Vad fick dig att le idag?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
"It happened at a New York Airport. This is hilarious. I wish I had the guts of this girl. An award should go to the gate agent in New York for being smart and funny, while making her point, when confronted with a passenger who probably
deserved to fly as cargo. For all of you out there who have had to deal with an irate customer, this one is for you.

A crowded flight was canceled. A single agent was re-booking a long line of inconvenienced travelers.

Suddenly, an angry passenger pushed his way to the desk. He slapped his ticket on the counter and said, "I HAVE to be on this flight and it has to be FIRST CLASS."

The agent replied, "I'm sorry, sir. I'll be happy to try to help you, but I've got to help these folks first; and then I'm sure we'll be able to work something out."

The passenger was unimpressed. He asked loudly, so that
the passengers behind him could hear, "DO YOU HAVE ANY IDEA WHO I AM?"

Without hesitating, the agent smiled and grabbed her public address microphone. "May I have your attention, please?", she began, her voice heard clearly throughout the terminal. "We have a passenger here at Gate 14 WHO DOES NOT KNOW WHO HE IS. If anyone can help him with his identity, please come to Gate 14".

With the folks behind him in line laughing hysterically,
the man glared at the United Airlines agent, gritted his teeth, and said, "F*** You!"

Without flinching, she smiled and said, "I'm sorry sir,
you'll have to get in line for that, too
."


Hennes första åtgärd är ju hur bra som helst, men sista kommentaren är ju dräpande ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"It happened at a New York Airport. This is hilarious. I wish I had the guts of this girl. An award should go to the gate agent in New York for being smart and funny, while making her point, when confronted with a passenger who probably
deserved to fly as cargo. For all of you out there who have had to deal with an irate customer, this one is for you.

A crowded flight was canceled. A single agent was re-booking a long line of inconvenienced travelers.

Suddenly, an angry passenger pushed his way to the desk. He slapped his ticket on the counter and said, "I HAVE to be on this flight and it has to be FIRST CLASS."

The agent replied, "I'm sorry, sir. I'll be happy to try to help you, but I've got to help these folks first; and then I'm sure we'll be able to work something out."

The passenger was unimpressed. He asked loudly, so that
the passengers behind him could hear, "DO YOU HAVE ANY IDEA WHO I AM?"

Without hesitating, the agent smiled and grabbed her public address microphone. "May I have your attention, please?", she began, her voice heard clearly throughout the terminal. "We have a passenger here at Gate 14 WHO DOES NOT KNOW WHO HE IS. If anyone can help him with his identity, please come to Gate 14".

With the folks behind him in line laughing hysterically,
the man glared at the United Airlines agent, gritted his teeth, and said, "F*** You!"

Without flinching, she smiled and said, "I'm sorry sir,
you'll have to get in line for that, too
."


Hennes första åtgärd är ju hur bra som helst, men sista kommentaren är ju dräpande ?
Folks sista dag på jobbet kan vara mycket vackert att beskåda.
 

GertrudeHudson

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2023
Hoj
GSX R600
Tack så mycket för din kommentar! Det är alltid härligt när något går åt rätt håll och det händer något kul som får oss att le eller skratta
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Men den höll å jag överlevde?
El (skräck) på tivoli: “Helt livsfarligt”
PUBLICERAD
2 JUN 2023, 10:00

CLAES HELLGREN, SERVICEELEKTRIKER på Oppunda El i Katrineholm gjorde i fjol en snabb utryckning för att hjälpa till med en löpartävling som råkat ut för ett “kardinalhaveri” med elen under den årliga Katrineholmsveckan. Då kom en man springande från det ambulerande tivolit på torget intill, han ville ha hjälp att få igång en karusell som stannat.

När Claes Hellgren öppnade apparatskåpet möttes han av en ”skräcksyn”: Inkommande jord var inte ansluten, inte heller utgående jord till drivmotorn. Maskinen var avsäkrad med 63A via en 5G2,5 gummikabel och ansluten i ett 16A CEE intag. Jordfelsbrytaren var förbikopplad och överströmsreläerna till motorerna var bortkopplade.

– Helt livsfarligt. Karusellen var uppställd på träfötter och allt hade kunnat bli strömförande. Mannen på tivolit sa att det hade funkat i nästan ett sekel. Jag har aldrig gillat sådana tivolin men efter det här är jag ännu mer övertygad om att det är något man ska undvika, säger Claes Hellgren.


PETER JANSSON, VD OCH ÄGARE av Peter Pans Tivoli, som var på plats, säger att han är förvånad och inte känner igen uppgifterna:

– Jag vet inte vad det är för skåp som han har tittat på för allt ska vara jordat och de andra siffrorna känner jag inte igen. Det finns två sidor av allt, säger han.

Hur gör du för att garantera elsäkerheten på tivolit?
– Normalt sett är det externa elektriker som gör inkopplingarna. Vi har koll på våra prylar.


”Man får väl vara tacksam att det inte var regnväder, men vad händer nästa gång?”

TIVOLIT PÅ HÖGANÄS MARKNAD blev en annorlunda upplevelse för “C” som var på besök med familjen under två dagar– och som vill vara anonym eftersom han inte är auktoriserad elektriker – men ändå tillräckligt insatt i el för att se om något är fel. Och i det här fallet var det mycket som var galet.

– Genom jobbet har jag varit ute mycket på industrier, byggen och lantbruk sett en del fulel, så jag har ögonen öppna av ren självbevarelsedrift, säger han.

Barnen ville åka karusell och på den timma som familjen gästade tivoliplatsen stannade tre karuseller vid fem tillfällen.


Höganäs marknad. Foto:privat.
– Det såg verkligen inte bra ut. Att elskåpet stod öppet intill karusellkön och en stol placerats framför det tyder ju på att det var fler fel som inträffade än de jag såg. En ung kille sprang runt med en testpenna och försökte lösa problemen. Det låg semko-don på gräset som man inte ens försökt dölja, berättar han.

HAN SÅG OCKSÅ EN UPPSJÖ av ihopkopplade sladdvindor som inte var utdragna och tejpade skarvsladdar som klämts fast i metallkonstruktioner på marknadsområdet under de två dagar som familjen besökte marknaden.

– Ungarna fick åka grejorna som höll sig på marken och man får väl vara tacksam att det inte var regnväder, men vad händer nästa gång? Jag tänkte efteråt att jag borde ha ringt till kommunen men det blev inte av.

“Om vi inte får information om brister som folk ser kan vi tyvärr inte göra något åt det.”
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som vuxen man blir man i alla fall inte sexuellt antastad av tivoliarbetarna (så ofta)
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag fråga vilket land dom kom ifrån.
Sverige sa en på engelska.
Hörde många språk där. Men det är en viss romatik å jobba med kringresande tivoli.
I mitt nästa liv ska jag jobba som sån.
Dom packa ihop monstermaskinerna idag
Jäkla jobb men romantisk.
Kalla mig galen?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Ahh..ljuuudet ?

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top