Det där är inget problem ju. Dels för att alla män givetvis redan har helskägg, dels för att schemagh löser problemet med att dölja att man inte är man nog för skägg och ihop med den öppna hjälmen och gogglesarna får en att känna sig som en bandit (trots att man med godkänd öppen hjälm mest liknar en super Mario svamp). Resten av piratkläderna har man förmodligen antingen i garderoben redan (med lite fantasi) eller så finns de billigt på blocket.Går jag över till HD måste jag byta ut alla mina ställ till skinnbrallor och och väst, blir dyrt.
Sen kommer det bli obehagligt att införskaffa öppen hjälm, kommer få hudproblem av alla insekter som kommer smälla in i ansiktet. Kanske insekter hanteras med ett enormt skägg, kanske det är därför alla HD gubbar har skägg. Hmmm? Men då måste jag också flytta för min sambo gillar inte skägg. Så sammantaget är det inte bara att köpa en HD utan att tänka några extra varv.
Sambon får rimligen ha ögonbindel. Hitta på någon bra och trovärdig anledning till den bara.
Det finns inga problem, bara lösningar. Plus då att vad man än gör så blir man oavsett insatsen aldrig sådär cool som man skulle vilja vara...