Rastade farbror :)

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
BMacke skrev:
Kommer åkande på bakan med XR:en på en 70km/h sträcka.

Efter ett krön står det ett helt kompani med blåvita bilar samt även en mc, tror inte de sköt med laser utan det var nog en nykterhetskontroll eller liknande.

Det enda jag vid tillfället tänkte var att då körkortet med all sannolikhet redan var kört så insåg jag rätt snabbt att att stanna inte var något alternativ.
/M v h

Du tror inte att det var hastighetskontroll så varför drog du. :va ..du var väl inte på kanelen :7peta

Edit:wow måste va första gången jag agerar som nåt som skulle kunna kallas moralkärring,,,börjar bli gammal tror jag.
Edit igen: Såg att du körde på bakan nu ,,då gjorde du rätt :tummenupp
 
Last edited:

Sniper

Guest
I bland har man hört att polisen ger en rejäl varning om man kört vårdslöst
typ på slangen eller för fort, vid två tillfälle har jag stannat ,för jag hade ju
kört för fort och ville inte bli jagad.
Fick maxstaff vid båda tillfällena inget snack om varningar där inte, totalt
8 mån utan kort.
Frågar någon mig om jag stannar fler gånger så blir svaret NEJ.

Enl mig gjorde du rätt att köra ifrån dom, inte värt att ta risken o stanna
för att se vilket humör dom e på, känner man att man har en bra chans
o komma undan GO FOR IT.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
BMacke skrev:
Kommer åkande på bakan med XR:en på en 70km/h sträcka.

Men handen på hjärtat ... hur många av er skulle inte tagit chansen...

/M v h

Jag tog den efter lite tänkande på vilka böter man skulle få,inga blinkers,skylten under sadeln.Så jag körde ifrån dom,visste en väg där det var avspärrat så att man inte kom förbi med bil så enkelt var det att hänga av dom.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
BMacke skrev:
.....en händelse som absolut kommer få mig välja mina bakhjulsåkningsplatser bättre... kan man ju hoppas i alla fall...

Men handen på hjärtat ... hur många av er skulle inte tagit chansen...

Fortkörning = hade med 95% säkerhet stannat & försökt prata mig ur det, alt. hoppas på att polisen är på gott humör.

Bakhjulskörning = bedömningsfråga, men hade troligtvis inte stannat. lite beroende på vart man befinner sig & hur pass väl man känner till området.


När det gäller platser att wheela på, så väljs dessa ganska nogrant.
varför utmana ödet i onödan ? slanga på största gatan i stan e helt onödigt, dels för att det oftast finns mycket trafik, gående, sedan vet man inte om farbror haffa står där man minst anar det


// Henke
 

sandstream

Guest
Superbike Roger skrev:
Många moraltanter verkar ju finnas här, bättre att inte berätta vad man gör för skoj....
Hellre en moraltant än en Golden Retreiver ("Se mig, Se mig, annars finns jag inte") :tummenupp
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Hannez: Det hade ju förmodligen framstått som bättre om jag bara startat en tråd och sagt att jag dragit polisen. :confused:

Detta är ett forum därav beskrev jag händelseförloppet så verlighetstroget jag kunde?

Det roar mig lite att du onekligen tillhör den lilla skara som tycker att jag är ball.

Angående uttrycket hojbröder.

När jag i sammanhanget använde det uttrycket gick mina tankar snarare till personer med motorcykelintresse liksom mig själv, och inte till kriminella MC organisationer. Den kopplingen kom helt naturligt för dig och får också stå för dig.

Kan bara citera dig själv, "bla bla yeye".

Det är ju i den klassen de flesta av dina inlägg hamnar.

Känner dig inte personligen (vill inte lära känna dig heller) men du verkar vara en mycket olycklig liten människa.
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
*DanTheMan* skrev:
Edit:wow måste va första gången jag agerar som nåt som skulle kunna kallas moralkärring,,,börjar bli gammal tror jag.

Du är ju SH´s största kärring.



:hihi
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
BMacke skrev:
Hannez: Det hade ju förmodligen framstått som bättre om jag bara startat en tråd och sagt att jag dragit polisen. :confused:

Detta är ett forum därav beskrev jag händelseförloppet så verlighetstroget jag kunde?

Det roar mig lite att du onekligen tillhör den lilla skara som tycker att jag är ball.

Angående uttrycket hojbröder.

När jag i sammanhanget använde det uttrycket gick mina tankar snarare till personer med motorcykelintresse liksom mig själv, och inte till kriminella MC organisationer. Den kopplingen kom helt naturligt för dig och får också stå för dig.

Kan bara citera dig själv, "bla bla yeye".

Det är ju i den klassen de flesta av dina inlägg hamnar.

Känner dig inte personligen (vill inte lära känna dig heller) men du verkar vara en mycket olycklig liten människa.
Jag må va en lite olycklig människa men jag måste inte skriva trådar om hur jävla ball jag tycker jag själv är så att mina hojbröder ska tycka detsamma :rofl
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
HanneZ skrev:
Då hade du bara behövt skriva att du kört ifrån polisen och sen frågat om vi andra hade gjort detsamma, men nu skrev du en lång historia om hur ball du tyckte du va etc. bla bla yeye

Hojbröder? Antingen tror du att du är med HA eller så har du sett torque en gång för mycket.


Hur fan orkar ni ens bråka om detta?

Tycker du han e helt dum i huvet och saknar moral etc, fine. Men ni behöver väl inte förstöra stämningen här på sporthoj bara för att ni tycker olika? :kocko

Ta bråket irl ist. :7peta
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Ja tyckte det va smart gjort! Inte fan stannar man för polisen blir av me kortet om man nu kan dra polisen....
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
The_Plumber skrev:
Ja tyckte det va smart gjort! Inte fan stannar man för polisen blir av me kortet om man nu kan dra polisen....


Och dte skriver en kille med en 125:a :kocko

Jag är ingen Ängel heller har väl hänt att man inte har stannat :3freak men dom jävlarna kan köra Hoj iag det är klart :död
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Hannez: Jag avslutar härmed diskussionen genom att helt enkelt nöjt konstatera att även du själv ser dig som en liten olycklig människa.

Detta konstaterande från din sida kommer hjälpa mig att ha överenseende med dina framtida poster.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
sandstream skrev:
Hellre en moraltant än en Golden Retreiver ("Se mig, Se mig, annars finns jag inte") :tummenupp
:rofl :rofl :rofl :rofl Okej jag Glider Runt här då dagens bästa sandis
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
stoooffe skrev:
Hur fan orkar ni ens bråka om detta?

Tycker du han e helt dum i huvet och saknar moral etc, fine. Men ni behöver väl inte förstöra stämningen här på sporthoj bara för att ni tycker olika? :kocko

Ta bråket irl ist. :7peta
Moral o moral, min är väl inte bättre men jag skryter inte om det. Han tycker ju det är ballt, det är det som jag ogillar.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
HanneZ skrev:
Hojbröder? Antingen tror du att du är med HA eller så har du sett torque en gång för mycket.
Jag har sett Torque en gång, alltså en gång för mycket.
Skulle ju vara spöstraff på att göra så totalt meningslöst dåliga filmer!! :gnissla :kocko

@ Trådstartaren, för min del är det okej att kalla oss på för SH Hojbröder. :)
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Hannez: Du lägger lägger liksom upp bollen för smash i varje inlägg så jag kan helt enkelt inte hålla mig från att kommentera ditt senaste inlägg...

Det du säger är alltså att då din moral inte är bättre än min skulle du givet förutsättningarna handlat på samma sätt men inte delat med dig av erfarenheten på forumet.

Hårdrar vi det hela kommar alla nya trådar godkännda av dig alltså i princip handla om huruvida en RETTA är en bra förstahoj...

Skrev inte på något sätt mitt inlägg med förevändningen att skryta om vilken otrolig prestation jag åstadkommit. Jag hittade ett endurospår, körde in på det och undkom.

Om jag inte är helt snurrig så har jag inte någonstans påstått att jag med min bländande körförmåga och fantastiska kontroll på maskinen och totala avsaknad av respekt för mina medtrafikanter kom undan.

Kände mig inte på något sätt ball när jag kom undan, lättad absolut, men inte häftig på något sätt. Jag var snarare imponerad av bumsen som följde efter första sträckan i spåret bredvid vägen.

Det enda negativa argument jag kan se rörande posten vore väl att andra personer skulle ta efter och göra liknande saker med ökade risker som följd.

Detta är dock ett forum för sporthojar och inte lunarstorm och man får väl hoppas att alla som lyckats ta hojkortet är vuxna nog att ta ansvar för sina egna handlingar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top