack :tummenupp

Bara att hålla tummarna för att Svemo har gjort rätt, att STCC blir nöjda och att vi får se det på någon bra TV-kanal :)

BTW: Lite off-topic men Backlund är med på Radiosporten ikväll klockan 21 i något motorblock.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Någon som har något skvaller om hur det blir med TV-bevakningen? Är det bara rykten om SVT24 eller har det någon substans?
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
Bennybåge skrev:
... Börjar få mer förhoppningar om den vanliga RR cirkusen istället, att den kommer bli större och synas mer...

Vad jag förstod så skulle SO skippa TV. Hur syns man mer istället för TV? Har någon idéer?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Blir det ingen TV alls för hojar i STCC, och därtill ingen riktig gridshow eller ökad status för hojarna så ser jag inte nån större fördel att köra STCC gentemot SM/SO. Om dom dessutom ska ha lika mycket pengar i år så är det ju ren skandal...

Men men, vi avvaktar besked från STCC.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Mike Luff tycker att det är för dyrt med TV, om priset för TV sjunker avsevärt så kan han tänka sig att ställa upp men nu snackar dom om siffror runt 130-140 tusen kronor per tävling och det är inte pengar Luffen vill ställa upp med.
Dessutom skulle det bli stora kostnader för förarna.
SM letar väl fortfarande chanser för att det ska bli TV, men man får väl se hur det blir med det.

Det man måste göra är att få folk till tävlingarna, se till att det skrivs om oss i tidningarna.
Dom sa på mötet att dom tyckte att alla förare ska fixa sig en kontakt på deras lokaltidning och sen se till att det skrivs något om er efter varje tävling, reklamför er själva.

TriggerTrash skrev:
Vad jag förstod så skulle SO skippa TV. Hur syns man mer istället för TV? Har någon idéer?
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Don Quixote skrev:
Blir det ingen TV alls för hojar i STCC, och därtill ingen riktig gridshow eller ökad status för hojarna så ser jag inte nån större fördel att köra STCC gentemot SM/SO. Om dom dessutom ska ha lika mycket pengar i år så är det ju ren skandal...
Kan inte mer än hålla med...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
björn.e skrev:
Innebär det att man sätter på en PC då eller att man mappar om org boxen?

björn
Det skulle jag oxå vilja veta då jag kommer ha en styck 06 R6 o brumma runt på under samma regler.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Swedie skrev:
Det skulle jag oxå vilja veta då jag kommer ha en styck 06 R6 o brumma runt på under samma regler.


är det inte att man får sätta dit en PC3:a lr jag kanske har fattat det fel orginal boxen är ju inte det lättaste att programera om :va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det borde vara så, då regeln endast säger att man inte får byta ut tändboxen. Modifiera via PCIII måste ju vara det enda och det bästa sättet för att göra så. Visst skulle man kunna modifiera via displayen, men inte speciellt effektivt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top