MotoGP Bike vs 1100hp Huracan

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Egentligen tycker ekonomen i mig att man ska jämföra "lika dyra" fordon.
Och jag misstänker MotoGP hojen är några klasser dyrare ......än bilen.
Kul se Dani Pedrosa igen ( för det var väl han ?)
 

Escape Artist

Medlem
Gick med
13 Oct 2015
Ort
Gullspång
Hoj
GSX-R 1000 K1, Bandit 1200, CBR 1000F(såld), ZZ-R 600(såld), Jawa 638 m. sidovagn
Kan tyvärr inte hålla med Ludde78!
Hade Pedrosa bara haft en BMW 330 hade det gått mycket fortare! ?‍?

Skämt åsido.
Han trollar..
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Hur som hellst. Personligen har jag alltid undrat hur snabb en GP hoj är på kvartsmilen, och detta var rejält snabbt. Men jag blev ännu mer förvånad hur bra den går även uppe i fart och kanske mest förvånad hur bra den går i de höga växlarna. Även när den segrar går den sjukt bra.
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Kan tyvärr inte hålla med Ludde78!
Hade Pedrosa bara haft en BMW 330 hade det gått mycket fortare! ?‍?

Skämt åsido.
Han trollar..
Okej, jag kanske trollade lite...

Men jag är ganska övertygad om att om Dani hade haft skjutspinnar på KTM:en, som han hade fällt upp, så hade hojen, förlåt hojjen, varit helt oslagbar ;)
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Hur som hellst. Personligen har jag alltid undrat hur snabb en GP hoj är på kvartsmilen, och detta var rejält snabbt. Men jag blev ännu mer förvånad hur bra den går även uppe i fart och kanske mest förvånad hur bra den går i de höga växlarna. Även när den segrar går den sjukt bra.
Jag är också mest förvånad över hur bra den segdrog på sexan.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Mest grepp och vikteffekt vinner från linjen och bäst effekt/luftmotstånd vinner när det börjar gå undan.

Synd att dom inte körde rullande start på 6:an, så att man såg vilken som hade bäst vriiid. Det är ju det enda som betyder nåt egentligen. ?
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Och sedan vaknade du ur drömmen med ett kissestånd, Kliade dej på magen o undrade varför du är svettig?

Din hjälte som kan uila på slangen duger inte till att köra någon serie i mc sport. Att han har balans det är en sak men det är allt.

Sedan tror jag om inget har ändrats att det är totalt förbud att diskutera eller ens nämna spökryttaren på sporthoj.

Av olika skäl fanns risk för bantning fört iallafall.
Det antyds att jag trollar så jag ligger lågt...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det antyds att jag trollar så jag ligger lågt...
Ja du trollar ordentligt eller så är du i den åldern när det fränaste som finns är att åka bakhjul på motard i stan på torg o dyligt..

Moto GP förarna är det absolut bästa som har gått att vaska fram av alla millioner mc förare som finns. Det är killar som i hela sitt liv har harvat runt på banor, kanske inte 24/7 men bra nära.

Det är anledningen att dom tjänar miljoner kronor om året ligger på hotell 200+ dygn över hela världen.

O då påsta att en svensk halvt misslyckad bankande däckkrängare som råkar ha balans för att åka på bakhjul rakt fram är bättre än pedrosa. Mja det är sjukt.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Personligen har jag alltid undrat hur snabb en GP hoj är på kvartsmilen, och detta var rejält snabbt. Men jag blev ännu mer förvånad hur bra den går även uppe i fart och kanske mest förvånad hur bra den går i de höga växlarna. Även när den segrar går den sjukt bra.

Jag tror inte att någon har klockat en MotoGP-hoj på kvartsmilen, men att klocka till exempel 0-100 km/h görs vid varje provstart efter avslutat träningspass, eftersom man provar och jämför olika inställningar på kopplingar och "engine management". En modern MotoGP-hoj med alla former av startdevajser både fram och bak gör 0-100 på ungefär 2.5 sekunder.

O då påsta att en svensk halvt misslyckad bankande däckkrängare som råkar ha balans för att åka på bakhjul rakt fram är bättre än pedrosa. Mja det är sjukt.

Jag vill minnas att mannen vars namn inte får nämnas faktiskt försökte sig på en roadracingkarriär i någon av de lägre klasserna. Med högst medelmåttiga resultat. Så bara för att man är villig att ta en massa risker på en gathoj betyder det inte att man är en duktig förare när det svänger...
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Ok, jag får väl krypa till korset och bekräfta att jag kanske trollade liiite... får skylla på solsting samt att det är kul när folk sväljer betet :crash

Jag är mycket väl medveten om att Pedrosa var känd för sina fenomenala starter när han var aktiv MotoGP-förare och att han tillsammans med Dovi, Biaggi och Randy Mamola är de bästa MotoGP-förarna som aldrig lyckades ta en titel i MotoGP, medan mannen man inte får nämna väl körde lite Rookie 1000 när han var aktiv, för ca 20 år sedan..

För övrigt syns det tydligt att Pedrosas KTM har wheelie-control:en aktiverad när han försöker uiila, varför det av naturliga skäl inte gick så bra... :D
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hur som hellst. Personligen har jag alltid undrat hur snabb en GP hoj är på kvartsmilen, och detta var rejält snabbt. Men jag blev ännu mer förvånad hur bra den går även uppe i fart och kanske mest förvånad hur bra den går i de höga växlarna. Även när den segrar går den sjukt bra.
Jag har också undrat över det länge och 9.4 sek blev det här. Kanske var det inte speciellt bra grepp och troligen blir det lite bättre med lowering device som jag tror inte användes här.
Huruvida det är rejält snabbt eller ej beror på vad man jämför med

 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Jag har också undrat över det länge och 9.4 sek blev det här. Kanske var det inte speciellt bra grepp och troligen blir det lite bättre med lowering device som jag tror inte användes här.
Huruvida det är rejält snabbt eller ej beror på vad man jämför med

Har alla GP hojar nu för tiden sänkningsfunktionen som används vid start? Så grymt att ha en dragracing funktion på en banhoj. :)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har alla GP hojar nu för tiden sänkningsfunktionen som används vid start? Så grymt att ha en dragracing funktion på en banhoj. :)
Har för mig samtliga fabrikat har det i år. Jag tycker det borde vara obligatoriskt att mäta 402- och 201-tiderna på varje bana :p
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ja, samtliga MotoGP-hojar har så kallad "start device" som drar ihop hojen både fram och bak. De sänker tyngdpunkten 60-80 mm, vilket är inget annat än grundläggande fysik för att minimera wheelie.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top