Rastade farbror :)

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Kommer åkande på bakan med XR:en på en 70km/h sträcka.

Efter ett krön står det ett helt kompani med blåvita bilar samt även en mc, tror inte de sköt med laser utan det var nog en nykterhetskontroll eller liknande.

Det enda jag vid tillfället tänkte var att då körkortet med all sannolikhet redan var kört så insåg jag rätt snabbt att att stanna inte var något alternativ.

Såg till en början ut att gå riktigt smidigt då jag inte direkt uppfattade att de följde efter mig... detta var tills jag vänder mig om och ser BMW kusen i bakhasorna.

ICKE BRA hann jag tänka.

Hur som helst, har mycket god lokalkännedom om området jag befann mig i och tänkte att om jag bara kunde ta mig till en liten stig gående vid sidan av en större väg så vore ju saken biff.

Sagt och gjort, fullt spett på den spåriga stigen och hinner tänka att då klarade man sig då (med hjärtat i halsgropen skall erkännas).

Döm om min förvåning när jag vänder mig om och ser den efterföljande släden köra efter mig in på stigen.

Nu var det bara en sak som gällde, fullt spett på i alla fall fyran på en halv spårig stig, ni vet sådana som ibland finns vid sidan av motorvägen.

XR:en är gammal och inte särskilt snabb men gudarna ska veta att jag pressade det sista ur den.

Vid slutet av stigen eller vad man ska kalla den måste man passera en påfart till en E väg för att komma över till spåren som fortsätter på andra sidan refugen.

Har nog aldrig spettat så hårt över en refug. Höll fan på att studsa ur sadeln (stannade naturligtvis till en aning för att kontrollera att inga mötande bilar var i farozonen).

På andra sidan vägen finns det endurospår med betoning på steniga fall, överjävligt att köra på tom med en offroad (i alla fall för mig utan någon större endurobakgrund).

Vid detta laget hade i alla fall som tur var MR släde tröttnat och insett begränsingen av sin inte direkt för ändamålet lämpade hoj.

Summa sumarum, lokalkännedom samt regplåt i ryggsäcken är guld och jag är fortfarande innehavare av mitt kära körkort.

Säger det absolut inte för att verka häftig utan ville bara dela med mig av en händelse som absolut kommer få mig välja mina bakhjulsåkningsplatser bättre... kan man ju hoppas i alla fall...

Kom igen nu, tala om vilken totalt ansvarslös individ jag är!

Men handen på hjärtat ... hur många av er skulle inte tagit chansen...

/M v h
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Du gjorde helt rätt. Tycker det är OK att dra snuten om man vill så länge man inte äventyrar någon annans säkerhet. När adrenalinet sprutar är det kul att åka hoj...
 

sandstream

Guest
Handen på hjärtat: Jag hade stannat, direkct!

När du skulle över påfarten till E-vägen, stannade du och kollade om det kom någon eller körde du fullfart rakt över?

Pirro skrev:
Du gjorde helt rätt. Tcyker det är OK att dra snuten om man vill så länge man inte äventyrar någon annas säkerhet. När adrenalinet sprutar är det kul att åka hoj...
Och det är bara den som kör som vet om någon annans säkerhet äventyras?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
sandstream skrev:
När du skulle över påfarten till E-vägen, stannade du och kollade om det kom någon eller körde du fullfart rakt över?

Du vet en XR accar som en raket :rolleyes:

@trådskaparen.

Sämsta flamen på länge,kolla så din historia går ihop innan du postar.

Kom igen när du rastar mig :mad:

<-------
 
Last edited:

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
sandstream skrev:
Handen på hjärtat: Jag hade stannat, direkct!

När du skulle över påfarten till E-vägen, stannade du och kollade om det kom någon eller körde du fullfart rakt över?

Och det är bara den som kör som vet om någon annans säkerhet äventyras?

Killen körde ju förfan mitt ute i skogen. Sedan vet jag inte hur säkert det var att korsa E4. Eftersom du kör sporthoj misstänker jag att du kört för fort ibland, alltså är du och en stor säkerhetsrisk i mina ögon. Men du är väl en "jätte duktig förare".....
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Pirro skrev:
Killen körde ju förfan mitt ute i skogen. Sedan vet jag inte hur säkert det var att korsa E4. Eftersom du kör sporthoj misstänker jag att du kört för fort ibland, alltså är du och en stor säkerhetsrisk i mina ögon. Men du är väl en "jätte duktig förare".....

Du kör också sporthoj :7peta
 

sandstream

Guest
Pirro skrev:
Killen körde ju förfan mitt ute i skogen. Sedan vet jag inte hur säkert det var att korsa E4. Eftersom du kör sporthoj misstänker jag att du kört för fort ibland, alltså är du och en stor säkerhetsrisk i mina ögon. Men du är väl en "jätte duktig förare".....
Nu menade jag dig och ditt uttalande om att det var okej att dra snuten så länge man inte äventyrade någon annans säkerhet.
Nå, är det bara föraren som bestämmer när säkerheten för andra äventyras?
(Tanken är att DU ska svara på det).
 

sandstream

Guest
Långa farbron skrev:
Syftar på när han stannde och körde full fart över vägen.
Det stod inte när jag läste första gången, konstigt att det inte syns någon edit på inlägget :va
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
sandstream skrev:
Nu menade jag dig och ditt uttalande om att det var okej att dra snuten så länge man inte äventyrade någon annans säkerhet.
Nå, är det bara föraren som bestämmer när säkerheten för andra äventyras?
(Tanken är att DU ska svara på det).

Nej, självklart inte men tyckte det var uppenbart i detta falla att han inte gjorde det. Sen är det upp till var och en att bedömma säkerheten eller hur gör du när du kör???
 

sandstream

Guest
Pirro skrev:
Nej, självklart inte men tyckte det var uppenbart i detta falla att han inte gjorde det. Sen är det upp till var och en att bedömma säkerheten eller hur gör du när du kör???
Jag har en bekant som mer än gärna drar snuten och gör det åtskilliga gånger per år.
Han menar att en normal knutte löper väldigt stor risk att begå misstag eftersom de är så ovana vid situationen.
Själv skulle jag troligtvis få en hjärtattack eller nåt sånt ganska omgående och köra rakt över en refug eller nåt liknande :hihi

Vad jag menar är att många tar risker de aldrig skulle göra annars, de kör över sin förmåga och de slutar oftast jäkligt olyckligt.
Vem vet, polisen kanske bara hade skrivit ut lite böter eller dragit kortet någon månad.
Det måste var väldigt billigt om man jämför med att hamna i rullstol eller kanske dö på kuppen.

Jag har aldrig påstått att jag kör som någon ängel men när smurfarna vill att man ska stanna så gör man det :)

Långa farbron skrev:
Editerar man inom viss tid så syns det inte att man har editerat.
dJävLa Schit fOrum :mad:
 

JanneH

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1200 LT
sandstream skrev:
Vem vet, polisen kanske bara hade skrivit ut lite böter eller dragit kortet någon månad.
Det måste var väldigt billigt om man jämför med att hamna i rullstol eller kanske dö på kuppen.

Jag har aldrig påstått att jag kör som någon ängel men när smurfarna vill att man ska stanna så gör man det :)

Håller med dig om det. Det är alltför många som det gått dåligt för i liknande situation, allt för att rädda ett körkort. :kocko

Hamna på bårhuset med körkort verkar sämre än att livet går vidare ngn månad utan körkort. :huvet

Janne :)
 

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R eller Motard ?
BMacke skrev:
Kommer åkande på bakan med XR:en på en 70km/h sträcka.

Efter ett krön står det ett helt kompani med blåvita bilar samt även en mc, tror inte de sköt med laser utan det var nog en nykterhetskontroll eller liknande.

Det enda jag vid tillfället tänkte var att då körkortet med all sannolikhet redan var kört så insåg jag rätt snabbt att att stanna inte var något alternativ.

hänger inte riktigt med varför du skulle tappa kortet, ingen hastighetskontroll skriver du

körde du mer än +30 eller tappar man kortet direkt ifall man åker på slangen?

finns det möjlighet att de bara ger en tillrättavisning?
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Säger inte att en XR accar som en raket :kocko

Säger inte heller att jag på nåt sätt körde ifrån polisen på asfaltstvägen. Å andra sidan känndes det inte direkt heller som han tänkte köra på mig och sparka omkull mig.

Vi färdades bara på asfaltsvägen en mycket kort sträcka innan jag kom upp på stigen vid sidan av motorvägen.

Långa farbron, du är säkert jätte jätte duktig på att köra och rastar mig säkert alla gånger ... har inte sagt att jag är Rossi.

Svårt att se att jag riskerade någons liv genom att spetta lite på en stig löpande vid sidan av motovägen.

Vem fan skulle jag möta där, en mamma med en barvagn :3freak

När jag korsade vägen stannade jag till lite då det är en ganska kraftig stenig lutning innan man kommer ner till asfaltskanten som leder upp på vägen. INGAN KORSANDE TRAFIK. Jag är inte dum.

Är inte så jävla dum så jag skulle riskera varken mitt eget eller någon annans liv på grund av ett jävla körkort. Jag bedömde risken som obefintlig och gjorde vad jag gjorde.

Förmodligen är jag en värdelös människa med total avsaknad av all form av moral och omdöme.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top