mc polisen hakar dom på

MR.E

Guest
Chulan skrev:
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.

Ja en mc polis kan ju hålla ett högre snitt från a till b mellan bilar osv,en va en bil skulle kunna.

Av egna erfarenheter så hänger dom på bra i samhällen bland bilar osv men på
typ bogesund eller motorvägen så har de ej nån chans så de e bara å gasa. :tungan (dom hängerväl me till typ 230 240 på motorvägen)

Nu va de ju typ ett tag sedan ja fick mc snuthäng men de e ju lite pirrigt
om man säger så, men kom i håg kör fösiktigt bland bilar i stan osv tråts
att snuten ligger efter kan de ju inte göra nåt dom kör ju på samma vilkor som
du dvs vurpar dom så kan dom oxå skada sig eller dö.

obs chansa inte om du känner dig tveksam denna dag du får mc snuthäng
för denna dagen kommer va så säker.

Mr E
 

Mibelle

Värmlandstös.. längtar hem!
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Eksjö
Hoj
En röd.. Bandit
Chulan skrev:
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.

Jag har hört en skröna om min jobbarkompis kompis så jag vet inte hur sant det är men kompisen hade hur som köpt en hoj av en kille som blivit av med kortet.. Hojen var hur som fulltankad och på vägen hem körde han förbi en fartkontroll.. Självklart fick han mcsnuten efter sig och han gjorde oxå ett mycket seriöst försök att komma undan, vilken han nog hade lyckats med om han inte fått soppatorsk... :rofl

Sen kan man väl tycka vad man vill om det är lämpligt eller inte..
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
En sak som har gäckat mig på sistånde är alla dessa svala snubbar som kör ifrån polisen; Har ni ingen nummerplåt?
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
saltvatten skrev:
En sak som har gäckat mig på sistånde är alla dessa svala snubbar som kör ifrån polisen; Har ni ingen nummerplåt?


Nummerplåten har ingen betydelse...om du kör ifrån snuten.

Och kommer han hem till dig efteråt och gråter för han blivit ifrånåkt, bjud på en kaffe och ett par munkar så blir han nog glad igen.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
DJM skrev:
ett tangentbord är så fiffigt konstruerat så det finns punkter. Man sätter ut punkterna/kommatecken där det behövs, dvs i pauser, rabbla upp många saker, skilja på meningar osv.

Om det va mig du syfftade på så tar jag gärna lektioner av herrn.

Erkänner öppet att jag e helt kass på dessa saker hoppas ni står ut med mig. :va

saltvatten skrev:
En sak som har gäckat mig på sistånde är alla dessa svala snubbar som kör ifrån polisen; Har ni ingen nummerplåt?


Har min plåt mycket väl synligt godkänt av bilproningen.

Ang svala snubbar så e jag mest gammal o fet.

//Blondie

MR.E skrev:
Av egna erfarenheter så hänger dom på bra i samhällen bland bilar osv men på
typ bogesund eller motorvägen så har de ej nån chans så de e bara å gasa. :tungan (dom hängerväl me till typ 230 240 på motorvägen)



Mr E

Enligt våra lokala poliser i GBG så gör deras hojar knappt 200 för all skit de måste släpa med sig.

Vi har ju ett par Mcpoliser på forumet som kanske kan reda ut detta lär ju inte spela någon roll.

Måste bara tillägga att det är lätt att köra över sina begränsningar när man e jagad och det är ALLTID lättare att jaga än att jagas.

Sen ska man veta att Mcpoliserna kör överlag väldigt bra men chansar inte med livet som insatts bara för att få stopp på en fortkörare.

Såg en mcpolis på A-torp förra året tror jag det va på en bankörning som fick låna en R1 av bikeevents.

Många blev gött förvånade när de blev stekta av en polis på en R1 i full uniform.

Tror att enda anledningen att man kan köra ifrån dom är hojskillnaden.

Skulle det stå en R1 med en snut på eller liknande hade jag stannat direkt tänk själva hur många mil de klämmer på en säsong.

//Blondie
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
saltvatten skrev:
En sak som har gäckat mig på sistånde är alla dessa svala snubbar som kör ifrån polisen; Har ni ingen nummerplåt?

Även om dem kommer ihåg registreringsnummret på din skylt och du drar polisen kan dem inte sätta dit dig. Dem måste ta dig på plats. Men dem brukar komma ihåg dem väldigt bra när det gäller mopeder. Min kompis är eftersökt i hela Toarp för hans körstil. Poliser Minns!!!!
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
DJM skrev:
ett tangentbord är så fiffigt konstruerat så det finns punkter. Man sätter ut punkterna/kommatecken där det behövs, dvs i pauser, rabbla upp många saker, skilja på meningar osv.

:rofl
Har själv tänkt tanken ett antal gånger. :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Blondie skrev:
Såg en mcpolis på A-torp förra året tror jag det va på en bankörning som fick låna en R1 av bikeevents.

Många blev gött förvånade när de blev stekta av en polis på en R1 i full uniform.



//Blondie
Om du menar herrn som var på Mantorp i full polismundering kan jag tala om att han på sin egen hoj med utrustning och allt chockade många i mellangruppen. Med R1:an i snabba gruppen körde han om de flesta utan att ta risker. Killarna kan åka hoj, inget tvivel om det....

Chulan skrev:
de bra att nån har stake iallafall jag skulle göra desamma
Är staken värd att offra resten av kroppen för?
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Från Bike:
" Svar: Polis!!!! "
Av Phoenix Datum 2003-03-06 11:51:15
Men...

man ska alltså ha infällbar regskylt =)

då spelar ju inte lasern nån roll , eller?"

Vilken stjärna!!! :kocko


Trådskaparen:

Tänk efter före. Gör inget dumt.
Hög inte min försäkringspremie.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Nr:18 skrev:
Om du menar herrn som var på Mantorp i full polismundering kan jag tala om att han på sin egen hoj med utrustning och allt chockade många i mellangruppen. Med R1:an i snabba gruppen körde han om de flesta utan att ta risker. Killarna kan åka hoj, inget tvivel om det....


Är staken värd att offra resten av kroppen för?

Har för mig att det va A-torp men kan ha fel.

Ja han stekte många förvånade "tuffa bikers" utan problem

//Blondie
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Chulan skrev:
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.

Om du själv varit mc-polis, suttit på en relativt potent hoj där försäkring och självriskfrågan var löst, bensinen är betald och lönen tickar in. helt plötsligt uppenbarar sig möjligheten att få sträcka ut och rasta bumsen och till råga på allt så har du ett potentiellt moppefucko att köra ikapp.
Hade det varit jag så hade jag hängt på, varje gång.
Sen hade jag skrivit om mina bragder på polisernas egna forumsidor sportbumse.com bland klassiska trådar som
"Är K1200Rs en bra aspiranthoj"
"poll, vaniljdonuts eller chokladdonuts"
"är Pepparsprays Urban dum på riktigt eller?"
"Idag rastade jag ett moppefucko"
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag kan inte fatta hur det kan vara så svårt att köra ifrån mc-polisen med en sporthoj, Jag har inte testat och kommer nog inte göra det heller, Men borde det inte bara vara att åka ut på motorvägen och gasa fullt??? En sporthoj måste ju gå mycke fortare än en sunkig bmw!!! Eller?? :va
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
supernaut skrev:
Om du själv varit mc-polis, suttit på en relativt potent hoj där försäkring och självriskfrågan var löst, bensinen är betald och lönen tickar in. helt plötsligt uppenbarar sig möjligheten att få sträcka ut och rasta bumsen och till råga på allt så har du ett potentiellt moppefucko att köra ikapp.
Hade det varit jag så hade jag hängt på, varje gång.
Sen hade jag skrivit om mina bragder på polisernas egna forumsidor sportbumse.com bland klassiska trådar som
"Är K1200Rs en bra aspiranthoj"
"poll, vaniljdonuts eller chokladdonuts"
"är Pepparsprays Urban dum på riktigt eller?"
"Idag rastade jag ett moppefucko"

:lol :lol :lol
Självklart funkar det som du säger!! :) Kanske inte finns ett sportbumse.com, men dom lääär ju åtminstone snacka en massa på sina fikaraster om stackars moppefuckon dom skrämt livet ur, eller nån stackars motardnisse som dom skrämde ut på nån skogsstig. :hihi
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Mögel skrev:
Jag kan inte fatta hur det kan vara så svårt att köra ifrån mc-polisen med en sporthoj, Jag har inte testat och kommer nog inte göra det heller, Men borde det inte bara vara att åka ut på motorvägen och gasa fullt??? En sporthoj måste ju gå mycke fortare än en sunkig bmw!!! Eller?? :va

Du ska kunna hålla fullt också det är det som är svårt. Din hoj kan inte gå så blodigt fort väl? Prova och berätta hur det gick.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Rigge skrev:
Du ska kunna hålla fullt också det är det som är svårt. Din hoj kan inte gå så blodigt fort väl? Prova och berätta hur det gick.

Nej självklart går inte min lilla 600 så fort men jag menar en 1000cc!!!
Och som jag skrev, Att jag kommer nog inte att testa detta!!! :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top