OuTlAw race ?

666_Racing

Quem di diligunt adulescens moritur
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Lycksele
Hoj
GSXR 750
Några vänner har en längre tid funderat över att start ett natt race där dom bor.
Detta upplägg tänker dom använda
Startavgift 1000kr sedan så ska de tävlande delas upp i klasser desto flera deltagare desto flera klasser men blir de få deltagare så blir de väl bara två klasser Bil och Hoj ett handikapp vore väl även på sin platts å de baseras väl på hk/kg.
De tävlande släpps med 30s mellanrum.sträckans längd bör vara ganska kort ca 2mil.Prispengar utdelas till 1,2,3,.

Tankar teorier tipps motages
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Skippa handikapp, skippa olika klasser och glöm nattetid när det är mörkt. Och på två mil måste släppen ha mera mellanrum än 30sek såklart.
Är det i stockholmsområdet du ska ordna det så kan du ge mig stålarna med en gång.
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Rakt ut i natur skrev:
Några vänner har en längre tid funderat över att start ett natt race där dom bor.
Detta upplägg tänker dom använda
Startavgift 1000kr sedan så ska de tävlande delas upp i klasser desto flera deltagare desto flera klasser men blir de få deltagare så blir de väl bara två klasser Bil och Hoj ett handikapp vore väl även på sin platts å de baseras väl på hk/kg.
De tävlande släpps med 30s mellanrum.sträckans längd bör vara ganska kort ca 2mil.Prispengar utdelas till 1,2,3,.

Tankar teorier tipps motages

Vad som slog mig när jag läste..

Vill ni ha ett riktigt OuTlAw race så kan ni inte ge prispengar till nån annan än vinnaren. Då kommer fler deltagare att köra för att vinna. och handikapp låter ju inte speciellt OuTlAw, men det lockar väll fler deltagare antar jag...
 

666_Racing

Quem di diligunt adulescens moritur
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Lycksele
Hoj
GSXR 750
Vill ni ha ett riktigt OuTlAw race så kan ni inte ge prispengar till nån annan än vinnaren. Då kommer fler deltagare att köra för att vinna. och handikapp låter ju inte speciellt OuTlAw, men det lockar väll fler deltagare antar jag...

Tanken är att locka så många deltagare som möjligt å därav handikapp och delade prispengar.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Blue_F skrev:
Vad som slog mig när jag läste..

Vill ni ha ett riktigt OuTlAw race så kan ni inte ge prispengar till nån annan än vinnaren. Då kommer fler deltagare att köra för att vinna. och handikapp låter ju inte speciellt OuTlAw, men det lockar väll fler deltagare antar jag...
En äkta outlaw skiter i att betala, han robbar dom på alla stålar.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
GSXR1100R skrev:
En äkta outlaw skiter i att betala, han robbar dom på alla stålar.
en robin hood (lägg märke till ordet hood) outlaw delar med sig till de som inte vinner.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top