Tjockisar i alla länder, förena eder!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En gång i tiden vägde jag 90 kilo. Jag tränade fem dagar i veckan och var en sexuell atlet (med mig själv iallafall). Efter min MC-olycka gick jag ner till 78 kilo. Jag var skinn och ben och behövde få tillbaka lite kroppshydda. Någonstans på vägen gick det åt helvete. Ordentligt.

Idag är jag en 95 kilos degklump och enda skälet till att min flickvän vill ligga med mig är.... nä fan, jag har ingen aning. Men vid tillfällen så har jag sex. Tror jag. Mr K kallar det sex iallafall. Fast det är klart, han är gammal och äcklig och gillar spättekaka.

Som om detta inte vore nog så är jag långsam på hoj och har ingen utålighet, vilket är bra om man kör ERF. Så, det är dags att väcka en fin gammal tradition till liv igen. Jag TROR det var GSXR1100Uråldrig som startade tråden där man hetsades att gå ner i vikt. Ett slags bullemi-forum för RR-idioter. Så, min utmaning är:

Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa några fettkilon till. Jag tror inte att
- GSXR1100R
- Zmurfen
- Robso
- Lasker
- Nr.18
kommer klara det på den tiden. Vadet gäller en öl (man måste ju fortfarande kunna dricka öl trots att man skall träna sig ner i vikt). Gentlemannaregler gäller, dvs om man hävdar att man klarat det så har man.

Kom igen nu, utmana några du också.

/Freppa

Ps. Egentligen borde jag utmana Chrille på att komma tillbaka på banan nästa år, men eftersom jag inte ens kan få västkustbon att komma till Stockholm för att dricka öl så får väl utmana på det näst bästa ;)

edit: Eftersom folk hakar upp sig på detaljer så ändrade jag vägen för att nå målet, men inte målet ;)
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:
Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler...
Shit :näsblod

Lyckas du med det där är du duktig...

Edit: utmanar mig själv lite dårå. Under 80 kg den sista mars.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tog mina första stapplande steg i att springa i söndags. Har så ont i benen så jag vet knappt vad jag heter. Har även tagit upp Bodypump som jag skall göra två gånger i veckan tänkte jag. Det, tillsammans med kostomläggning borde gå på 15 veckor. Tror jag. Eller så går det inte. Men man måste ju ha NÅGOT att göra under vintern förutom att mecka med hojen

Bingo skrev:
Edit: utmanar mig själv lite dårå. Under 80 kg den sista mars.

och du väger nu.....?
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
håller på o tränar jag med vägde ca 110kilo för ett år sen har vägt som minst 76kilo efter en längre tids sjukdom för ca 5år sen.
har genom enbart lagt om kosten och slutat helt med godis *suck* så är jag idag nere på 86kilo och ska va nere i minst 80 till sommarn
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:
Tog mina första stapplande steg i att springa i söndags. Har så ont i benen så jag vet knappt vad jag heter. Har även tagit upp Bodypump som jag skall göra två gånger i veckan tänkte jag. Det, tillsammans med kostomläggning borde gå på 15 veckor. Tror jag. Eller så går det inte. Men man måste ju ha NÅGOT att göra under vintern förutom att mecka med hojen



och du väger nu.....?
Tja, väger ca 83-84 kg nu.

Viktnedgången går nog på 15 veckor, men det är svårt att lägga på sig muskelmassa när man går på kaloriunderskott. Det normala är att man tappar i muskulatur.

Löpningen kommer du snabbt in i. Hemskt de första två månaderna (typ), men sen kommer man in i det. Och då ser man fram mot löppassen. Jag gick från 0 till över 5 mil i veckan på ett halvår.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Freppa skrev:
Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa 15-20 fettkilon.

Ganska så orealistiska mål tycker jag.

Om du har planer på att tappa ca 2kg i fett i veckan så kommer du inte att lägga på dig muskler överhuvudtaget, okej kanske 1-2kilo muskler som högst under dessa veckor.
Att både tappa vikt och öka i muskelmassa är svårt.

Det är bättre om du först tränar bort den överflödiga vikten i kanske 10 veckor och sedan satsar stenhårt på styrketräningen i 10 veckor.

Men visst önskar jag dig lycka till ändå.
 
Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Får man vara med även om man inte tävlar i racing ?

Jag behöver helt klart gå ner MINST 10kg till nästa säsong. Jag har inte dagskursen på min vikt, men 105+kg är det helt klart.

nå, får man vara med ?
 

njelger

Guest
Får nog hålla med Burner..

Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa 15-20 fettkilon.

Du ska alltså lägga på dig 5-10 kilo muskler under 15 veckor? Bara det utan bantning låter väldigt mycket...

(Tänk om man kunde lägga på sig 40 kilo muskler på ett år dock...)
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
JAG skall gå ner 9 kg tills Mars. FACT. :)

Lycka till nu allihopa! ;)

Edit: 187 lång, 94 kg nu.
 
Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Kom igen nu. Orealistiskt eller ej, det är KUL att ha mål. Jag skall väga 85 kilo. Sedan kan ju ingen bevisa huruvida jag har byggt tillräckligt med muskler eller ej - gentlemannautmaning vettu ;)
 

sandstream

Guest
Gick från 98 till 83 Kg i våras på 4 månader med GI-metoden och morgonpromenader. Kan varmt rekommenderas :tummenupp

Muskler har du ingen större nytta av på en hoj, se bara på Rossi :hihi
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Gick från 98 till 83 Kg i våras på 4 månader med GI-metoden och morgonpromenader. Kan varmt rekommenderas :tummenupp

Muskler har du ingen större nytta av på en hoj, se bara på Rossi :hihi
Hur gick det sen, lyckades du hålla dig kvar på den låga vikten?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Dregen skrev:
jag ska gå upp 5 kilo muskler till mars!!!!

Att lägga på sig > 1 kg muskler / månad på laglig väg är Aaaaaningen jobbigt. Förmodligen omöjligt!

Jag satsade nämligen själv från 1995 och framåt att öka kraftigt i muskelmassa (med mina mått mätt) och gick under första 12 månaderna från mina stadiga 59 kg (173 cm) :kocko till 68 kg. Majoriteten var muskelmassa.

För att lyckas åt jag som en häst. Dvs.:

1.) Frukost i form av Havregrynsgröt/Juice/Smörgås
2.) Frukost på jobbet i form av 3dl ris/smörgås/0,5 lister vatten
3.) Lunch (stor portion)
4.) Mellanmål kl. 14:00 bestående av 3dl. ris / smörgås / 0,5 lit. vatten
5.) Proteindrink (Geinomax motsv.) efter träningen.
6.) Stekt kycklingfilé med ris samt 0,5 lit. vatten innan läggdax.

Året efter (dvs. år nr. 2) gick jag upp 3 kg. muskler med samma diet och träning 4 ggr/vecka.

3:e året lades 2 kg till med samma diet och träning 5 ggr/vecka.

Om man nu väger aningen mycket i form av fett och vill omvandla fettet till muskler är nog bäst att börja träna först och banta sedan!

Mvh och Lycka till! :tummenupp
// Niklas
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Banta är töntigt. Vi kallar detta att matchvikta sig själv.

Avarage skrev:
1.) Frukost i form av Havregrynsgröt/Juice/Smörgås
2.) Frukost på jobbet i form av 3dl ris/smörgås/0,5 lister vatten
3.) Lunch (stor portion)
4.) Mellanmål kl. 14:00 bestående av 3dl. ris / smörgås / 0,5 lit. vatten
5.) Proteindrink (Geinomax motsv.) efter träningen.
6.) Stekt kycklingfilé med ris samt 0,5 lit. vatten innan läggdax.


Kallar du det där att äta mycket? Räka! Det där är EN måltid för oss 90+ (Fråga inte om vad det är för humlans gäng, dvs 100+ ;))
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Hehe, innan Anderstorp ska jag vara nere på matchvikten 85 kg hård, eller kanske 89 kg mindre hård. Dagsvikten är ca 96 kg.

Utmaningen är att Teamkollegan Bivven ska prestera samma minskning i kg, annars får han spö. :p
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:
Kallar du det där att äta mycket? Räka!
Haha, precis. Sen måste jag anmärka på att måltidernas näringsmässiga sammansättning. På tok för lite socker, fett och alkohol för att man ska orka släpa sig runt en hel dag :7peta :pannkyss
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Man SKA vara fet o slö när man kör RR :fyllisar

Det är därför man har så schnabb hoj !
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Freppa skrev:
Tog mina första stapplande steg i att springa i söndags. Har så ont i benen så jag vet knappt vad jag heter.

Ta med dig stavarna (längd=axelhöjd) nästa gång du är ute och springer så avlastar du benhinnorna och får upp flåset ännu fortare och blir samtidigt av med gäddhänget på överarmarna. Inlines med stavar funkar väldigt bra för mig på sopade cykelvägar utan bilar.

/vilopuls 43 (hade 75 för 1-1/2 år sen)

<edit>Btw, gå ner 10 kilo samtidigt som du tränar..? Well, huvudsaken du inte fuskar med maten efter träningen. </edit>
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top