Kawasaki ZX-25R TJOHO!!!!

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
21 sekunder in i klippet ser man ju att det står SuperCharged.
Så atte, den verkar intressant. 65k i handeln?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det så? Även i Supersport 300?:3freak

Helt säkert, det finns alltid lite extra tid i nya däck och vem vill åka långsammare än det går..:näsblod
Minns en junior som hade nya däck varje race när 4-T precis hade börjat användas, "det är bättre så" ..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Helt säkert, det finns alltid lite extra tid i nya däck och vem vill åka långsammare än det går..:näsblod
Minns en junior som hade nya däck varje race när 4-T precis hade börjat användas, "det är bättre så" ..

Hmmmmmm.....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror det är det sistnämnda; att fokusera på att köra och inte på att få ihop tillräckligt med däck är jätteskönt! Och faktiskt, det är ju ett SJUKT resursslöseri vi håller på med i Superstock 600 och Superbike; 2-3 set däck per helg är vansinnigt!:fakta:3freak
Så, YES, det är supercoolt med racing med mer effektsvag hojar! Även om jag med mina 186 cm och 80 kg inte passar in där...:(

Vi får starta en specialklass med småhojar för storväxta folk med trasiga kroppar. :D 100 kg 192 cm rimmar illa med småhojarna med. :crash
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Vi får starta en specialklass med småhojar för storväxta folk med trasiga kroppar. :D 100 kg 192 cm rimmar illa med småhojarna med. :crash

:D dom som väger under 0,1 ton måste vikta upp sig med ryggsäck fram för att nå den normala mans vikten på minst 100kg :tummenupp annars verkar vara en riktigt kul hoj kawa visar vägen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:D dom som väger under 0,1 ton måste vikta upp sig med ryggsäck fram för att nå den normala mans vikten på minst 100kg :tummenupp annars verkar vara en riktigt kul hoj kawa visar vägen

Jag tror tyvärr att kubikhetsen och A2-klassen kommer käppa sönder hela hjulet för modellen i väst. Även om jag faktiskt tjatat i åratal om en 250cc radfyra som är en riktigt sporthoj som det här iaf verkar vara lite grand.
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Jag tror tyvärr att kubikhetsen och A2-klassen kommer käppa sönder hela hjulet för modellen i väst. Även om jag faktiskt tjatat i åratal om en 250cc radfyra som är en riktigt sporthoj som det här iaf verkar vara lite grand.

ja tyvärr tror jag du får rätt men ett bra initiativ av kawa hoppas andra tillverkare hänger på
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ja tyvärr tror jag du får rätt men ett bra initiativ av kawa hoppas andra tillverkare hänger på

Det hoppas jag med. Iofs, med en ytterst liten mjukvarubegränsning kan de ju klassas in som A2 i europa. Peppigaste A2hojen som finns, i princip.

Förutsatt att den då faktiskt kommer med överladdning och har mindre än 93 hästar original. :hihi
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kom igen nu, var inte så bitter, se framåt!!!:):tummenupp Om denna blir verklighet så MÅSTE man inte ha skit under naglarna och vara kompis med en bra kolvleverantör!:)

Jag är inte så negativ mot 4t som det kanske verkar, jag klev över till 4t 2005 på crossbanan men jag tycker iofs att 60hk är lite för lite.

Jag har i andra trådar nämnt att jag skulle vilja se en lätt 400 med 100hk.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vad är oddsen att Euro5 skulle ställa till det för denna hoj? Den har ju kat och ABS, vågar man hoppas?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
45 kusar känns ju tyvärr inte stekhett... Jag tänker på att jag, när jag var 16, hade en vässad 125:a med drygt 30 hästar och 105 kilo torrvikt. Chassit torde vara mycket bättre på Kawan, men effekten får de jobba lite på om det ska bli en kul maskin tror jag.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
45 kusar känns ju tyvärr inte stekhett... Jag tänker på att jag, när jag var 16, hade en vässad 125:a med drygt 30 hästar och 105 kilo torrvikt. Chassit torde vara mycket bättre på Kawan, men effekten får de jobba lite på om det ska bli en kul maskin tror jag.

45 hk kan jag leva med men 182 kg våtvikt känns ju mer tveksamt. En sån här sak vill man ju ska väga typ 130 kg, DÅ tror jag den skulle bli kul även med 45 pållar
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
45 kusar känns ju tyvärr inte stekhett... Jag tänker på att jag, när jag var 16, hade en vässad 125:a med drygt 30 hästar och 105 kilo torrvikt. Chassit torde vara mycket bättre på Kawan, men effekten får de jobba lite på om det ska bli en kul maskin tror jag.
Skulle den inte ha 55 hästar i r-utförande? Eller är det kusar på vev konstra bakhjul som vi snackar, då lär ju dom gamla tvåtaktarna också tappa en hel del.


The new inline 4 boasts around 55hp putting it in competition with the 300cc and even up near their own 400cc. This is impressive and if they can actually pull it off it might be a gem of an engine. It will also be coupled with a quick shifter and rider modes.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
45 hk kan jag leva med men 182 kg våtvikt känns ju mer tveksamt. En sån här sak vill man ju ska väga typ 130 kg, DÅ tror jag den skulle bli kul även med 45 pållar
182 kilo våt är ju inte långt ifrån en literklubba! Då tar jag hellre en Vitpilen 701 som smiska småvägar-hoj. Lättare, mycket mer effekt och mer passande för min pappakropp.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top