10.000 HD på Öland?

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Växlar alltid ned till 2:an eller 3:an vid passering av hus och låter den ligga på 14 000 varv.
Akrapovic slip on också dock med db killer fortfarande i men det är en tidsfråga.
Men jag har hörselproppar :squid
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Växlar alltid ned till 2:an eller 3:an vid passering av hus och låter den ligga på 14 000 varv.
Akrapovic slip on också dock med db killer fortfarande i men det är en tidsfråga.
Men jag har hörselproppar :squid

Jag beklagar att du är en sån där människa som aldrig får någon uppmärksamhet för något annat här i livet och därför måste försöka irritera folk till att lägga märke till dig.

Om du istället för att köpa ett Akra hade lagt pengarna på en penisförlägning kanske du hade känt dig lite självsäkrare, men det är klart, doktorerna kan ju inte jobba med hur lite som helst som utgångsmaterial.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag beklagar att du är en sån där människa som aldrig får någon uppmärksamhet för något annat här i livet och därför måste försöka irritera folk till att lägga märke till dig.

Om du istället för att köpa ett Akra hade lagt pengarna på en penisförlägning kanske du hade känt dig lite självsäkrare, men det är klart, doktorerna kan ju inte jobba med hur lite som helst som utgångsmaterial.
"Man bör hushålla med sitt förakt.."
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag kollade kalendern, det är bara torsdag fm.
Trodde att vi nått fram till fredag 22:00 redan. :hojraket
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag beklagar att du är en sån där människa som aldrig får någon uppmärksamhet för något annat här i livet och därför måste försöka irritera folk till att lägga märke till dig.

Om du istället för att köpa ett Akra hade lagt pengarna på en penisförlägning kanske du hade känt dig lite självsäkrare, men det är klart, doktorerna kan ju inte jobba med hur lite som helst som utgångsmaterial.
Doktorn sa att det går inte att förlänga något som knappt syns. :krama
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Kanske bara är jag, men kan ju lockas av tanken en på en HD ibland. Speciellt PanAmerica.

Men XR1200 eller liknande verkar ju fin med.

Men träffa människor?
Någon måtta får det vara på dumheterna. Man är ju inte gjord för sådant, bättre att gömma sig i sitt garage och pyssla med projekt som aldrig blir klara och undvika fruar och barn på kuppen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men träffa människor?
Någon måtta får det vara på dumheterna. Man är ju inte gjord för sådant, bättre att gömma sig i sitt garage och pyssla med projekt som aldrig blir klara och undvika fruar och barn på kuppen.
För extroverta människor lockar ju sånt, det finns ju folk som skaffar husvag/husbil för att bo på campingar också, för att grannarna hemma i radhusområdet bor ju så jäkla långt ifrån.

Dom verkar dock ha jävligt kul på sina HD träffar, dom som gillar att umgås på det sättet.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Efter HD träffen lär nog några av dem dra vidare till rockfestivalen i Sölvesborg nästa vecka.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
För extroverta människor lockar ju sånt, det finns ju folk som skaffar husvag/husbil för att bo på campingar också, för att grannarna hemma i radhusområdet bor ju så jäkla långt ifrån.
En av mina favoritvägar passerar en campingplats där det brukar finnas sanslösa mängder med människor. Det är få saker i världen som känns så motbjudande som just campingplatser. Visst har jag också bosatt mig obekvämt under några dagar för att umgås med likasinnade, men det har varit i anslutning till asfaltsplättar av olika utformning och definitivt inte veckovis.
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
…. det finns ju folk som skaffar husvag/husbil för att bo på campingar också, för att grannarna hemma i radhusområdet bor ju så jäkla långt ifrån.
Eller tvärtom?
Själva bor vi på landet och har husbil just för att inte trängas på resorna heller.
Och nej, trånga campingar ogillas lika mycket som hotell och andra former av kollektivt boende. :)B4BB5E2E-48EB-43D2-A983-3E3C87709863.jpeg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, lägg märke till det stora antalet behövande....
Du börjar låta lika bitter och gnällig som jag :hihi Många krämpor, kriser eller annat obehag som har negativ inverkan på humöret på sistone? Hoppas att vad det än är som skaver ordnar upp sig inom kort :tummenupp

Bor själv längs E22an, har varit en strid ström av hojgrupperingar i varierande storlekar sedan i förrgår. Ansluter imorgon tänkte jag, förhoppningsvis har den värsta tillströmningen ebbat ut vid det laget så man slipper köa halva dagen för att komma fram. Polaren åkte dit igår, verkar vara bra fest :yoparty
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Du börjar låta lika bitter och gnällig som jag :hihi Många krämpor, kriser eller annat obehag som har negativ inverkan på humöret på sistone? Hoppas att vad det än är som skaver ordnar upp sig inom kort :tummenupp

Bor själv längs E22an, har varit en strid ström av hojgrupperingar i varierande storlekar sedan i förrgår. Ansluter imorgon tänkte jag, förhoppningsvis har den värsta tillströmningen ebbat ut vid det laget så man slipper köa halva dagen för att komma fram. Polaren åkte dit igår, verkar vara bra fest :yoparty
Kan du inte videorapportera hit live?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Folk som gnäller på Hd som låter.
Sporthojar förstör mina öron mycke mer.
Min polare i Solna för länge sen skulle skjuta hästsvansen på killen som kl 6 varje morgon kom med sin sporthoj med fullt varv.
Jag har ju varit på dragracingtävlingar mer än dom flesta här å där låter sporthojar mycke mer skränigt än Hd
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag kan förstå att man låter en motor låta högt om det krävs för att få ut de sista hästkrafterna. Att man ska höras till grannkommunen bara för att det är "kul" är helt obegripligt.
Även jag har ju tillbringat en del tid inom dragracing och det värsta oljudet där var snöskotrar och gamla Kawasaki 2-taktare. HD lät oftast som att gaspådrag ökade ljudtrycket utan att det påverkade effekten på bakhjulet. Mycket ljud i förhållande till acceleration blir bara larvigt.

För mig får pojkar i läder och nitar umgås med varandra om de vill. Each to his own.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top