Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Såld..... och jag tänker fortfarande - "Skulle jag ha slagit till???"


"Såld eller borttagen".

Glöm inte borttagen. Många säljare verkar ha en teori att man kan höja värdet på sitt eget objekt genom att lägga upp annonser med fantasipriser på sin vara med lite olika mellanrum - inte sällan maskerade på lite olika vis.

Blocket är bra på det viset eftersom spåren snabbt suddas ut - till skillnad från olika auktionssajter där man behåller en skugga av budhistorik och huruvida minstasumma någonsin uppnåddes.

Kanske lyckas man "etablera ett värde" hos någon stackare som brukar bläddra igenom Blocket på fyllan och tänker "fan om man behållt farfars hoj - då hade man haft en kvartsiljon nu."

När samma hoj något år senare dyker upp för 125.000 spänn tror samma dumskalle att han nosat upp ett dunderklipp och köper hojen. ...till ett pris som fortfarande är way over marknadspris.

Det är en teori.
Jag tycker man ibland ser säljare som verkar försöka köra värdet på det dom säljer, men teorin har ett hål:

Metoden kräver en dumskalle som köpare - och dumskallar har inga pengar.
Inte länge, i vart fall.

Jag tyckte att denna "Vinzent" låg för högt i pris - åtminstone för Sverige, och den försvann märkligt snabbt.

Men jag kanske bara övertänker...?



Förresten! Nu när det är klarblå himmel så många dagar i rad så ser man verkligen flygplanens chemtrails...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
"Såld eller borttagen".

Glöm inte borttagen. Många säljare verkar ha en teori att man kan höja värdet på sitt eget objekt genom att lägga upp annonser med fantasipriser på sin vara med lite olika mellanrum - inte sällan maskerade på lite olika vis.

Blocket är bra på det viset eftersom spåren snabbt suddas ut - till skillnad från olika auktionssajter där man behåller en skugga av budhistorik och huruvida minstasumma någonsin uppnåddes.

Kanske lyckas man "etablera ett värde" hos någon stackare som brukar bläddra igenom Blocket på fyllan och tänker "fan om man behållt farfars hoj - då hade man haft en kvartsiljon nu."

När samma hoj något år senare dyker upp för 125.000 spänn tror samma dumskalle att han nosat upp ett dunderklipp och köper hojen. ...till ett pris som fortfarande är way over marknadspris.

Det är en teori.
Jag tycker man ibland ser säljare som verkar försöka köra värdet på det dom säljer, men teorin har ett hål:

Metoden kräver en dumskalle som köpare - och dumskallar har inga pengar.
Inte länge, i vart fall.

Jag tyckte att denna "Vinzent" låg för högt i pris - åtminstone för Sverige, och den försvann märkligt snabbt.

Men jag kanske bara övertänker...?



Förresten! Nu när det är klarblå himmel så många dagar i rad så ser man verkligen flygplanens chemtrails...
Japp, men samtidigt så känner jag att det sållar i alla led.
Köper man i spekulation, och inte för att man verkligen är förälskad, då ska man också få äta upp om det inte går som man tänkt.
Så…inget problem egentligen, bara en del av hur samhället fungerar.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Se till o få 5000 kr fördel dig..Klippo är fina grejor det! :tummenupp

Jag jobbade ett litet tag med att laga gräsklippare, jag ångrar än idag att jag inte tog reda på några Klippo chassien som låg och skrotade där.
Speciellt släntklipparen vi hade över, den var komplett
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Om du har en trehjulig Klippo åkgräsklippare så ska du vara rädd om den, de är eftertraktade, kostar många Tammer om de är i bra skick.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Om du har en trehjulig Klippo åkgräsklippare så ska du vara rädd om den, de är eftertraktade, kostar många Tammer om de är i bra skick.
Jag har en Klippo 11e, men har inte använt den på några år. Den är inte i bra skick.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top