Din värsta smitning

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
1990 hade XX köpt årets hetaste sporthoj, en flång ny GSX1100R, givetvis så måste han testa hur fort den går och ett lämpligt ställe för detta är ju E4:an (not) hojen hade precis befriats från stypningar och nu skulle det slås fartrekord, strax utanför Ljungby så börjar XX att hissa trottlarna, plötsligt ser XX att en polishelikopter följer XX vid sidan av vägen, eftersom XX redan körde +180 och trafiken va gles så chansade XX på att köra ifrån dom, XX körde allt vad som gick och eftersom vägen är rak så borde det gå, hastighetsmätaren visade 300 (270 verklig fart) XX höll stumt ett par mil och sedan vek XX av och gömde sig bakom en bensinstation ett par timmar, polisen gav förmodligen upp jakten och XX klarade sig även denna gång.

XX va jättenojig efter denna smitning och lovade sig själv att aldrig mer göra sådana dumma saker, ett löfte som sprack redan nästa dag.

Idag är XX vuxen och full av moralskit.

Denna historia är givetvis uppdiktad och grabben i brevet heter något annat.
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
GSXR1100R skrev:
1990 hade XX köpt årets hetaste sporthoj, en flång ny GSX1100R, givetvis så måste han testa hur fort den går och ett lämpligt ställe för detta är ju E4:an (not) hojen hade precis befriats från stypningar och nu skulle det slås fartrekord, strax utanför Ljungby så börjar XX att hissa trottlarna, plötsligt ser XX att en polishelikopter följer XX vid sidan av vägen, eftersom XX redan körde +180 och trafiken va gles så chansade XX på att köra ifrån dom, XX körde allt vad som gick och eftersom vägen är rak så borde det gå, hastighetsmätaren visade 300 (270 verklig fart) XX höll stumt ett par mil och sedan vek XX av och gömde sig bakom en bensinstation ett par timmar, polisen gav förmodligen upp jakten och XX klarade sig även denna gång.

XX va jättenojig efter denna smitning och lovade sig själv att aldrig mer göra sådana dumma saker, ett löfte som sprack redan nästa dag.

Idag är XX vuxen och full av moralskit.

Denna historia är givetvis uppdiktad och grabben i brevet heter något annat.

Avataren har ingenting med insändaren att göra. :3freak
 

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Xyx råkade köra om farbror blåljus i 286 km/h på E6an han tyckte inte det var lönt att stanna så han höll fullt så länge han vågade och svängde sedan av vid en mindre avfart, Xyx hade också en mindre lämplig nummerskyltsplacering vilket antagligen räddade körkortet denna gång
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
CP-ungen tog ut cykeln för våren och gled runt i nästan lagligt tempo under en vecka innan det en sen marskväll var kallt och tråkigt att åka 90 väg. För att snabbt avsluta rundan gick det lite fortare än föreskriven hastighet, ca 140 km/h. Tankarna och blicken var mest ute i vägkanterna för att akta sig för Hälge, Bambi och stampe som maniskt försökte ta livet av sig genom att skutta runt på vägarna. Hipp som happ stod det en blåklädd filur mitt i vägen och innan CP-ungen visste ordet av det så såg han en fin blåvit bil på en avfartsväg in i skogen. Efter en kort övervägning om körkort, jobb, kännedom och väg valde CP att inte stanna... Sagt och gjort, full gas med GSXR 1000- 01 och med adrenalinsprut i ådrorna började en färd i alltför högt tempo. Gles trafik var nog räddningen i det här fallet för vårt lilla CP...
Med cykeln väl undanstoppad i garaget och med kräkkänslor i någon timme efteråt sjönk åkglädjen lite.

Har alltid trott att jag skulle stanna, men när jag väl hamnade i situationen så fanns inga tvivel egentligen. Detta skrämde mi, jag menar CP-ungen nå grymt, och efter avklarad licenskurs en vecka senare så såldes gatcykeln.
Provade senare i sommar att åka lite gata med racehojen, men det fanns ingen glädje direkt. Mest en nojja att träffa antingen en polis efter vägen eller ännu värre träffa något hårt utefter vägkanten. Tacka vet jag banåka!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mötte dom..såg bromslyset..vägen var öppen..såg inge lyse nå mer.. :rolleyes: im a bad bad boy
 

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Kom körande på treans växel med en kanske inte i allas ögon lämplig vinkel på cykel, ojdå...nu mötte jag visst "Farbror Blå". Höll kvar den höga och fina vinkeln ett tag för jag förstod att det skulle ta ett litet tag för dom att vända och tyckte att det kan ju vara bra att inte visa nummerplåten i onödan. När jag släppt ner så visst var dom där bakom men inte nära nog för att sett plåten så då var det dags för ett litet toppfartstest, såg dom aldrig mer den kvällen och Kawan toppade 260 mätarfart.

En bekant råkade lyssna på polisradion just den kvällen och första frågan man fick var - va det dig dom jagade? Kunde med gott samvete säga - Nej, jag såg ingen polisbil som jagade mig. :hihi

Bästa med hela historian var att i ett reportage ett par veckor senare ang. trafikmoralen i den lokala tidningen hälsade LänsTrafikGruppen att ett säkert sätt att bli av med kortet var att köra på bakhjulet efter allmän väg. Det klippet satt tejpat på mitt kylskåpet ett tag.

Tappa kortet???, tycker man skulle fått medalj för att lyckas slanga en GPZ900R på trean istället.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top