Yamaha MT-09

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Sverige
Hoj
Honda CB500X 2023
Börjar rycka i Mc tarmen nu. Hoppas min nya hoj kommer lagom till april :)

Har du fått något datum ? Är det april som är sagt ? Hur fungerar dessa lanseringar i Europa ? Får vissa länder den först ? Ser att den måste ha lanserats i Frankrike då det ligger uppe en massa Youtube klipp på MT 09 2021 på franska ?????? ?
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Lansering av MT-09 och Tracer 9 är satt till april, ja.
Hojarna finns men dom har, som allt gods just nu, lite svårt att ta sig fram genom logistiken.
Dom reviews som ligger ute är som jag förstår Yamahas presshojar. Dom har varit runt i Europa och även en sväng i Sverige(?).
Denna videon från Yamaha Motor Scandinavia är trevlig. :)

 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Tydligen nytt chassi men dom verkar inte åtgärdat den svampiga fjädringen (speciellt bak).
Välj SPn eller lägg nägra tusen på att uppgradera bakfjädringen.
 

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Sverige
Hoj
Honda CB500X 2023
Ja alltså ingen vet ju än. Bara en massa gissningar. Men jag menar, det är snöstorm här där jag bor. Känns avlägset med två hjul.
Okej det fetmarkerade visste jag inte ?. Jo jag vet att vintern har hållit i sig en ganska lång bit in på våren nu. Hade också snöstorm för någon vecka sedan. Men nu säger 7 dygnsprognosen för Västerås att det ska bli 9-11 plusgrader och sol. Ja jag vet, inte jättevarmt men ändå ?.
 

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Sverige
Hoj
Honda CB500X 2023
"Well folks, here we are at the official North America Press Introduction for the 2021 Yamaha MT 09." - Motorcyclist Magazine.

 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Okej det fetmarkerade visste jag inte ?. Jo jag vet att vintern har hållit i sig en ganska lång bit in på våren nu. Hade också snöstorm för någon vecka sedan. Men nu säger 7 dygnsprognosen för Västerås att det ska bli 9-11 plusgrader och sol. Ja jag vet, inte jättevarmt men ändå ?.
Själva motorcyklarna är klara. Transporten är problemet.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Någon som har Akra racing system och kör utan DB killer ? Går den att leva med? Har den versionen där man för att få ut skiten måste borra ur den lilla svetsloppan..
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Någon som har Akra racing system och kör utan DB killer ? Går den att leva med? Har den versionen där man för att få ut skiten måste borra ur den lilla svetsloppan..
Jag har akra helsystem med kolfiberblutt, Låter som fan utan db-killer men inte olidligt mycket så jag kör utan.
Provade att peta i db-killern förra sommaren, det gör jag helst aldrig om.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Jag har akra helsystem med kolfiberblutt, Låter som fan utan db-killer men inte olidligt mycket så jag kör utan.
Provade att peta i db-killern förra sommaren, det gör jag helst aldrig om.
Då har vi samma system. Bökigt att få tillbaka Db killern ? Satt du dit ngn skruv el liknande för att hålla Db killern på plats? (För man behöver väl borra ut den vid första tillfället?)
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Då har vi samma system. Bökigt att få tillbaka Db killern ? Satt du dit ngn skruv el liknande för att hålla Db killern på plats? (För man behöver väl borra ut den vid första tillfället?)
Vi har inte samma system, mitt har en skruv som är dold av en gummiplugg på baksidan av dämparen.
Skruven sitter innanför kolfibern och ramlar gärna runt där inne så man får skruva av allt och skaka ut den om man har otur.
Själva killern sitter som berget även utan skruv så den var riktigt jobbig att dra ut sen igen, men det som allra mest fick mig att aldrig vilja göra om det är skillnaden på ljudet och känslan.
Det blev nästan astråkigt att köra hoj med killern i...
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Jag får fundera på vad jag skall göra ... I.o.m att jag måste borra ur min så känns det mer permanent.
Har sett en del som gjort eller köpt några mindre varianter av DB killers men dock kvarstår hur man fäster..
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
13 april ska dom nya hojarna skickas från Amsterdam. Om dom nu inte hamnat i suezkanalen som nyss fått loss båten Ever Given.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Inte säkert att händelsen i Suezkanalen påverkar dom tidiga leveranserna. Men visst blev det hela lite mer spännande! Vi får sitta lugnt i båten och vänta, som man brukar säga. ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top