Motomaster

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag funderar på att köpa en Motomaster flytande 320 mm skiva och använda originaloket tillsvidare.Någon som kör,kört med en sån ? Något att ha ? :confused: :confused:
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har en sådan som just nu sitter på 21"-hjulen. Att köra med originaloket funkade inte så bra på bana - därav gick jag över till Beringer-prylar istället för asfaltsåka. Skivan i sig är helt OK. Det gäller att få den centrerad i oket och adaptern bara, så att man inte bockar skivan (som Heda gjorde med två stycken innan han ledsnade).

Du hade fått kunna köpa min skiva och adapter om du frågat för några månader sedan, men nu har jag plötsligt användning för den för is-körning på vintern, så... :)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Centrera ?

Skulle man göra så?

Bolt on sades det.......

Men nu är allt löst ivf....

TomK skrev:
Jag har en sådan som just nu sitter på 21"-hjulen. Att köra med originaloket funkade inte så bra på bana - därav gick jag över till Beringer-prylar istället för asfaltsåka. Skivan i sig är helt OK. Det gäller att få den centrerad i oket och adaptern bara, så att man inte bockar skivan (som Heda gjorde med två stycken innan han ledsnade).

Du hade fått kunna köpa min skiva och adapter om du frågat för några månader sedan, men nu har jag plötsligt användning för den för is-körning på vintern, så... :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top