mc polisen hakar dom på

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad har detta med streetfighters att göra... :va

Mc poliser är bra på att hantera sina fordon. Dom kör ju ganska många mil per år. Sen har dom diverse kurser och övningar i avancerad körning (eller vad det nu heter) på bana med sina hojar.
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Jag undrar om denna tråden spårar ur.

Men nej om du inte kör som Rossi så drar du inte snuten, det är väll knappt att Rossi skulle klara av det då snuten har radio så de kan spärra vägen om de skulle vilja. Dock så ska de sluta jaga om det finns risk att folk kan skadas.
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Skulle se det som extremt dumdristigt att försöka köra ifrån mcsnuten. Finns kanske dom som fixar det, men inte jag.
 

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
ZwaniZ skrev:
Skulle se det som extremt dumdristigt att försöka köra ifrån mcsnuten. Finns kanske dom som fixar det, men inte jag.

man brukar ju läsa här ibland att det var snutjag på båge så man undra ju
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Ja dom följer efter o ja det går att köra ifrån dom.

Sen om det e smart eller inte är väl upp till var och en att avgöra.

Skulle aldrig göra det med passagerare men är jag själv så stannar jag aldrig om kk hänger löst.

Nu kan moraltanterna ha sin föreläsning om vad man ska göra o inte men detta är min åsikt och inte deras.

//Blondie
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Stakars satte som försöker dra en snut med en streetfighter utan turbo..jag skulle inte tänka tanken änns.
 

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
Blondie skrev:
Ja dom följer efter o ja det går att köra ifrån dom.

Sen om det e smart eller inte är väl upp till var och en att avgöra.

Skulle aldrig göra det med passagerare men är jag själv så stannar jag aldrig om kk hänger löst.

Nu kan moraltanterna ha sin föreläsning om vad man ska göra o inte men detta är min åsikt och inte deras.

//Blondie

de bra att nån har stake iallafall jag skulle göra desamma
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Chulan skrev:
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.
Beror ju helt på vilken hoj du själv kör, kontra hur mycket du vågar stå på/chansar för att sticka.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
ett tangentbord är så fiffigt konstruerat så det finns punkter. Man sätter ut punkterna/kommatecken där det behövs, dvs i pauser, rabbla upp många saker, skilja på meningar osv.
 

njelger

Guest
Mc Carlsson skrev:
Beror ju helt på vilken hoj du själv kör, kontra hur mycket du vågar stå på/chansar för att sticka.

och vad det är värt för dig riskera liv & domstol..
 

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Såld
Mc-poliser gör sitt jobb och har inget att förlora, den som försöker smita däremot har allt att förlora. Kanske bara böter, kanske körkort och böter, kanske sitt liv, kanske någon annans liv, kanske en kombination av dessa.
Skulle jag försöka smita? kanske när jag var 18år och världsmästare. Nu skulle jag inte ens tänka tanken.
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Murra skrev:
Jag undrar om denna tråden spårar ur.

Men nej om du inte kör som Rossi så drar du inte snuten, det är väll knappt att Rossi skulle klara av det då snuten har radio så de kan spärra vägen om de skulle vilja.

:lol :lol
 

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Visby
Hoj
Honda vfr 750f 1988
finns ingen anledning till att köra ifrån polisen,de e väl bara till att ta det som en man om du nu har gjort något fel
 

knas81

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Lidingö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Det som avgör om du kommer undan eller inte beror på åtskilliga faktorer.

1. Dina trafikkunskaper samt färdigheter gällande hantering av mc:n. 2. Fysiologiska faktorer som syn, rektionsförmåga, längd och vikt i förhållande till mc:ns hk/vikt där avvikande variablar kan leda till negativ utgång. 3. Psykologiska faktorer avgör bla. hur mycket endorfiner kroppen tilldelas, där för mycket kan resultera i panikhandlingar som kan vara till din nackdel, för liten tilldelning kan försämra din rektionsförmåga. 4. Din moral samt omkringliggande individuella faktorer kan vara avgörande för hur långt du är villig att gå för att komma undan. 5. Din motorcyckels prestanda. 6. Aktuella faktorer som kroppens vätskehalt, nattens sömn, tung resp. lätt trafik, väder, dina lokala kunskaper i aktuellt område, årstid samt tid på dygnet. 7. Ödet.

1. Polismans trafikkunskaper samt färdigheter gällande hantering av mc:n. 2. Fysiologiska faktorer som syn, rektionsförmåga, längd och vikt i förhållande till mc:ns hk/vikt där avvikande variablar kan leda till negativ utgång. 3. Psykologiska faktorer avgör bla. hur mycket endorfiner kroppen tilldelas, där för mycket kan resultera i panikhandlingar som kan vara till polismans nackdel, för liten tilldelning kan försämra polismans rektionsförmåga. 4. Polismans moral samt omkringliggande individuella faktorer kan vara avgörande för hur långt polisman är villig att gå för att fånga dig. 5. Polismans motorcyckels prestanda. 6. Aktuella faktorer som kroppens vätskehalt, nattens sömn, tung resp. lätt trafik, väder, polismans lokala kunskaper i aktuellt område, årstid samt tid på dygnet. 7. Ödet.

Tror du att 51% eller fler av dessa faktorer är till din fördel borde du teortiskt sett komma undan. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top