Irriterande trender

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tråkigt, har inte varit på Clarions terras eller Moas men på Mikkeller har jag inte fått en ipa när jag beställt lager.
(jag kan inte minnas att jag någon gång fått något annat än det jag beställt iofs, jo en gång på ölrepubliken när jag fick en Oude Kriek från 2017 när jag beställde en från 2015 och snubben som levererade den bad om ursäkt innan jag fått flaskan och kom med den jag beställt. Avd. jag hade inte märkt skillnad)
På mikeller finns väl ingen lager? Vilken? Det finns tio sorters äcklig och dyr öl.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
På mikeller finns väl ingen lager? Vilken? Det finns tio sorters äcklig och dyr öl.
Att det är dyr öl på Mikeller behöver vi nog inte ha en paneldebatt om, huruvida den är äcklig kan bara varje person svara på men lager har de haft de gånger jag varit där (nu pratar jag Sthlm, men Clarions terass och Moas tyder iaf på det).
Nuvarande tapplistan på nätet säger att Visions lager och St Eriks lager finns på tapp som nummer 1 och 2.
Kan det månne vara så att du beställt en lager, fått någon lager du tycker är äcklig och säger "det här är en ipa" för att du inte gillar den?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att det är dyr öl på Mikeller behöver vi nog inte ha en paneldebatt om, huruvida den är äcklig kan bara varje person svara på men lager har de haft de gånger jag varit där (nu pratar jag Sthlm, men Clarions terass och Moas tyder iaf på det).
Nuvarande tapplistan på nätet säger att Visions lager och St Eriks lager finns på tapp som nummer 1 och 2.
Kan det månne vara så att du beställt en lager, fått någon lager du tycker är äcklig och säger "det här är en ipa" för att du inte gillar den?
Jag var månne otydlig, det är inte så jag fått en ipa per definition men det jag inte fått är något som smakar vanlig lager. Det är ändå något äckligt grumligt skit i ölen och kan vara citron, banan, kummin, snigel eller något annat skit jag inte vill ha i min öl.

Jag vill, när jag beställer en ljus lager, ha en falcon, Norrlands, Pripps, Tuborg, Fosters, Carlsberg, Staropramen, Peroni, Moretti, Eriksberg, Mellerud osv.

Att det är ett problem tyder på att lågkonjunkturen inte är här ännu.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag var månne otydlig, det är inte så jag fått en ipa per definition men det jag inte fått är något som smakar vanlig lager. Det är ändå något äckligt grumligt skit i ölen och kan vara citron, banan, kummin, snigel eller något annat skit jag inte vill ha i min öl.

Jag vill, när jag beställer en ljus lager, ha en falcon, Norrlands, Pripps, Tuborg, Fosters, Carlsberg, Staropramen, Peroni, Moretti, Eriksberg, Mellerud osv.

Att det är ett problem tyder på att lågkonjunkturen inte är här ännu.
Nä, gillar man inte pysselöl skall man inte gå till Mikkeller. Låter däremot konstigt om de inte har typ Melleruds på Clarion.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag var månne otydlig, det är inte så jag fått en ipa per definition men det jag inte fått är något som smakar vanlig lager. Det är ändå något äckligt grumligt skit i ölen och kan vara citron, banan, kummin, snigel eller något annat skit jag inte vill ha i min öl.

Jag vill, när jag beställer en ljus lager, ha en falcon, Norrlands, Pripps, Tuborg, Fosters, Carlsberg, Staropramen, Peroni, Moretti, Eriksberg, Mellerud osv.

Att det är ett problem tyder på att lågkonjunkturen inte är här ännu.
Om du vill ha en norrlands eller Pripps så bör du nog inte gå till Mickeler. Det är ju lite som att gå till en apple store och förvänta sig att man ska kunna köpa en androidlur.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om du vill ha en norrlands eller Pripps så bör du nog inte gå till Mickeler. Det är ju lite som att gå till en apple store och förvänta sig att man ska kunna köpa en androidlur.
Fast då borde de säga det, det hade de gjort på Apple.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nä, gillar man inte pysselöl skall man inte gå till Mikkeller. Låter däremot konstigt om de inte har typ Melleruds på Clarion.
Jag tror det är Mikkeler som har filialen på taket till garaget vid närmare eftertanke.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Fast då borde de säga det, det hade de gjort på Apple.
Brukar stå på väggen vad de säljer för kvällen. Lite eget ansvar har man faktiskt. Iofs, beställer du en pris Pripps Blå och de inte säger att den inte finns är det dåligt

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Brukar stå på väggen vad de säljer för kvällen. Lite eget ansvar har man faktiskt. Iofs, beställer du en pris Pripps Blå och de inte säger att den inte finns är det dåligt

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
Om jag beställer "en ljus lager" och får något som smakar nyponsoppa med kosken så är det inte mitt ansvar, pungckt.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det där är ändå lite som att säga att captain america-choppern är samma som en Aprilia Tuono 1000 R för båda är en v-twin , men vi kommer nog inte vara överens om detta.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag brukar gå på ölmässan här i stan och prova massor med olika "finöl"

Det är perfekt, man får en liten provskvätt av varje sort.
Det är så man ska dricka entusiast-öl.

Sedan sätter man sig någonstans och dricker lättdrucken blasköl och surrar en stund.

Fast sista gången gick det åt helvete, jag hittade en utställare som hade en jäkligt god öl, strax innan stängning av mässan, och han hade mycket kvar av den i fatet, så han spolade glatt upp fulla glas åt alla för att tömma innan stängning, tittade man bort lite så fyllde han på glaset.

Det var nog senast i mina tonår jag drack så mycket öl på så kort tid som då
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Mycket skitsnack om öl här nu!

Det är inget fel på Pripps Blå.
Inte heller en dyr hipster-IPA eller suröl. Eller vin eller billig skumpa eller whisky eller udda likörer eller vadfansomhelst.

Sluta klaga och var förfan glada att ni har nått att bli dumma i huvet med!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Fast då borde de säga det, det hade de gjort på Apple.
Om du uttryckligen beställt en pripps och får något annat utan att dom sagt att dom inte har det så är det såklart dåligt.
Men om du beställt en lager och fått en lager som du inte gillar så måste jag nog säga att feler är ditt. Om man inte är specifik när man beställer så kan det hända att man får något som man inte gillar även om det är sällsynt när det gäller öl för min del.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Om jag beställer "en ljus lager" och får något som smakar nyponsoppa med kosken så är det inte mitt ansvar, pungckt.
Du menar att din definition av vad som är en ljus lager är den allenarådande över hela världen? Du får nog vara lite mer specifik för att kunna lasta de i baren för det. Det finns massor med lageröl som inte smakar någonstans i närheten av pripps blå. Besök Stockholm beer och whisky en gång så märker du det.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag brukar gå på ölmässan här i stan och prova massor med olika "finöl"

Det är perfekt, man får en liten provskvätt av varje sort.
Det är så man ska dricka entusiast-öl.

Sedan sätter man sig någonstans och dricker lättdrucken blasköl och surrar en stund.

Fast sista gången gick det åt helvete, jag hittade en utställare som hade en jäkligt god öl, strax innan stängning av mässan, och han hade mycket kvar av den i fatet, så han spolade glatt upp fulla glas åt alla för att tömma innan stängning, tittade man bort lite så fyllde han på glaset.

Det var nog senast i mina tonår jag drack så mycket öl på så kort tid som då
På Swedish bikemeets(rip) sista kväll för året ställde dom ut ölburkarna(långburk 5.2or) längs bardisken i circustältena där dom hade ölbarer , blev ju en jävla fylla för många.

Var dyrare o ta tebax dom till bolaget eller så

Var kö till alkomätaren till kvällen på söndagen , vi var många som blåste rött till kvällen
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
På Swedish bikemeets(rip) sista kväll för året ställde dom ut ölburkarna(långburk 5.2or) längs bardisken i circustältena där dom hade ölbarer , blev ju en jävla fylla för många.

Var dyrare o ta tebax dom till bolaget eller så

Var kö till alkomätaren till kvällen på söndagen , vi var många som blåste rött till kvällen
Jävligt segt när gymnasiebrudarna inte tagit körkort än. Annars hade de kunnat köra dig.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top