VARVSTOPP PÅ MIN YAMAHA DT 125 -84a VID 8500 RPM. kan man koppla ur det?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Köp ny varvräknare och även hastighetsmätare, om det inte funkar så köp glasögon.

Där har du svar på din tråd.
 

Solid snake

Guest
Hangman skrev:
Men om jag säger så här, Sug min salta. Ni känner inte mig, om ni gjorde så skulle ni förstå. jag har haft 4 dracar 2 aerox 2 mt5 en puch dakota en kymco fever 2 hemmabyggen en tomos quadro en kawasaki kx 125 2 st suzuki 250 en YAMAHA DT 125 en volvo 740-87 en SAAB 9000 TURBO 89 m.m listan är för lång. En film kommer till sommaren och då ska ni med häpnad få se. Sluta snacka när ni inte vet vad det handlar om. Väx upp. Andledningen att jag startade tråden var pga att jag behövde hjälp med min ypvs.
Så alla som inte vet vad en YPVS, dra.
Jag vet vad en YPVS är, vet du vad det står för?

Jag visste inte att volvo eller saab gjorde bilar 2 hjuliga fordon heller.
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
Paradoxy skrev:
ÅÅåh fel av mig.

Men jag säger fortfarande att din hoj inte gör 145 vid 7800 varv.


haha okej !spelar ingen roll vad du säger. den går så snabbt vare sig du vill eller inte!
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Paradoxy skrev:
ÅÅåh fel av mig.

Men jag säger fortfarande att din hoj inte gör 145 vid 7800 varv.


den borde liga runt 110 vid 8000rpm om du inte drevat om den som in i......
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
whitesnake skrev:
den borde liga runt 110 vid 8000rpm om du inte drevat om den som in i......




den är trimmad! den gör 145 km/h på 6ans växel vid 7800 varv! MÄTT MED GPS! ska göra om det fram emot sommaren så ska du få se! Den gör exakt 140 med STORA crossdäck på och med dom enduro däcken som satt på då gick den i 145. Men med tanke på att jag trimmar den mer nu så kommer den göra 150 utan problem. Med varvstopp.
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ingen som bor nära mjölby som kan race med denna pojk då?
 

Solid snake

Guest
Kan du ljuga lite mer? Vet du hur mycket frikton det är i crossdäck? Noll grepp dessutom...
 

Paradoxy

Guest
Solid snake skrev:
Kan du ljuga lite mer? Vet du hur mycket frikton det är i crossdäck? Noll grepp dessutom...

Har du testat att köra i 140 med crossdäck? Det går så fort att man får jäääättemycket grepp...


:3freak
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
Solid snake skrev:
Kan du ljuga lite mer? Vet du hur mycket frikton det är i crossdäck? Noll grepp dessutom...


jo det är det visst! i kurvorna får man ta det lite lungt men det går åka på stort sätt som vanligt. Kör ni bara slicks eller vet ni ingenting eller? Jag har provat båda och jag håller mig helst till crossdäck. Har höjt den och tagit dän baklyset oxå för den ska se ut mer som en cross. går mycket bra att köra på mindre crossbanor, och på vägen! Till sommaren ska jag sätta på riktigta slicksdäck. Modda den till SM. Då kommer den gå ännu fortare förmodligen.

Hangman skrev:
jo det är det visst! i kurvorna får man ta det lite lungt men det går åka på stort sätt som vanligt. Kör ni bara slicks eller vet ni ingenting eller? Jag har provat båda och jag håller mig helst till crossdäck. Har höjt den och tagit dän baklyset oxå för den ska se ut mer som en cross. går mycket bra att köra på mindre crossbanor, och på vägen! Till sommaren ska jag sätta på riktigta slicksdäck. Modda den till SM. Då kommer den gå ännu fortare förmodligen.


I sommras åkte jag mellan Mjölby - Motala varje dag! det är ca 3,5 mil dit och lika mycket hem! Låg i ca 140 hela tiden. Med tanke på att den bara varvar 7800 varv så är det ingen fara och ligga och glida. MED CROSSDÄCK!!!!!!!!
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag har frågat ca. 3 ggr om den är mer än bara ostrypt, du har fortfarande inte svarat.

Om den nu är trimmat så den gör 145km/h i 7800rpm, hur har du (exakt) trimmat den?
Vad har du för drevning?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hangman skrev:
I sommras åkte jag mellan Mjölby - Motala varje dag! det är ca 3,5 mil dit och lika mycket hem! Låg i ca 140 hela tiden. Med tanke på att den bara varvar 7800 varv så är det ingen fara och ligga och glida. MED CROSSDÄCK!!!!!!!!


Kör du i 140 i stan? Jävla p(f)ucko. :kocko

Pr0bz skrev:
Köp ny varvräknare och även hastighetsmätare, om det inte funkar så köp glasögon.

Där har du svar på din tråd.



:klappar :rofl :rofl
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
Svanen skrev:
Jag har frågat ca. 3 ggr om den är mer än bara ostrypt, du har fortfarande inte svarat.

Om den nu är trimmat så den gör 145km/h i 7800rpm, hur har du (exakt) trimmat den?
Vad har du för drevning?


Okej då ber jag om ursäkt för jag inte svarat på det. Den är trimmad och moddad av björn arwidsson i motala. Han kan allt och lite till om motorer. Det är alla slags pluggar borta kolven är enormt filad bestyckad förgasare YPVSen är nått gjort med därför nu när jag tog bort den så går den inte lika bra för jag vet inte hur han gjorde. Racingstift inställd tändning m.m Effektavgassystem förmodligen. Ser inte riktigt ut som orginal om man kollar på andra likadana maskiner. Drevningen har jag inte riktigt koll på men den är perfekt iallafall! går på bakhjul 1an 2an BARA GAS INGET JÄVLA RYCK ELLER KOPPLING! ryck lite så går den upp på 3an oxå. sen as bra drag hela vägen upp till toppen. jag har kört väldigt många maskiner Men jag tycker den här har hållt bäst och är en av dom maskiner som gått värst, förutom crossarna såklart. Men det är en upplevelse och köra min 125a. Jag lovar. synd att ni alla bor så långt bort annars skulle ni få prova!
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Alltid lika kul att besöka 125.a delen...
En DR650 gör inte 190 på mätaren(är inte mätaren bara graderad till 160 tillochmed?), knappt troligt ens om den var överladdad med både gas, kompressor och turbo.
Sedan kan jag gratulera till din 125.a som är snabbare än min budhoj(som f.ö. går lika fort som en DR650), en sur XT600 på 45kusar. 145 ärlig fart är nog max vad den klarar skitnödig och med hemlängtan. Om du får upp den i de farterna du tror du ska få upp den i är den jämnsnabb med min KTM625 med trimkam, uppborrad, portad topp, större ventiler och annat tjafs och som ligger på styvt 60kusar på bakslangen. Det är inte illa vad din moppe går. :tummenupp
 
Last edited:

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
-PLM- skrev:
Alltid lika kul att besöka 125.a delen...
En DR650 gör inte 190 på mätaren(är inte mätaren bara graderad till 160 tillochmed?), knappt troligt ens om den var överladdad med både gas, kompressor och turbo.
Sedan kan jag gratulera till din 125.a som är snabbare än min budhoj(som f.ö. går lika fort som en DR650), en sur XT600 på 45kusar. 145 ärlig fart är nog max vad den klarar skitnödig och med hemlängtan. Om du får upp den i de farterna du tror du ska få upp den i är den jämnsnabb med min KTM625 med trimkam, uppborrad, portad topp, större ventiler och annat tjafs och som ligger på styvt 60kusar på bakslangen. Det är inte illa vad din moppe går. :tummenupp



En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hangman skrev:
En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.

Javisstja, så var det
 

Solid snake

Guest
Hangman skrev:
Okej då ber jag om ursäkt för jag inte svarat på det. Den är trimmad och moddad av björn arwidsson i motala. Han kan allt och lite till om motorer. Det är alla slags pluggar borta kolven är enormt filad bestyckad förgasare YPVSen är nått gjort med därför nu när jag tog bort den så går den inte lika bra för jag vet inte hur han gjorde. Racingstift inställd tändning m.m Effektavgassystem förmodligen. Ser inte riktigt ut som orginal om man kollar på andra likadana maskiner. Drevningen har jag inte riktigt koll på men den är perfekt iallafall! går på bakhjul 1an 2an BARA GAS INGET JÄVLA RYCK ELLER KOPPLING! ryck lite så går den upp på 3an oxå. sen as bra drag hela vägen upp till toppen. jag har kört väldigt många maskiner Men jag tycker den här har hållt bäst och är en av dom maskiner som gått värst, förutom crossarna såklart. Men det är en upplevelse och köra min 125a. Jag lovar. synd att ni alla bor så långt bort annars skulle ni få prova!
Jag säger att andersbrink här på SH kan mer än vad du kan lära dig, och han kan mer än din lilla kompis som har trimmat din dt med lim och klisterlappar.

Sen att den går sämre utan YPVS är kanske inte så konstigt då den gör så du får bra mellanregister, så mycket kunde du, tack och adjö moppefucko.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Hangman skrev:
En 4takt är inte gjord för att gå snabbt!! 2 takt går snabbare helt enkelt! polarens kawasaki 85 cc cross gjorde 132 km/h ORGINAL och crossar brukar inte gå snabbt dom brukar vara byggda för att det ska vara bra accelration.
4 takt är starkare men går tyvär inget på utväxlingen.


fan du vet allt :kocko
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top