Brutales omväg till Rookie 600

MW-Racing

#51 SBK & Pro SBK #5 SSP600
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Ducati Panigale V4S - 18 (Race), Ducati 749 - 03, Yamaha YZF-R6 - 99, Yamaha Tzr 125 - 89
2022: Motor, trasigt nyckelben, trasig pandemi? :unsure:
 

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Ort
Gefle
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Nu har jag läst hela tråden, måste ge dej en eloge att du inte har gett upp..

Önskar dej lycka till 2022..
//Tanken
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Här har inte mkt hänt.... sedan förra året.

Lika rörigt vid säsongspremiären i år som -21, då var det trasig R6 motor, i år gav bussen upp 2v innan.

Men nu börjar allt rätta sig till i och bara 3 dagar kvar till man är på Gelleråsen igen, hoppas jg !
 

Bifogat

  • 278302326_5161832063878057_8740317761389415307_n.jpg
    278302326_5161832063878057_8740317761389415307_n.jpg
    423.1 KB · Visningar: 37

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
äll hålla liv i denna tråd ett tag till då i brist på andra som försöker.

Säsongspremiären är avklarad och jag får nog påstå att detta är den bästa premiären hittills sedan 2018, 2016 va ju ren katastrof och 17 vart den ingen alls att nämna.

Förutom en Renault Master som gav upp med dielsepumsras 2.5v innan och ett panikköp 100mil norrut så var det inte jätte stressat med hojen innan, bara lite med en uppstart 1v innan som vart OK.



Iväg till ett som vanligt kallt och blåsigt Gelleråsen, dock utan nederbörd vilket förvånad.
2 dagar SMC träning och som alltid avslutande pass med Klubbmästerskap.

Lördagen hade som bäst +20 grader i asfalten och jag nötte på ganska försiktigt för att känna in den nya accossato bromspumpen som är stor skillnad mot den gamla original monterade. Framför allt upp mot Ejes hängde bakhjulet lite väl högt upp dom första 2 passen och som oftast står man stilla in i böj. Men det blev sakta bättre och bättre.

Eftersom jag till å år bestämt mig för att tagga ner lite så valde jag att låta Anderstorps drevningen sitt kvar sen i höstas då det nu är 2 helger planerat där och med vetskapen att hojen blir lite tamare överallt så fick det vara så till den första körningen för året, men jag bibehåller i stort sett alla växlingspunkter som blir ut med en bana. Mao så är man rätt snäll mot motor och kroppen.

Lördagens första startträning resulterade i att jag var glad över att vi skulle få ytterligare 3 starter, för den va riktigt illa, racet var kanske lite bättre men inte bra. Min kvaltid räckte till p8 och med alla dessa 1000cc i fältet så slutade jag nog 10a, men lade och lägger inte så mkt tanke på det.

Söndagen var det +10 som bäst i asfalten vad jag mätte upp och det gick 1s långsammare för mig med 1.15.1 mot lördagens 1.14.2. Självklar hade jag önskat bättre tider, men nytt ställ som va stelt, ny hjälm sol luktade blommor osv. + att det var på söndagen ganska många ändå som tappade framhjulsfästet lite varstans så jag var klart nöjd med att inte ha panik över att få ihop allt till nästa helg då det är träning och förhoppningsvis Endurance premiär för mig, förra året slutade ju med kaos-panik-ångest. Den helgen följs ju direkt av Open600 premiären och därpå bandag på Mantorp.
Så det är spikat schema och jag skall försöka prioritera målgång före varvtider i år.



Där är vi nu… ska mellan helgerna försöka åtgärda alla 2or, 3st, på den bussen jag köpte i panik i Gäddede och få den redo.. så det finns fortfarande en orsak till att bo i garaget. !!

Söndagen från ruta 6
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja ha.. i lördags vart vi ju på Anderstorp och tränade, och Endurance premiären blev det inget av då 1 i laget slog sig lite helgen innan och vi andra 2 vart ju inte speciellt taggad heller.
Vi valde helt enkelt att spara på krafterna i våra gamla kroppar, och dom tomma pensionskontona förblev tomma... inga inkomster eller utgifter mao.

Nu är hojen genomgången med filter, olja, nya bromsbelägg och tvättat rent det mesta och bytt till en kugge mindre bakdrev för att se om det känns bättre lite varstans runt banan.

Tiderna på träningen va inget att skryta om, men jag har lärt mig att man ska skylla på trafiken, det är ofta för mycket trafik, långsam eller snabb, alltid det ena eller det andra.
Men sanningen är att jag hade som mål att åka 1-2s snabbare på träningen, men får göra det på fredag istället.

Det var iaf incident fritt förutom ett pyttelitet släpp i sista böj 1ggn, vilket man ju ska ha lite hela tiden, men jag orkar inte med mera polyesterdoft och ömma muskler. Inte så här tidigt på säsongen IGEN.

 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Grym körning ju!

Jag är mycket långsammare än dig, men det bästa tipset fick jag från Skalman från Fiver på Anderstorp att ta bromspunkten 1-2m längre inåt från sidan (svårt att förklara), många bäckar små och då blir banan kortare. Där fick jag 1-2 sek gratis. :) Mitt problem var att jag körde extremt långt ut på kanterna vilket man inte behöver.

Mer som en historia än ett tips till dig. :)
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Grym körning ju!

Jag är mycket långsammare än dig, men det bästa tipset fick jag från Skalman från Fiver på Anderstorp att ta bromspunkten 1-2m längre inåt från sidan (svårt att förklara), många bäckar små och då blir banan kortare. Där fick jag 1-2 sek gratis. :) Mitt problem var att jag körde extremt långt ut på kanterna vilket man inte behöver.

Mer som en historia än ett tips till dig. :)
Men tar jag mitt PB på 1.42.9 minus 2s så är det OK tid i Rookie :D

Gångna helgen va det lite si så där med spåret kan jag lätt erkänna.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fortfarande sorg i mitt hjärta att jag aldrig kom under 1:50:00. Känns som ett svek och något jag aldrig berättat för mina barn.

Dock är det ju möjlighet för en comeback där ett tydligt mål blir att spränga in på 1:40ish tider! Hahahaha
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Fortfarande sorg i mitt hjärta att jag aldrig kom under 1:50:00. Känns som ett svek och något jag aldrig berättat för mina barn.

Dock är det ju möjlighet för en comeback där ett tydligt mål blir att spränga in på 1:40ish tider! Hahahaha
Det är aldrig försent !
Har ju flera vänner nu som är födda på 60 talet som kämpar på runt 1,45, vilket inte är en dålig tid heller. Open600 brukar ju ligga mellan 1,40-1,55 ungefär på 25 hojar.

Har några gatåkarepolare som gjorde premiär på ARC förra året på bakittade 1000cc... va nöjd om du kommer under 2min brukar jag svara då dom undrar om realistiska mål.
Dom skrattar, tills första passet är över :rofl

Sen finns det ju dom med talang oxå... en helt annan femma än vad jag håller på med :/
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR


Ja man ska ju skriva en sådan race rapport då, och det är ju ibland kul !
Träningen va väl OK i fredags men kvalet vart katastrof i förmiddags med massa växlingsmissar som fick mig att tappa fokus och glädjen lika snabbt som löningen tar slut.

Fick iaf starta i P11 i rad 4 vilket var 1 rad längre bak än jag hade hoppats på, och med ca 1 i tid över mitt mål och ca 1.5s till personbästa här från 2021.

Skitsamma tänkte jag, kan jag kämpa på lite så borde jag kunna sluta top 10 ändå, fast från början var top 8 målet men jag värderade om lite om när vi i vanlig nervös still klädde på oss så var mitt mål endast att ta målflagga och ha ku utan att ligga on the edge.

På Warm Up varvet strulade det till sig lite och hojen dog på flygrakan, men jag fixade till detta :D
och sist in på gridden innan den inte allt för bra eller dåliga starten gick.
Första varvet var jag lite avvaktade i körningen och vill inte tagga till för mycket vilket jag ju annars är bra på. Men det rullade på i ett bekvämt tempo och jag hade väl häng på någon som åkte lagom fart utan andan i halsen och jag kände att jag kan åka så här bara jag kommer i mål frö fan!

Men vid norra kurvan fick framför varande nog i fel växel eller liknande så jag valde ole dole doff om jag skulle ta honom på inner eller yttersida, ytter blev det och lite fysisk kontakt men jag hoppas igen tog illa vid sig. Där efter ladda jag väl inte mera då jag inte vill bli stekt i någon medioker inbromsning.

Någon lite bromsduell in i Hansenböjen som jag fega ur på men sedan något varv senare tog tag i karusellen.

Sen på det 9e varvet blev det ett PB med 1.42.92 men det visste jag inte då för jag hade som jag bestämt tejpat över min laptimer för att inte bli distraherad av den men ändå få det loggat för det är kul i efterhand att kolla in.

Ut på det 10e varvet fick jag ett lite onödigt mycket släpp ut på flygrakan och erfarenheten av det från 2016 gjorde att jag tänkte om lite och tagga ner igen.
Så det gick betydligt långsammare med 1.43-44 och sista på 1.45 .. bakomvarande närmade sig men jag kom i mål på en 7e plats !!

Inte så illa pinkat då jag ändå tyckte att jag stod stilla in i vissa böjar och fortfarande gasar för sent.

Kan vi repetera samma känsla imorgon så är allt tip top !
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag var nog lite trött igår kväll, så jag laddade upp fel fil på Utube... men den från racet kommer senare :D
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Race 2 då ?

Vart tog jag vägen ?

Ja efter ett totalt hopplöst kval som började med 1 stint på 4 varv där inget stämde, det var som en helt annan bana med en vind som vridit sig ca 180grader.
Bromsa galet för tidigt på flygrakan där det nu var motvind och jag hade som bäst 11km/h lägre toppfart trots att jag då slipstream fint.
Vid Hansenböjen alltid för sent och fick aldrig in hojen ordentligt i böj, och självklart trafik som tyckte det samma.

Så en kort pitstop och svordommar med 1.45 som bäst.

Ut igen och på vägen ut kollar jag som vanligt in i kurva 1 för att se vad för trafik som är på g ut. Ser bara den svartare R6an som jag tror är Holmerud från Norge som jag vet att jag är ett par sekunder snabbare än.
Jag släpper iväg honom kanske 100m på flygrakan för att ha något som jag SKA jaga ikapp, och det gör jag, kanske lite för snabbt tom.
Så jag blir lite sittande i bakom då han är extremt duktig på att bromsa toksent med sladdande bakhjul in i böj.
Ut på rakorna så har jag svårt att gasa ut och om då jag ju är higside rädd.
Men som några gånger innan tar jag honom i ingången på karusellen där han är långsammare.

Så ser jag en 44 tid på laptimern och är nöjd, 1.44.44 och P12 på gridden.

Kollar in resultatet och dom toksanbba ynglingarn är som vanligt oberörda av väder och vind och vi i mitten på fältet är samma gubbar om än något lite långsammare än på lördagen då.

Skit samma tänker jag för det blir ball race med 4st inom 1s och jag ska bara ta mig i mål igen och top 10 vore kul.

Sightning Lap. Fint fint, gasar och bromsar hårt för däcken ska må bra, men in i sista kurvan märker jag att det skjuter på lite, va fan är detta ?
Frikopplar och varvräknaren segar sig ner från ca 8000 till 4000rpm.
Gör så klart ett par ruppande men ingen skillnad... VA I HELVETE ??

Mesig start och helt stirrig i skallen in i böjen och ger väl fullt ut på rakan, kanske det självläker ?
Nähä...det skjuter på lite för mkt in i norra och jag mesar till mig resten och går i depå.
Slår av maskinen och pillar på gaswiren nere vid gaffelbenet, vrider den osv och låter den falla tillbaka till den positon den alltid haft.
Startar. 8000-10000rpm !!

FAR ÅT HELVETE CYKEL JÄVEL !

Stänger av och puttar ner den i maskindepån.
Går upp till muren och tittar lite, men är så uppgiven så jag vill bara falla ner i ett svart hål.

Kollar live tiderna lite och blir surare.. lastar i lätt vredesmod och konstaterar att P8 åkte 3st 43or och resten 44or kan man säga... där hade jag ju kunnat va med troligen med rätt bakhjul att följa.


Skitsamma.
Nytt PB i helgen, lastar allt i ett stycke, kör själv hem bussen och kan sova i egen säng, även detta är bra.

Nu har jag redan rättat till problemet och ytterligare service innan 2 dagar träning på Mantorp kommande helg.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Grym läsning! Fan vad man saknar allt runtomkring banåka när man läser din text. Inte bara körningen som är kul utan gemenskapen, erfarenheterna etc är minst lika gött. 1:43 är ju tokbra tid på torpet, det e ju fan rejsing deluxe! Sjukt nice att kriga top 10 ju! :)

Önskar jag hade tid och pengar och talang för att vara med och kriga i botten av nån cup. Är dock lite för rädd för skador nuförtiden också. Iaf när jag inte kör. När man går ut på rakan så försvinner ju allt sånt. Haha
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Grym läsning! Fan vad man saknar allt runtomkring banåka när man läser din text. Inte bara körningen som är kul utan gemenskapen, erfarenheterna etc är minst lika gött. 1:43 är ju tokbra tid på torpet, det e ju fan rejsing deluxe! Sjukt nice att kriga top 10 ju! :)

Önskar jag hade tid och pengar och talang för att vara med och kriga i botten av nån cup. Är dock lite för rädd för skador nuförtiden också. Iaf när jag inte kör. När man går ut på rakan så försvinner ju allt sånt. Haha
Det funkar bevisligen utan talang och pengar !! Tiden är väl si så där...

1.42.9 om jag får be :D
Va ändå ganska nice körning då jag med erfarenheten från förra årets vurpa med 1.5varv kvar på 6e plats inte ville klota ut IGEN. Målgång va prio 1 ta mig 17... så trött på att "misslyckas" även om jag även då satte PB varvet innan. Så i år är det målgång och poäng som räknas först, vilket det alltid borde varit så.. men men.

RS660 cupen lockade innan, men jag vill inte riktigt ge upp detta ännu och jag älskar ju effekt i motorn och draget ut böj, så hade inkomsterna varit större hade jag ju lätt åkt 1000.

Det ryktas om en ev R7 Cup ..... :D tröttare men kanske mera ekonomiskt.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Har kikat på både 300 kawa, ktm och tror att R7 blir en succe. Tror det är grymt kul att få hög fart i sväng även om topphastigheten blir lidande. Däckpengar kommer sparas!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Har kikat på både 300 kawa, ktm och tror att R7 blir en succe. Tror det är grymt kul att få hög fart i sväng även om topphastigheten blir lidande. Däckpengar kommer sparas!
Jag skulle nog helst se en PT Cup ... alltså Parallell Twin med max 700cc och minst 500 .. kanske. Förvisso skulle Rs600 va Hk dominant, men R7, Ninja 650, Honda 500 ... Royal Enfield ? .. kanske finns flera, men större underlag för att få vettigare startfält.

R7Cup vore ball, MEN det behöver verkligen vara rejält rabatterade priser för att det ska bli vettigt startfält, INTE som R6Cup. Där var även regelboken rätt irriterande.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Risk för långt onödigt ordbajsande:


Inte allt för ofta man skrivit en träningsrapport dom sista åren, men då det var ”ur premiär” på Mantorp för mig, iaf på MC. Jag var ju där som besökare förra året på race-helgen som jag hoppade över just pga. att jag inte åkt en enda meter MC där och då kändes det lite som att kasta pengarna i sjön.


Nu skulle 2 dagar med Backlund göra nytta innan racet som komma skall 7 & 8 Juli.
Så pass 1 hoppade nog ALLA över i den snabbaste gruppen då det var fuktigt efter nattens regn, pass 2 hade jag värvat en instruktör som skulle dra mig runt några varv, då det kändes vettigt första passet ut. Men då jag kom ner till utsläppet ca 10s innan det öppnade så såg det tomt ut, jo för alla som hade box likt min tilltänkta föråkare hade ju noterat att det varit rödflagga och skamkärran var ute på banan fortfarande. Där stod jag som ett fån och då klockan passerat 2min väntetid började jag fundera på att rulla tillbaka och sätta på däcksvärmarna igen, men tyvärr följde jag inte mina instinkter så jag stod kvar och blev bara oroligare. 3 minuter passerade, men strax innan 4min så blev det grönt och folk rullade hetsigt ut. Min instruktör kom där i flocken och jag ladda på för att inte tappa honom. Självklart åkte han på en 1000cc så lilla rakan ned mot första vänsterböjen tappade jag ju lite meter. Sen viste jag ju inte alls hur mycket fart jag kan ha in i första böjen för att hålla mitt spår utmed kanten då man kommer ut ur depån. Den korta rakan fram till kurva 2 som var åt höger, ja så mycket viste jag ju men inte mycket mera då något varv hade vi inte hunnit gå som brukligt kvällen innan, men jag har ju blivit bogserad runt för senast 12 år sedan då jag idkade dragracing så lite kolla hade man ju på bansträckningen.
Men där och då med viljan att jaga ikapp så blev det för mycket gas för långt och lite broms kasta ner hojen in i högern för sent och BOOM så var framhjulet inte där det skulle och min lilla lekamen låg i asfalten igen!!

Av någon orsak valde jag att träna i mitt gamla ganska väl invurpade skinnställ, gissa varför jag valde detta?

Sen stod jag där som ett hopplöst fån i sanden med uppblåst airbag och va nära på att lasta skiten och åka hem.



Men in i depå, nästan en halv kubikmeter sand senare var jag redo att ge mig ut igen.
Inget vitalt blev trasigt så 3 pass skulle jag hinna med innan dagen var över.

Ut igen och jag behöver nog inte tala om att kurva 2, den var bekymmersam hela dagen.
Jag hade ett mål med helgen, och det var att åka några 1.27 tider, för att till kval och race prestera 1.25 tider. Första passet slutade på 1.31.46 efter 10 yxiga varv, och det kvittar totalt hur mycket man kollar Youtube innan, det stämmer inte med verkligheten speciellt bra ändå,


Andra passet. 1.30.03 efter 7 varv, gött, lite som jag brukar åka, kapar 1sec / pass. Ganska vanligt förekommande på Anderstorp och Gelleråsen på våren innan man fått lite fart i kalsongerna.

Tredje och sista passet för dagen, skulle jag kunna klättra från att vara överlägset långsammast i snabbaste gruppen? Nu får du bita ihop Lindquist!!
Nej, 1.29.02 på 10 varv och jag var klart långsammast då han som va platsen ovan i resultatet åkte 1.27, dvs mitt mål.

Föga förvånad blev jag nedflyttad 1 grupp till dag 2, men jag var inte så bekymrad över det mera än att nu kommer det bli mera trafik att hålla koll på, eller nu måste jag kanske köra om folk och fä.


För där åkte långsammaste 1.35 tider sista passet på lördagen.

Söndag och omladdning av hjärnan hade skett. Man är ju alltid seg första passet på dagen men jag försökte starta där jag slutade, vilket jag väll gjorde med 1.29.34 och helt plötsligt var jag 11e tid i en grupp på 35st.
Pass 2 uteblev pga. tidig rödflagga och pass 3 blev det faktiskt 1.28.68.
Även pass 4 och 5 blev 1.28 tider och jag hade tänkt hoppa över sista passet för att lasta och komma hem i bättre tid. Men då 5e blev rödflaggat och jag hade ju mycket 1000cc som hindrade mig att få ett riktigt frivarv. Därför tänkte jag att sista passet, då är det tunnare med trafik pga crasher och att folk precis som jag tänkt lastar och åker hem.

Sita passet var vi 17 hojar ute, dvs hälften, men även där fick jag några 1000cc som krånglade med mig, och i stort sett kan man säga att dom drog ifrån på strippen men redan ut ur Mjölby så var man ikapp.

Filmen är potpurri från dom 3 sista passen i den ordningen jag körde, och då var det överlägset minst med trafik och den bästa och kvickaste varvet kommer i slutet så klart.


Tiden då, jag när bränslelampan tände sig och jag kände att nu är det bra för idag, så rullade jag in i depån. Kollade laptimerna som jag inte trodde på så jag kasta mig av hojen för att kolla Raceresults.se online, den visad ungefär samma: 1.27.65 !!
Målet nått !
1st 28 och 2st 29or med, I TRAFIK !!

Då vet jag att jag har det och jag vet var jag fegar och kör med marginaler, definitivt i kurva 2….

Nu laddar vi om för träning på Sviestad kommande helg, och sedan kan det faktiskt bli 2 helger på raken UTAN MC åka.

 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top