Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
*Antecknar*Jag skulle iaf ha det lite svårt att åka omkring med döskallar på tanken...
Lite som att ha en vargtisha.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*Antecknar*Jag skulle iaf ha det lite svårt att åka omkring med döskallar på tanken...
Lite som att ha en vargtisha.
Wide glide. Då är det en Dyna va? Jag har förvisso Harley men inte hundra på vad dom heter med alla sina bokstäver. Min är en SuperGlide. Den har ju 80 hästar plus steg ett. Vad det nu gör. Mest påverkan på plånboken? Jag har 1584cc så om din har 1700 så lär den ju skjutsa iväg dig med rätt bestämd fart.
Styret vibrerar när dom står stilla. Det försvinner när man börjar köra. Tänk på att man kan växla tidigt på en Harley. Jag drog min i varvstoppet flera gånger innan jag vande mig att Harley inte varvas. Den har vridmoment istället.
Vad dillar du för dritt? M8 motorn i 114cui versionen har 160-170nm orginal. Vilka mer har det vridet menar du?Känslan är kanske så, men objektivt så har HD både lägre vrid och lägre effekt än konkurrenterna med motsvarande stora motorer. Det är inte ens så att de har vridet eller effekten vid lägre varvtal så det måste ju handla om en subjektiv känsla och inte verklighet?
Kombinationen ljud, vibrationer, utseende, andrahandsvärde, eftermarknad, gemenskap och image är däremot väldigt svårslagen. Sedan får man väl välja vad som är viktigast för en själv. Jag känner glada ägare, det är anledning nog tänker jag.
Och så är det ju rollspelet med biker-imagen a la ZZ Top, det är lite skoj.
En av mor&fars vänner genom åren har kört Harley sedan tidigt 1970-tal. Kör fortfarande, alltid långgaffel och egenbyggd. Har importerat trimdelar osv under många år och sålt till andra entusiaster. Han är en av de absolut trevligaste och bästa människor jag känner. Kanske är det hojarna?
Med vänlig hälsning,
Triumph Rocket III t.ex.Vad dillar du för dritt? M8 motorn i 114cui versionen har 160-170nm orginal. Vilka mer har det vridet menar du?
1,85 liters motor? Det är väl inte så många hojar som har så stora motorer?Vad dillar du för dritt? M8 motorn i 114cui versionen har 160-170nm orginal. Vilka mer har det vridet menar du?
Fast vrid är ju egentligen ganska ointressant?Vad dillar du för dritt? M8 motorn i 114cui versionen har 160-170nm orginal. Vilka mer har det vridet menar du?
Okej, som har 2,3liters motor. Nja det är inte riktigt samma som att jämföra en luftkyld v twin. En Harley från nuvarande 20 tal, går grymt bra med tanke på att den har en kamaxel, luftkylning och teknik från förra seklet typ.Triumph Rocket III t.ex.
Neh, jag tycker hd är ascoolt faktiskt. Läste MCM religiöst förr i tiden och var inne på att jag skulle köra chopper. Sen tog jag körkort och snöade in på Ducati. Som jag inte heller har ägt.Okej, som har 2,3liters motor. Nja det är inte riktigt samma som att jämföra en luftkyld v twin. En Harley från nuvarande 20 tal, går grymt bra med tanke på att den har en kamaxel, luftkylning och teknik från förra seklet typ.
Sen svarar m8 motorn grymt bra på trim. Såg på mectecs fb här om dagen att dem bänkat en hd med m8 motorn som fått 135cui kit. Den gav 160hk och över 200nm på bakhjulet.
En kam och mappning och så kallat luft och buller så ger en m8 typ 100hk på bakhjulet. Nåja ni kommer ju ändå tycka hd är skit så.
Fridens!
Är ju som att jämföra äpplen med päron med tanke på cylindervolym och antalet cylindrar.Triumph Rocket III t.ex.
Du gjorde det jag inte vågar...Boys, många fina poäng. Och tackar för all nyttig info. Det fanns så många hojar där att jag blev helt yr. Så min strategi var enkel; gå till en hoj jag kan tänka mig sitta och köra på, och bekanta mig mer med den.
Enkel och praktisk som jag är så blev den en 2015 Dyna wide-glide med lite roliga men diskreta uppgraderingar.
Här ..
View attachment 516363
View attachment 516367
View attachment 516362
View attachment 516364
View attachment 516365
View attachment 516366
130 kkr inkl ett nytt bakdäck, nytt batteri samt färsk service. Har jag blivit blåst?
Tankade fullt och provkörde väl nån timme på både motorväg och slingerbultar norr om stan, och hojen känns stabil i allt från 10-120 kmh. Tänkte testa det där "death wobblet" men det händet ingetAllt verkar vara bra justerat och avstämt. Papprena ser bra ut, besiktningar och servicar i bra ordning. Det viktiga är att motorn låter bra och växlarna klonkar smidigt och lätt. Det tog väl en kvart innan jag hann vänja mig vid manövreringen.
.. sen tänker jag sätta ett par bra crossdäck på och prova köra lite enduro.
130 kkr inkl ett nytt bakdäck, nytt batteri samt färsk service. Har jag blivit blåst?
Tankade fullt och provkörde väl nån timme på både motorväg och slingerbultar norr om stan, och hojen känns stabil i allt från 10-120 kmh.
Ja den var ju jävligt fin. Grattis.Boys, många fina poäng. Och tackar för all nyttig info. Det fanns så många hojar där att jag blev helt yr. Så min strategi var enkel; gå till en hoj jag kan tänka mig sitta och köra på, och bekanta mig mer med den.
Enkel och praktisk som jag är så blev den en 2015 Dyna wide-glide med lite roliga men diskreta uppgraderingar.
Här ..
View attachment 516363
View attachment 516367
View attachment 516362
View attachment 516364
View attachment 516365
View attachment 516366
Tankade fullt och provkörde väl nån timme på både motorväg och slingerbultar norr om stan, och hojen känns stabil i allt från 10-120 kmh. Tänkte testa det där "death wobblet" men det händet ingetAllt verkar vara bra justerat och avstämt. Papprena ser bra ut, besiktningar och servicar i bra ordning. Det viktiga är att motorn låter bra och växlarna klonkar smidigt och lätt. Det tog väl en kvart innan jag hann vänja mig vid manövreringen.
.. sen tänker jag sätta ett par bra crossdäck på och prova köra lite enduro.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |