Sporthoj Touring 1-2-3

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Du behöver inte ha knaggliga ölburkar för att platsa tycker jag, det räcker med att vara lite udda! :krama
Du platsar hur nykter som helst! :7peta:krama

Då möts vi vid Turingemacken med tält, full tank och gott sinne! :tummenupp

Datum? En timme så är vi nere vid färjan om man hittar! :crash
Haha Lite lustigt du säger om träffas Turinge. Har i min grupp en tur där vi kommer att ha en av samlingarna vid Turinge på en helgtur Sörmland/Östergötland runt. Men vi kommer åka och ta båda färjorna (Stegeborg också) först på returen med "Kalle i backen" och "världens ände". Dock blir det inte tält utan vi bor på "Fawlty Towers". Öland vete tusan om det lockar faktiskt om jag ska vara ärlig. Sen köpte jag ny hoj i helgen och får inte med mig ett tält på den utan bara cigg och pluskan. Men jag hinner kanske ändra mig om jag snabbt hittar en juste donna boende på Öland jag kan husera hos ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Haha Lite lustigt du säger om träffas Turinge. Har i min grupp en tur där vi kommer att ha en av samlingarna vid Turinge på en helgtur Sörmland/Östergötland runt. Men vi kommer åka och ta båda färjorna (Stegeborg också) först på returen med "Kalle i backen" och "världens ände". Dock blir det inte tält utan vi bor på "Fawlty Towers". Öland vete tusan om det lockar faktiskt om jag ska vara ärlig. Sen köpte jag ny hoj i helgen och får inte med mig ett tält på den utan bara cigg och pluskan. Men jag hinner kanske ändra mig om jag snabbt hittar en juste donna boende på Öland jag kan husera hos ?
Men det ena behöver inte utesluta det andra. :fakta
För om Öland blir en ren SportHojtältträff så kan du vid ett annat datum köra en tur till Kolmården. :7peta:krama
För Gamla och Senila, GS-gubbar, finns det stugor så de kan bo i en juste stuga medans vi andra parkerar SportHojen utanför tältet! :tummenupp
Was sagen Sie lieber Sportlerfreunde? Mehr muss nicht schlechter sein! ;)

 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Haha Lite lustigt du säger om träffas Turinge. Har i min grupp en tur där vi kommer att ha en av samlingarna vid Turinge på en helgtur Sörmland/Östergötland runt. Men vi kommer åka och ta båda färjorna (Stegeborg också) först på returen med "Kalle i backen" och "världens ände". Dock blir det inte tält utan vi bor på "Fawlty Towers". Öland vete tusan om det lockar faktiskt om jag ska vara ärlig. Sen köpte jag ny hoj i helgen och får inte med mig ett tält på den utan bara cigg och pluskan. Men jag hinner kanske ändra mig om jag snabbt hittar en juste donna boende på Öland jag kan husera hos ?
Grattis till nya hojen, hittade inget inget i köpt idag, detta gjorde mig glad eller tråden för ny motorcykel, så vad har du rullat in i garaget nu ?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Grattis till nya hojen, hittade inget inget i köpt idag, detta gjorde mig glad eller tråden för ny motorcykel, så vad har du rullat in i garaget nu ?
Bugar och bockar ? Enda gången jag blir grattad nuförtiden är när jag köpt en ny hoj. Ofta typ "grattis till dom nya utgifterna" som när man fick kids... Bidde den här av någon anledning som ett ryck i tristessen under helgen. Har ju redan en röd GSX1250FA så vete tusan vad jag egentligen pysslar med och 10 paket med olika "gadgets" är redan på väg...

FB_IMG_1613234023147.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Bugar och bockar ? Enda gången jag blir grattad nuförtiden är när jag köpt en ny hoj. Ofta typ "grattis till dom nya utgifterna" som när man fick kids... Bidde den här av någon anledning som ett ryck i tristessen under helgen. Har ju redan en röd GSX1250FA så vete tusan vad jag egentligen pysslar med och 10 paket med olika "gadgets" är redan på väg...

View attachment 458800

Nu blir det svårt att hänga av dig när det krokar te sig! :crash
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag är på om jag kan just då. Var är sekundärt, bara man får köra en bra sväng innan.
Jag dricker gärna en öl (?) och efter en längre körning smakar den som allra bäst!
Vad det blir för hoj och vad andra kör det struntar jag i.
Rock on!BC5B925F-2663-4B93-BE2C-5D02884F928F.jpeg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nu blir det svårt att hänga av dig när det krokar te sig! :crash
Nä, måste tänka mig för mera så det är nog ingen risk. Två vurpor förra året var lite mer än en gammal kropp grejar tyvärr med dom övriga genom åren. Börjar bli lite skraj faktiskt då det gör ont idag. Usch va jag blev melankolisk nu då...
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Självklart. Gärna militärtält ? Vi snodde ett en gång i tiden använde i klubben. Tog tre hojar få med sig allt men varmt och mysigt med kamin snarka ihop och dessutom ifall det är avgift så pröjsar man ju bara för ett tält. ?
Men... Du skrev ju för några dagar sedan att du inte tältar längre???:fakta
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Med 7+ till helgen så verkar det ju faktiskt bli en vår och sommar i år igen! Blir såklart sugen på planera rutt, men gillar spontant efter väder med. Glad att några börjar planera, när det närmar sig vår så tycker jag att vi sammanfattar lite datum men er som börjar planera, så folk kan haka på.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Med 7+ till helgen så verkar det ju faktiskt bli en vår och sommar i år igen! Blir såklart sugen på planera rutt, men gillar spontant efter väder med. Glad att några börjar planera, när det närmar sig vår så tycker jag att vi sammanfattar lite datum men er som börjar planera, så folk kan haka på.
Jag har redan 7-8 turer klara och uppe på ett annat fora och fler på G och kanske kommer upp några framöver här också. Men kanske lite långt ifrån dig då jag ser att du verkar att bo runt Småland. Hoppas att du får en fin hojsäsong ?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
... och nu när vädret börjar krypa över +15 i söder, så kommer vi wannabe-tourers fram ur våra gömmor.
Först ska det såklart putsas och köras under maj månad tills det går över 7-8+ på nätterna, för lägre temperatur går väl inte att tälta i? :hihi

Skämt å sido.

Ett tips!
Jag har länge letat lite andra väskor till hojen, alltfrån tankväska, kuts-väska mm.
Det är inte billiga saker nya, särskilt när man kanske använer det väldigt sällan också. Det är DÄRFÖR det finns en del väskor ute på både blocket och marketplace (Fejsbook) för sådana som gjort misstaget: köper dyra grejer och sedan kanske inser att man inte använder det.
Jag har gamla sidoväskor som funkar bra, om man kommer ihåg att lägga något under så att de inte repar kutsen.... :huvet

Ta en kik! Kanske är bra läge att leta tält också, för de som testade på det förra sommaren och kanske vill sälja sina grejer i år :banana

Hörs snart igen
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Håller med ovanstående.

Köpte 45 liter kriegaväskor för en spottstyver. Inte fullt ut använt av mig än men lagerkostnaden hemma är försumbar så de ligger tills de kommer till användning.

Kanske tar permis från radhuslivet ett par dagar nån gång och då finns ju förutsättning för att packa på plats. Plus att de mindre väskorna om 10 liter funkar för jobbpendling.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag måste hitta något smidigt till gammelhojen, den ska nog bli stugmoppe.
Har i o f s tankväskor men tänker mig någon lösning med kastaöversadelnpackväskor.
Kanske läge att titta på FB, Blocket tycker jag generellt är dyrt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag måste hitta något smidigt till gammelhojen, den ska nog bli stugmoppe.
Har i o f s tankväskor men tänker mig någon lösning med kastaöversadelnpackväskor.
Kanske läge att titta på FB, Blocket tycker jag generellt är dyrt.
Givi har ju sin ring att sätta kring tanklocket. Den finns numera också på en platta med remmar att sätta på sadeln. Valfri quick-lock-väska kan då knäppas fast.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Finns det bra Bed & Breakfast ställen i södra Sverige, gärna naturnära? Några enkla men ändå guldkorn? Kan även vara vandrarhem, eller camping som har gillestuga?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top