VARVSTOPP PÅ MIN YAMAHA DT 125 -84a VID 8500 RPM. kan man koppla ur det?

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Hangman skrev:
Okej. Sorry då. Jag är ingen myttoman men det luktas lite avundsjuka på sina håll kanske?....

Om du kände mig så hade du vetat att det var sanning i varända mening.


Haha jag är inte avundsjuk. Har hellre en Aprilia -04 än en Yamaha -84.
Då spelar det ingen roll om du både har lustgas och turbo.

Jag har bara vääldigt svårt att tro att en ostrypt DT från 1984 går så bra som du säger. Dvs. drar nyare maskiner, t.ex. en ostrypt Aprilia RS. DJM hade ju faktiskt bänkpapper på 31hk ur sin enbart ostrypta Aprilia RS -98.
Visst, effekten är inte allt men 20hk och 34hk, det är inte lite skillnad.


Edit: Det var 31hk i DJMs, inte 34..

Sen att du drar en 1300cc, det är möjligt, upp till en viss gräns.
Säg att 1300cc fipplar lite i starten så ska det nog gå upp till 50km/h iallafall.

Jag vill inte se din TZR, jag vill se din DT.
Jag tror dig inte förrens jag ser den köra, gärna en 201M sträcka med någorlunda tidtagning.
 
Last edited:

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
Svanen skrev:
Haha jag är inte avundsjuk. Har hellre en Aprilia -04 än en Yamaha -84.
Då spelar det ingen roll om du både har lustgas och turbo.

Jag har bara vääldigt svårt att tro att en ostrypt DT från 1984 går så bra som du säger. Dvs. drar nyare maskiner, t.ex. en ostrypt Aprilia RS. DJM hade ju faktiskt bänkpapper på 34hk ur sin enbart ostrypta Aprilia RS -98.
Visst, effekten är inte allt men 20hk och 34hk, det är inte lite skillnad.


Sen att du drar en 1300cc, det är möjligt, upp till en viss gräns.
Säg att 1300cc fipplar lite i starten så ska det nog gå upp till 50km/h iallafall.

Jag vill inte se din TZR, jag vill se din DT.
Jag tror dig inte förrens jag ser den köra, gärna en 201M sträcka med någorlunda tidtagning.


får försöka ordna det då!
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Svanen skrev:
Haha jag är inte avundsjuk. Har hellre en Aprilia -04 än en Yamaha -84.
Då spelar det ingen roll om du både har lustgas och turbo.

Jag har bara vääldigt svårt att tro att en ostrypt DT från 1984 går så bra som du säger. Dvs. drar nyare maskiner, t.ex. en ostrypt Aprilia RS. DJM hade ju faktiskt bänkpapper på 34hk ur sin enbart ostrypta Aprilia RS -98.
Visst, effekten är inte allt men 20hk och 34hk, det är inte lite skillnad.


Sen att du drar en 1300cc, det är möjligt, upp till en viss gräns.
Säg att 1300cc fipplar lite i starten så ska det nog gå upp till 50km/h iallafall.

Jag vill inte se din TZR, jag vill se din DT.
Jag tror dig inte förrens jag ser den köra, gärna en 201M sträcka med någorlunda tidtagning.
DJM:s hoj hade 31hk på bakhjulet ;).
Och hangman, antingen hittade personerna på 650:n och 1300:an inte gasen, för annars är det totalt omöjligt att din hoj körde ifrån dom i accelrationen. Comprende?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hangman skrev:
VISST! inga problem grabben! jag hade en RD 125 nyligen oxå med ypvs och DTn åkte om den på bakan hur enkelt som helst och RDN var inte orginal!!! Hade även ett tag en yamaha TZR 92 som inte ens gått 2500 mil den var nyskick den trimmade vi m.m och DTN drog hur enkelt som helst.


Du e fan i klass med pr0bz och driverinblack.

Det var längesen någon skröt så mycket om att de hade en supermegafettishkörapåbakanihundranittiohoj som du. :3freak
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
KalleNorton skrev:
DJM:s hoj hade 31hk på bakhjulet ;).
Och hangman, antingen hittade personerna på 650:n och 1300:an inte gasen, för annars är det totalt omöjligt att din hoj körde ifrån dom i accelrationen. Comprende?



du får tro precis vad du vill! om den hade 31 häst på bakan och det är fortfarande 125 cc? vad är det för modell? CAPICHE
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
stoooffe skrev:

Vadå i klass med pr0bz?

Jag har ju en grymt snabb hoj ;D Går ju som turbo :rolleyes:, men jag tror fan han med dtn drar mig :gnissla

Men seriöst så fick du en kass film och sen så går den fort faktiskt ;D
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Hangman skrev:
stort sätt. aprilla är skit.

En motivering är bra.
Men det är ju bara ut och filma lite så ser man ju ganska direkt (även på film) hur ett gasres ser ut. Om det bara är gas eller om det är ryck och koppling.

Den anklagade ska anses som oskyldig till motsatsen bevisats :mattias

DVS gör en film där du kör en sväng, 201 meter, kör mot en anna hoj eller vad som hellst så ser man ju om det är en vanlig DT eller en Monster DT :)
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag tror nästan min bror drar dig med mopeden :)

portad 70cc med högkompseffekt topp, Karbon reeds, 26mm förgasare, expansionskammare, koniskt luftfilter, effektavgasrör, "trim-kolv", Annat tändsystem som ska ge mer kraft till motorn (annan tändplatta osv).
Drevad för bästa acc upp till 70km/h

Toppar över 110km/h.

Ja tror han tar dig från 0-80. Stegrar på alla 4 växlar ;)
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
Pr0bz skrev:
Jag tror nästan min bror drar dig med mopeden :)

portad 70cc med högkompseffekt topp, Karbon reeds, 26mm förgasare, expansionskammare, koniskt luftfilter, effektavgasrör, "trim-kolv", Annat tändsystem som ska ge mer kraft till motorn (annan tändplatta osv).
Drevad för bästa acc upp till 70km/h

Toppar över 110km/h.

Ja tror han tar dig från 0-80. Stegrar på alla 4 växlar ;)


Den är kortväxlad min har mer utväxling jag kommer upp i 80 på inte många sekunder. jag har haft 15 mopeder totalt den ena trimmade jag för över 10 000 kr den gjorde 120 med fett acc hela vägen. vad är det för moped han trimmat? låter nästan som typ derbi / drac eller nått? eller vad är det för maskin.
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hangman skrev:
Den är kortväxlad min har mer utväxling jag kommer upp i 80 på inte många sekunder. jag har haft 15 mopeder totalt den ena trimmade jag för över 10 000 kr den gjorde 120 med fett acc hela vägen. vad är det för moped han trimmat? låter nästan som typ derbi / drac eller nått? eller vad är det för maskin.

Nej nej en hederlig mt5 som är ombygd lite =)

Men fan heller att du tar mig med din dt, alltså min nsr....
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Hangman skrev:
Den är kortväxlad min har mer utväxling jag kommer upp i 80 på inte många sekunder. jag har haft 15 mopeder totalt den ena trimmade jag för över 10 000 kr den gjorde 120 med fett acc hela vägen. vad är det för moped han trimmat? låter nästan som typ derbi / drac eller nått? eller vad är det för maskin.



hahaha fan vilken bra tråd asså, finns det nått sant i den lr??? Du vet min polare hans moppe gjorde 170 och då va där 4 växlar kvar, så den borde gjort 250 mins asså.....

Nä ingen Dt går så bra, specislet inte en från 84. Vill ha bänknings papper och film så kanske kan jag tro dig lite
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hangman skrev:
stort sätt. aprilla är skit.


Motivering?

Pr0bz skrev:
Vadå i klass med pr0bz?

Jag har ju en grymt snabb hoj ;D Går ju som turbo :rolleyes:, men jag tror fan han med dtn drar mig :gnissla

Men seriöst så fick du en kass film och sen så går den fort faktiskt ;D


Okej, jag förväntar mig en ny film till sommaren. :)

whitesnake skrev:
hahaha fan vilken bra tråd asså, finns det nått sant i den lr??? Du vet min polare hans moppe gjorde 170 och då va där 4 växlar kvar, så den borde gjort 250 mins asså.....

Nä ingen Dt går så bra, specislet inte en från 84. Vill ha bänknings papper och film så kanske kan jag tro dig lite


:hihi

Du ska ses min RS azzå, hänger med polarens ninja upp till 180 sen drar han iväg bara för att min hoj inte e så snabb på 7an och 8ans växel. Men fiiifan vikke drag azzå. :yoparty


0-100 km/h på nollkommaskjutifemsekunder :yoparty
 

Solid snake

Guest
Trådstartare: moppefuckostämpel i pannan och en spark i röva för ditt skitsnack, du kanske inte tror att min sko passar i din röv men med tillräcklig kraft så ska du fan se att den passar.

Du blir snart bannad. :klappar
 

Paradoxy

Guest
HAHAHAHAHA Skrattar så jag gråter åt detta moppefucko :rofl


Seriöst? Tror du på dina egna lögner pojk? Vad du än säger så kommer jag aldrig tro på det du säger om din DT. Så mycket skit som du har snackat i denna tråden har jag aldrig sett. Hoppas att du blir bannad, för din egen skull. Du kommer blir mobbad och ihågkommen i flera år :rofl


Fucko :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
 

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
-
Hoj
-
Hahaha, roligaste tråden jag läst på sporthoj hittills (iofs har jag inte varit medlem länge)...
15 mopeder och trimmat den för stora pengasummor? Varför köpte du inte en bättre 125 istället? Eller hör mopederna och pengarna bara till ditt internet-liv?

En god investering för dig vore en kurs i Svenska språket så du skulle iallafall lära dig att en mening börjar med stor bokstav och att punkten är uppfunnen.
Det är rätt irriterande att läsa en text var man inte ser när en ny mening börjar...

Visa en film så kan jag tro dig. Tills dess går min TZR i sisådär 2000km/h om jag varvar ut fullt. Fungerar bra att köra på vatten med den...
 

Hangman

Bannad
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha dt 125 -84
jaja

MarcusG skrev:
Hahaha, roligaste tråden jag läst på sporthoj hittills (iofs har jag inte varit medlem länge)...
15 mopeder och trimmat den för stora pengasummor? Varför köpte du inte en bättre 125 istället? Eller hör mopederna och pengarna bara till ditt internet-liv?

En god investering för dig vore en kurs i Svenska språket så du skulle iallafall lära dig att en mening börjar med stor bokstav och att punkten är uppfunnen.
Det är rätt irriterande att läsa en text var man inte ser när en ny mening börjar...

Visa en film så kan jag tro dig. Tills dess går min TZR i sisådär 2000km/h om jag varvar ut fullt. Fungerar bra att köra på vatten med den...



Men om jag säger så här, Sug min salta. Ni känner inte mig, om ni gjorde så skulle ni förstå. jag har haft 4 dracar 2 aerox 2 mt5 en puch dakota en kymco fever 2 hemmabyggen en tomos quadro en kawasaki kx 125 2 st suzuki 250 en YAMAHA DT 125 en volvo 740-87 en SAAB 9000 TURBO 89 m.m listan är för lång. En film kommer till sommaren och då ska ni med häpnad få se. Sluta snacka när ni inte vet vad det handlar om. Väx upp. Andledningen att jag startade tråden var pga att jag behövde hjälp med min ypvs.
Så alla som inte vet vad en YPVS, dra.
 

Paradoxy

Guest
Du är ett fucko. PUNKT SLUT.


Din 125'a jävel gör inte 145 vid 7000 varv.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top