Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Om det är ett globalt fenomen kanske det inte är lokala politikers fel?
Vems fel skulle det vara isf?
Lokal politik existerar ju, vi har ur ett globalt perspektiv tex lokal invandringspolitik här i Sverige. Lokal politik får lokala konsekvenser, på en aggregerad nivå ger det globala konsekvenser.

Om det är ett globalt fenomen att invandrare från land X går runt och delar ut semlor till folk så kan det fenomenet motverkas i respektive land med lokal invandringspolitik genom att minska invandringen från land X.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vems fel skulle det vara isf?
Lokal politik existerar ju, vi har ur ett globalt perspektiv tex lokal invandringspolitik här i Sverige. Lokal politik får lokala konsekvenser, på en aggregerad nivå ger det globala konsekvenser.

Om det är ett globalt fenomen att invandrare från land X går runt och delar ut semlor till folk så kan det fenomenet motverkas i respektive land med lokal invandringspolitik genom att minska invandringen från land X.
Hur lokalt tycker du ansvaret går?
Kommunen, landsting, riksdag?
Just AL, alla L, MP, S?
Förra regeringen?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Den går väl så lokalt som mandat och regler medger. Vissa/olika beslut fattas av politiker inom kommun, region och landsting. De svarar för sina respektive beslut såklart. Röstar jag för ett beslut så får jag del av ansvaret för vad beslutet leder till.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Den går väl så lokalt som mandat och regler medger. Vissa/olika beslut fattas av politiker inom kommun, region och landsting. De svarar för sina respektive beslut såklart. Röstar jag för ett beslut så får jag del av ansvaret för vad beslutet leder till.
Men i det här fallet landade det på L eller tom AL?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Då kör vi lite myndighetsinfo:
Inget att se här, klart de inte förstår, även om de åkt tunnelbana. Nej, ditt jävla vider, underförstått.
 

Bifogat

  • 41F53F3E-35FC-4CC4-BD6D-24BECB39071E.jpeg
    41F53F3E-35FC-4CC4-BD6D-24BECB39071E.jpeg
    167.4 KB · Visningar: 43

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Typ en statlig politiskt oberoende media som torrt rapporterade sanningen, utan politisk färgning och utan att undanhålla saker som känns obekväma.
Jag tvivlar på att (s) kan ge en objektiv beskrivning av (m)'s förslag eller att (sd) kan ge en objektiv beskrivning av (mp)'s politik.
Om de garanterat statliga media Pravda och Izvestija på Sovjettiden brukade sägas att i Pravda fanns ingen sanning och i Izvestija inga nyheter.

Pressen ska vara "den 3:e statsmakten" men med en press som hålls i liv med statligt partistöd (bytte sedan namn till) dagens presstöd
så är det tyvärr naturligt att tidningar och "Public Service" ser till att inte stöta sig med den som betalar.

Det är väl förövrigt bara en tidsfråga innan tryckta tidningar försvinner.
När jag gick in i en närbutik nyligen och frågade efter GT(Expressen) blev svaret: "Vi har inte tidningar längre. Det är så få som köper."
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ett symptom på problemet med det tvångsfinansierade multikultiprojektet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ett symptom på problemet med det tvångsfinansierade multikultiprojektet.

All denna jävla snyftande för gärningsmannen som försökte mörda en massa människor, men tur nog bara lyckades hinna med att skada sju människor, får mitt blod att koka.

Så jävla marinerade (hjärntvättade) i identitetspolitik och intersektionalitet att man inte inser vilken sida man ställer sig på och försvarar vid så grova saker som mord eller mordförsök.

Är förövaren afghan eller har en viss mängd melanin i huden så förlåts allt och vad som helst.
Har förövaren en annan nivå av melanin i kroppen så kan man vara hur laglig och hederlig som helst, man ärver ändå en arvsynd för vad människor gjorde i USA för 300 år sedan... men samtidigt pratar man INTE om nutida slaveri, t.ex. uppbyggnaden av fotbollsarenor inför världsmästerskapet 2022 i Qatar, hundratusentals slavar och redan över 6500 döda and counting...

Hyckleriet, dubbelmoralen och mängden trångsynthet går inte att kvantifiera.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"I minidokumentären ”Pojkarna på resecentrum” (Sveriges Radio 12/6 och 13/6 2017) får lyssnarna följa Mustafa som har fått avslag på sin asylansökan och är inne i ett tungt heroinmissbruk.
Journalisten frågar Mustafa om han ångrar att han kom till Sverige.
Han svarar:
”Jag ångrar mig. Jag har slösat bort två år av mitt liv här.”
Men den sista meningen i citatet översätts inte till svenska:
”Om de gör mitt liv illa kommer jag att göra ert liv illa.”
Ett ärligt misstag att lyssnarna inte fick veta vad Mustafa sa? Eller ett fall av lying by omission från journalistens sida?
"

Mustafa Panshiri i en artikel hos Kvartal redan 2018.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Normalt för vissa, tänk det finns någon till alla ! :kär Kallas för , äsch
https://www.qwant.com/?q=female attraction to criminals&t=web
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia
Min egen fundering är att en lindrig variant finns ibland hos tjejer som utbildar sig till socionomer.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top