Brittiska tråden

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Jag vet inte om min Royal Enfield räknas som brittisk eller indisk. Men det var ju ett brittiskt fabrikat från början. Och "Made like a gun" låter ju bättre än "Made like a vindaloo". Eller hur?

Made like a gun 02.JPG
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag vet inte om min Royal Enfield räknas som brittisk eller indisk. Men det var ju ett brittiskt fabrikat från början. Och "Made like a gun" låter ju bättre än "Made like a vindaloo". Eller hur?

View attachment 473592
Jag tycker den platsar, och för att den inte ska bli för indisk har de utvecklingsavdelningen utanför Birmingham i England.

2017

The new Royal Enfield Technology Centre opens at Bruntingthorpe Proving Ground, near Leicester in the UK. A team of over 100 engineers, designers and testers begin work on research, development and long-term product strategy.


Elektrisk Royal Enfield.jpg

 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Kul bild med en Brough Superiour, en efterkrigs Norton 16H, en Norton 961 och ett par jag inte klarar att identifiera.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det fick bli en anständig första semesterdag - från Piteå till Höga Kustenbron, sedan HK-slingan tillbaka till Norrfällsviken och därefter Ullånger. I morgon bär det av norrut igen, möjligen med någon avstickare hit och dit…

Tigern är verkligen ett multi-purpose tool, som en schweizisk armékniv?


379C8083-E92F-48E2-95A6-533F14E1B5C0.jpeg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det .. är inte en el-hoj närmast i bilden där?
Jo, det stämmer.
Kul bild med en Brough Superiour, en efterkrigs Norton 16H, en Norton 961 och ett par jag inte klarar att identifiera.
Det är ett hembygge där även motorn är hembygd. J A Prestwich och Lord Brough skulle varit nöjd med kvaliteten.
I bakgrunden är det några Sunbeam...
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
".. ok, men bara en vända till hangaren och tillbaka."

Så lät det för bara lite mer än en månad sedan. Nu har hon köpt en ryggplatta för 1500 kr och en hjälm för 6000 kr, och låter mig inte åka ensam på Enfielden längre.

Och hon är mycket angelägen om att jag också har min dyra hjälm på mig, tar jag min öppna 'J.O. pilot' blir hon nervös.

Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?

WJMY4635.JPG
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
".. ok, men bara en vända till hangaren och tillbaka."

Så lät det för bara lite mer än en månad sedan. Nu har hon köpt en ryggplatta för 1500 kr och en hjälm för 6000 kr, och låter mig inte åka ensam på Enfielden längre.

Och hon är mycket angelägen om att jag också har min dyra hjälm på mig, tar jag min öppna 'J.O. pilot' blir hon nervös.

Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?

View attachment 474680
Hon får vara co-pilot tills hon tröttnat. Det viktigaste är att hon själv fattar beslutet. Kanske surra litet med andra damer som ledsnat på att låta annan spaka.

Kanske vill hon inte köra själv. Min dam satt bakom drygt en säsong innan hon försiktigt frågade om jag kunde tänka mig att vara handledare. Så ge det tid, Camilla (visst var det hennes namn) växer in i den position och roll hon passar i sinom tid.

Kanske ta med henne på en Knix? Ni har ju nära till tuvängen. Om inte annat är det både nyttigt och galet skoj.

Man kan leda en häst till vatten men inte tvinga den att dricka.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?

View attachment 474680
Du säger att det var väl bra, eftersom hon nog ändå inte klarar det. Kvinnor kan visst inte, trots sina bedyranden.
Kommer antagligen att ta kortet på rekordtid men metoden kan föra med sig en del oönskade bieffekter.
Men lyssna inte på mig, jag är solitär.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du kan prova med att sex-strejka, det gjorde jag.
Hon är nu inne på sitt 6:e år som övningskörande.... :rolleyes:
Hur går det med strejken?

Eller så talar man om för henne att om hon kör själv kan hon välja växel och justera vibrationerna själv...

Du vet den där sweetspoten man försöker undvika där styret vibrerar så att handtagen börjar kännas som falukorvar?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vilodag på Isle of Man. Lite framför datorn istället för att vara nyttig... :rodnar

Många fina bilder och hög igenkänningsfaktor för oss som varit där några gånger

Giants causeway...

 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vilodag på Isle of Man. Lite framför datorn istället för att vara nyttig... :rodnar

Många fina bilder och hög igenkänningsfaktor för oss som varit där några gånger

Giants causeway...

Har helt klart varit en dröm ett tag att åka någon gång. På hoj alltså.
Helst med ett stopp på Isle of man, självklart. En sväng upp åt Skottland obligatorisk också.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Har helt klart varit en dröm ett tag att åka någon gång. På hoj alltså.
Helst med ett stopp på Isle of man, självklart. En sväng upp åt Skottland obligatorisk också.
Man måste klara regn men har man kört motorcykel några längre sträckor i Norge eller Finland så vet man vad det handlar om. ;)
Skottland är lite som Ålands skärgård, helt underbart eller lite sämre, helt beroende på vädret. Fast med krokigare vägar. Ceud mìle fàilte! :kär
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Klart avundsjuk - var planerat i år med Peters Evenemang, men det blev inställt. Får bli nästa år istället - kanske på egen hand......
Nja, jag är hemma och lyssnar på radio. https://www.manxradio.com/radioplayer/am/ :rodnar
Men det går att vara där i känslan. Och när man varit där några gånger känner man igen sig nästan överallt. https://www.manxradio.com/webcams/
NW 200 och TT nästa år. Eller något annat...
Haste ye back to Scotland.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Skottland är riktigt trevligt med hoj ?
Har varit där för många år sedan, men hade tur med riktigt fint sommarväder både i Skottland och England ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
John Cleese ska tydligen vara i studion halv sex! :tummenupp
Han gillar tydligen inte svenska hotell. Service? Vi jobbar inte så! :hihi



Varning! Detta sänds av det som av de med rätt åsikt kallar vänsterpropaganda.;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top