bonde456
Gudomlig sporthojare
850 kr och totalt en tusing med frakt.Kool, kosta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
850 kr och totalt en tusing med frakt.Kool, kosta?
- Vad lirar du som kräver det kortet, undrar jag med mitt 4070 Ti som klarar allt jag kör i go upplösning?Eftersom jag numera är nerlusad med pengar, högre pension.
så genast vart det en investering, som jag sucktat efter.
GIGABYTE GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF för 11 942:-
Hittade "Power SUPERDEALEN 2025 maj" på sweclockers.
View attachment 515758
Tanken var att uppgradera RX 6900XT som tyvärr som har vidrigt fläktljud vid Moderna spel.- Vad lirar du som kräver det kortet, undrar jag med mitt 4070 Ti som klarar allt jag kör i go upplösning?
Idag blev det triss i pocketrevolvrar:
Jadu, som med allt annat så beror det ju på vad det är för något, vilken kaliber, tillverkare, och modell det är samt vilket skick de är i och så vidare. Just de här är småkalibriga (pocket = .28-.31cal) och lite obskyra märken/modeller och därför relativt billiga, runt fem till tio papp. En Colt Army (.44cal) revolver kostar väl i runda slängar 30-40, och riktigt sällsynta modeller kan kosta 100+.Vad kostar sådana där rackare, och hur är reglerna kring förvaringen?
Du hade väl ett rejält skåp, men jag tänkte vad man kommer undan med som minst.
Vågar man avfyra dom?Jadu, som med allt annat så beror det ju på vad det är för något, vilken kaliber, tillverkare, och modell det är samt vilket skick de är i och så vidare. Just de här är småkalibriga (pocket = .28-.31cal) och lite obskyra märken/modeller och därför relativt billiga, runt fem till tio papp. En Colt Army (.44cal) revolver kostar väl i runda slängar 30-40, och riktigt sällsynta modeller kan kosta 100+.
Eftersom de är tillverkade före 1890 och ej avsedda för gastät enhetspaatron så omfattas de inte av vapenlagen, de är således helt licensfria och utan krav på särskild förvaring. Jag har mina som prydnad på väggen:
View attachment 516135
Snyggare och roligare än tavlor och annat krafs om du frågar mig![]()
En fråga.Jadu, som med allt annat så beror det ju på vad det är för något, vilken kaliber, tillverkare, och modell det är samt vilket skick de är i och så vidare. Just de här är småkalibriga (pocket = .28-.31cal) och lite obskyra märken/modeller och därför relativt billiga, runt fem till tio papp. En Colt Army (.44cal) revolver kostar väl i runda slängar 30-40, och riktigt sällsynta modeller kan kosta 100+.
Eftersom de är tillverkade före 1890 och ej avsedda för gastät enhetspaatron så omfattas de inte av vapenlagen, de är således helt licensfria och utan krav på särskild förvaring. Jag har mina som prydnad på väggen:
View attachment 516135
Snyggare och roligare än tavlor och annat krafs om du frågar mig![]()
En fråga.
Hänger det ett samurajsvärd i närheten av dessa revolvrar?
Jadu, det vet man väl ungefär lika mycket som man vet att ett modernt vapen inte ska explodera... En försiktighetsåtgärd som man bör (tolkas skall) vidta är att endast använda traditionellt svartkrut eller svartkrutsersättningar, ALDRIG modernt röksvagt krut. Röksvagt har en alldeles för snabb gasexpansion vilket leder till på tok för högt tryck med risk för explosion som följd, men traditionellt svartkrut (och moderna substitut) som de här vapnen är tillverkade för att användas tillsammans med är betydligt långsammare och därför snällare mot vapnet. Svartkrut är tekniskt sett inte explosivt, det bara brinner jävligt snabbtHur vet man att dom inte exploderar och tar bort några fingrar? Det är ju ändå gamla pjäser.
Det vore väl nästan tjänstefel om någon som kallar sig Bushido saknar samurajsvärd?![]()
Det ligger nåt i det![]()
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |