Rastade farbror :)

sandstream

Guest
-PLM- skrev:
Vettigt? Okej han sparade in 2000kronor och några månader utan lapp + en upplevelse för livet.
Ser du det som en "upplevelse" för livet så :rolleyes:
Du kan ju kolla inlägg 62 i den här tråden, så kan det också gå.
yates skrev:
En tanke som slog mig när jag läste genom gnällandet i tråden. Låt säga att de va Swedie eller ngn annan "kändis" på sporthoj som skrivit inlägget. Hade ni hackat på honom oxå?
Tror aldrig Swedie skulle starta en liknande tråd men om han gjorde det så hade nog ännu fler reagerat negativt.
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
>> FARTGALEN << skrev:
Sluta snacka skit. Hans post kan jag inte uppfatta som skrytsamt på något sätt. Jag tycket det var kul läsning till skillnad från dina svar. Du lever kvar i körskolelärarens gamla tjat om att alla som kör fort gör det för att imponera.


Creds.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
>> FARTGALEN << skrev:
Sluta snacka skit. Hans post kan jag inte uppfatta som skrytsamt på något sätt. Jag tycket det var kul läsning till skillnad från dina svar. Du lever kvar i körskolelärarens gamla tjat om att alla som kör fort gör det för att imponera.

:tummenupp
Jag kan inte fatta varför alla moralnissar ALLTID bara MÅSTE kommentera så fort det är en tråd som överhuvudtaget luktar som något olagligt eller farligt??
Varför inte bara låta det vara? Läser jag en tråd med något jag inte gillar, eller finner ointressant, då stänger jag den helt enkelt och öppnar en ny. Svårare än så är det väl inte?
Btw så tyckte jag inte heller att trådskaparens historia var skrytsam eller "titta vad ball jag är" på något sätt.

Så ser jag på saken! :)
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Säger det igen. ALLA DISKUSSIONER PÅ SH SLUTAR SÅ HÄR OCH DET ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ TRÅKIGT!
 

IronMike

Guest
Jag tycker det var helrätt gjort..

Har sj gjort liknande saker, postat här för att dela med mig av en kul story, men givetvis finns det moral-nördar som ska leka besserwissers och försöka öka deras status på nåt sätt.

Man gör som man vill, och delar med sig av kul berättelser om man känner för det. Att sen low-life människor lägger sig i å läser sånt de ogillar eller fruktar - skit i dom. Dom önskar att dom själva skulle våga leva lite roligare, men nåt står inte alltid rätt till.

För min del, så handlar allt om att ha så kul man kan,. vill nån stoppa mig, när jag vet att jag har en god chans att komma undan, så tar jag den.

Dum eller inte, spela roll :huvet ..det är skoj.

Peace out

*DanTheMan* skrev:
Du tror inte att det var hastighetskontroll så varför drog du. :va ..du var väl inte på kanelen :7peta

Edit:wow måste va första gången jag agerar som nåt som skulle kunna kallas moralkärring,,,börjar bli gammal tror jag.
Edit igen: Såg att du körde på bakan nu ,,då gjorde du rätt :tummenupp
Hahaha

:corn :rolleyes:
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Some Sporthoj.com Lounge members look for everyone else’s faults because they have lost track of all their own.
They see criticism where there is none, and their defense against recognizing their own self-criticism is to sermonize over the trivial habits of others.



Gör mig till moderator så garanterar jag att allt sådant här tjaffs upphör omedelbart :fakta
 

IronMike

Guest
Nicko@K.A.P skrev:
Some Sporthoj.com Lounge members look for everyone else’s faults because they have lost track of all their own.
They see criticism where there is none, and their defense against recognizing their own self-criticism is to sermonize over the trivial habits of others.



Gör mig till moderator så garanterar jag att allt sådant här tjaffs upphör omedelbart :fakta
:huvet :3freak :tummenupp :rolleyes: :va
 

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Tendensen är, för mig, oroande:
Hur blir det rätt att bryta regler som finns för att upprätthålla ordningen i ett samhälle?

OK att det är ett steg kvar till allmänn anarki men om man följer de regler som finns har man ingen anledning att sticka, riskera sig själv (vilket jag skiter fullständigt i) eller oskyldiga i trafik och i närhet?

Det låter som om de av er som hyllar detta ligger nära tillhands att köra fulla också då det ju inte spelar så stor roll att följa regler som finns för allas säkerhet?

Nu är jag förmodligen äldre än de flesta av er, 45 år, och mina värderingar är säkert "gubbiga" ur mångas synsätt, men icke destomindre får jag tycka att tendensen är både korkad och oroande...några av er skall en dag styra detta landet och hur är det då med moralen?
Gäller dagens värderingar då eller det är bara att se till att ha det bra själva och inte ta ansvar för det man gör och inte respektera hur samhället försöker skydda de som är oskyldiga, vilket är en av samhället uppgifter enligt mitt synsätt.

Kanske livet bara går ut på att vara cool på forumsajter?
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Nu borde alla slappna av lite. :tummenupp
Detta är bara ett forum. Man MÅSTE inte tala om vad som är rätt och fel så fort någon skriver att dom gjort något som inte är helt enligt lagen.
Jag tror nog att dom flesta här inne, som har körkort i alla fall, vet vad man får och inte får göra i trafiken.
Läs dom trådar ni vill istället, och försöööök låta bli att läsa lagen i varje sån här tråd.
Alternativt, gör en egen tråd där ni kan frossa i regler och hur man ska bära sej åt i trafiken!! :tummenupp

Ok? :)
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag säger det här för ofta, Ni börjar bli gamla :rolleyes:


Slår vad om att en antal tusen här förmodligen hade gjort samma sak.


Visst det var lite moppefjunis över att skriva det på forumet,
en annan kanske hade berättat det när han söp med polare eller något.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
BMacke skrev:
Kommer åkande på bakan med XR:en på en 70km/h sträcka.

.........................................

Kom igen nu, tala om vilken totalt ansvarslös individ jag är!

Men handen på hjärtat ... hur många av er skulle inte tagit chansen...

/M v h


Xr'n är en riktig BMW slaktare :) , speciellt på spåriga stigar.
hörde talas om en BMW som försökte köra på ett elljusspår efter en xr650r, gick inge bra för han heller :hihi
Jag hade tagit chansen på en Enduro/SM men inte på en sporthoj.(men endast om jag kände till området)
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Ducster900 skrev:
Det låter som om de av er som hyllar detta ligger nära tillhands att köra fulla också då det ju inte spelar så stor roll att följa regler som finns för allas säkerhet?

Kanske livet bara går ut på att vara cool på forumsajter?

Du har helt rätt faktiskt, trodde det framgått med all tydlighet i mitt inlägg att jag för övrigt även tycker det är helt ok att köra aspackad, rycka handväskor från äldre människor, slå kvinnor mm mm. :3freak

I åtminstone min värld är väsensskillnaden mellan att sätta mig berusad bakom ratten/styret och att köra för fort så stor att den inte förtjänar vidare förklaring...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vaektra skrev:
Så sant så!

Själv grinar jag över forkörningsböter med bilen. Fasen, skulle dratt alltså, lite rikare lite häftigare... eller inte :3freak
Går det verkligen att köra för fort med en clio? De skulle va typ 50-väg isåfall :D
 

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
HanneZ skrev:
Går det verkligen att köra för fort med en clio? De skulle va typ 50-väg isåfall :D
hihi

Räcker det inte att du bär svart när du åker mc Vaektra, mer outlaw än det kan man väl inte vara
 

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
Tyckte historien va roande läsning :tummenupp , skulle nog inte själv ge mig på det men kul o läsa om andras upplevelser. Även att jag tycker det är dumt o försöka så skulle jag inte få för mig o klanka ner på honom för att han gjorde det. Men jag kanske är :kocko

Jaja nu ska jag lägga mig o vänta på :tomten
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
Ducster900 skrev:
Tendensen är, för mig, oroande:
Hur blir det rätt att bryta regler som finns för att upprätthålla ordningen i ett samhälle?

OK att det är ett steg kvar till allmänn anarki men om man följer de regler som finns har man ingen anledning att sticka, riskera sig själv (vilket jag skiter fullständigt i) eller oskyldiga i trafik och i närhet?

Det låter som om de av er som hyllar detta ligger nära tillhands att köra fulla också då det ju inte spelar så stor roll att följa regler som finns för allas säkerhet?

Nu är jag förmodligen äldre än de flesta av er, 45 år, och mina värderingar är säkert "gubbiga" ur mångas synsätt, men icke destomindre får jag tycka att tendensen är både korkad och oroande...några av er skall en dag styra detta landet och hur är det då med moralen?
Gäller dagens värderingar då eller det är bara att se till att ha det bra själva och inte ta ansvar för det man gör och inte respektera hur samhället försöker skydda de som är oskyldiga, vilket är en av samhället uppgifter enligt mitt synsätt.

Kanske livet bara går ut på att vara cool på forumsajter?

Lite extrem spegling i kombination med moralpanik kanske? Tror inte att personer som gar mot rod gubbe i nasta sekund drar fram sitt samurajsvard for att med ett illmarigt leende hugga huvudet av forsta basta person (precis sa menade du val?).

/Inget ansvar
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag skulle aldrig komma på tanken att försöka köra ifrån polisen. Dels har min mor lärt mig att man skall stå för det man gör, dels tycker jag synd om polisen som bara försöker göra det jobb som hela samhället förväntar sig av honom/henne. Eller tycker någon att polisen skall strunta i trafikövervakning? Eller kanske bara bevakning av just er?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Kurt skrev:
Eller tycker någon att polisen skall strunta i trafikövervakning? Eller kanske bara bevakning av just er?

Nej jag tycker inte att dom ska sluta med trafikövervakning men jag tycker vv ska höja hastigheten på vägarna så man slipper köra för fort!!! :banana

30 kan va 30, 50 till 100, och 70 till 110, och 110 till 220km/h :)
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top