Covid-19 viktig information!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Verkar lovande som ett till verktyg i lådan! :tummenupp
Informationen är ett år gammal. Administrering ges av läkare och inte av dig själv "bara utifall att".

Källan:
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ett år? Publicerad april 2021, eller?
Men varför är åldern är relevant? Är den yngre eller äldre än studierna på covidvaccin?
Man ska inte ta det "bara utifall att"...det är därför man gör studier.
Om något så är det ju bra ju äldre den skulle vara/ju tidigare det studeras så att man så snabbt som möjligt ser vad som fungerar och vad som inte fungerar. Verkningsmekanismen ändras inte på ett år, det är helt irrrelevant. Så fort går inte evolutionen i människa.

Aspirin kan du fö köpa helt receptfritt på apotek redan idag. Salicylsyra i bark från videträd har använts i praktiserandet av medicin i typ 4000 år. På 1850-talet tog man fram acetylsalicylsyra för första gången. Sedan dess har aspirin kommit att bli ett av världens mest använda läkemedel. Biverkningsprofil och tolerans torde vara kända sedan länge, vad det fungerar mot är en annan femma.
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det där stämmer inte med vad vi ser i verkligheten. De som vaccinerats har i genomsnitt betydligt högre antikroppsnivåer än de som tillfrisknat, speciellt de som haft mild sjukdom.
Har inte sett ännu något som övertygar mig om det.

Som att säga "Modersmjölk ersättning" är bättre än vad det egna kroppen producerar"!
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Verkar lovande som ett till verktyg i lådan! :tummenupp
Gjorde ett inlägg om Aspirinets verkan/skydd mot covid-19 för ca 18 månader sedan, men det var vad jag kan minnas ingen som trodde mig. Har använt det med jämna mellanrum. Ännu har jag inte fått/haft covid-19.. Har inte ens varit förkyld sedan dess :) På senare tid använder jag Ivermectin.
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
SD-politikern Mattias Karlsson är svårt sjuk i corona. Han är vårdas på St Görans sjukhus i Stockholm, där han “utkämpar en ganska hård och obehaglig strid mot covid-19”, skriver han i ett inlägg på Facebook.

Akut livsfara​

Enligt Karlsson har infektionen varit så passa allvarlig att den varit en fara för hans liv – men på fredagen har vårdpersonal meddelat riksdagsledamoten att den akuta faran är över.

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.
Det dör 800 barn i timmen (2.4 miljoner per år p g a svält).
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hittade denna retrospektiva studie map aspirinanvändning och dödsfal bland covidpositiva. Två kohorter med ca 30000 pers respektive.
Among COVID-19 positive Veterans, preexisting aspirin prescription was associated with a statistically and clinically significant decrease in overall mortality at 14-days (OR 0.38, 95% CI 0.32-0.46) and at 30-days (OR 0.38, 95% CI 0.33-0.45), cutting the odds of mortality by more than half. Findings demonstrated that pre-diagnosis aspirin prescription was strongly associated with decreased mortality rates for Veterans diagnosed with COVID-19.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
5adef62156374f2ea55e5f622c9ee727.png


I artikeln i DN framgår mer av studien.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Bifogat

  • mortality_20211011.png
    mortality_20211011.png
    33.3 KB · Visningar: 20

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Som ovan men med tidigare eftersläpning pålagd.

Man kan väl konstatera att vi haft en stark underdödlighet under våren så teorierna om att många skulle dött ändå verkar stämma ganska bra.

Vidare kan vi väl konstatera att de som påstår att tusentals människor dör av vaccinerna är uppenbarligen ute och cyklar långt bort från verkligheten.
Nu tror jag inte någon här i tråden påstått det men jag har sett såna påståenden på nätet.
 

Bifogat

  • mortality_20211011_aproximerad.png
    mortality_20211011_aproximerad.png
    32.2 KB · Visningar: 21

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Svart linje är totala dödligheten med alla dödsorsaker inräknade under 2021, bara en väldigt liten andel av dessa har dött av C19.
Hade ett årligt snack med chefen förra veckan och vi halkade in på tolkandet av det skrivna ordet och meningar - vi var väl iaf överens om att det spelar ingen roll än hur detaljerad man är för att kunna misstolka något - men det hjälper att sitta ansikte mot ansikte och inte på ett nätfora. :näsblod
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har inte sett ännu något som övertygar mig om det.

Som att säga "Modersmjölk ersättning" är bättre än vad det egna kroppen producerar"!
Datan är från våra egna mätningar och inget som ligger offentligt.

Liknelsen i din andra mening tyder dessvärre på ringa kunskaper inom immunologi.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så de länder som haft mindre restriktioner har större ökning av depressioner än de länder som haft hårdare restriktioner. Intressant.

Hur har mätningarna gått till?
En förklaring till det större antalet depressioner i Sverige kan vara att fler haft sorg pga Covid-19 .
Det är ju bara att se på antalet döda äldre i Covid och när Socialstyrelsen rekommenderat morfin istället för syrgas till farfar, morfar, mormor, farmor på äldreboenden så kan barnen / barnbarnen bli deppade. #
Covid-19 döda per miljon invånare Sverige 1450, Danmark 459, Finland 200, Norge 162
https://www.statista.com/statistics/1104709/coronavirus-deaths-worldwide-per-million-inhabitants/
Och detta , Morfin istället för Syrgas på äldre boenden har ju lett till kommentarer från omvärlden,
Citat:
”Har du en strategi som kan döda människor kommer du till slut antingen få sparken eller bli kallad för nazist. Eller både och.”
slut citat
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/joe-bidens-radgivare-kritisk-mot-anders-tegnell/

# En annan anledning kan vara att bristen på sjukvårdskapacitet med lång väntan på behandling lett till fler depressioner.

eller

Eller från min egen värld, min särbo skulle opererats för ryggskada 2018 i Malmö. Men hänvisades till en ryggklinik i Ängelholm. Vid besöket där 2019 förklarade läkaren att enda skälet Malmö hänvisat till Ängelholm var för att uppfylla vårdgarantin på 3 månader. För man visste mycket väl i Malmö att i Ängelholm kunde man inte ta bort den ben(?)bit som stack in i ryggmärgskanalen(?). Detta måste göras på Universitetskliniken i Malmö. Fortfarande inte gjort. Smärtor och svårt att gå är en följd.
Deppad ja .
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hade ett årligt snack med chefen förra veckan och vi halkade in på tolkandet av det skrivna ordet och meningar - vi var väl iaf överens om att det spelar ingen roll än hur detaljerad man är för att kunna misstolka något - men det hjälper att sitta ansikte mot ansikte och inte på ett nätfora. :näsblod
"Med lite övning kan vi göra språket till ett totalt hinder för förståelse."
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här att Moderna satts på paus innebär att de som fått en spruta med Moderna inte får en spruta till.
Och har alltså inte fått de två vaccin sprutor som tydligen(?) fodras(?) för Covidintyg som det finns länder som kräver för inresa. Vad jag fattat.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/beskedet-moderna-satts-pa-paus-1/
Sonen fick 1:a sprutan Moderna 16:e september hos Kry och skulle fått 2:a sprutan nu 15 oktober men fått besked om att det är inställt Punkt.
Och sonen har tänkt resa till Tjeckien med sambon i början November......
Hur ska det gå ? Typiskt välfärdsproblem.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det här att Moderna satts på paus innebär att de som fått en spruta med Moderna inte får en spruta till.
Och har alltså inte fått de två vaccin sprutor som tydligen(?) fodras(?) för Covidintyg som det finns länder som kräver för inresa. Vad jag fattat.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/beskedet-moderna-satts-pa-paus-1/
Sonen fick 1:a sprutan Moderna 16:e september hos Kry och skulle fått 2:a sprutan nu 15 oktober men fått besked om att det är inställt Punkt.
Och sonen har tänkt resa till Tjeckien med sambon i början November......
Hur ska det gå ? Typiskt välfärdsproblem.
De kan ju fortfarande kvittera ut ett covidbevis med bara en spruta. Det står förvisso på beviset men det är upp till passkontrollanten hur mycket de bryr sej. Om det känns viktigt med 2 sprutor kan de säkert också mygla till sej en dos Comirnaty på valfri drop-in vaccination innan resan.

När vi reste utomlands nyligen helgarderade vi oss med vaccinationsintyg, tillfrisknandeintyg och färskt PCR-test. Passkontrollanten tittade på det i typ en sekund innan vi blev insläppta. Hade nog räckt med en handskriven notering på en servett...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För övrigt testade jag mina antikroppar idag igen, en dryg månad efter spruta 2.
Mina spike-antikroppar låg nu på 12 000 IU till skillnad mot 700 efter tillfrisknande.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top