Ducati Multistrada v4

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Man får gratulera!

Även om V4:an lockar så träffade Ducati rätt hos mig med Enduron med rätt "gubba-features", aluväskor, ekerfälgar, komfort och 30 liter tank. Får se vad framtiden har att ge, men då jag är med hund och fritidshus nu för tiden kanske det blir en V4 SF istället... :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Såg en video när en som testkörde den brände av med citatet "i'm destroying everyone on my flying sofa".

Bra beskrivet! :lol Den är badass!
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Nu är det nära. Beräknad leverans till Bike 7/4. Blir ju inte mindre sugen när man ser detta :) :rock
 
Last edited:

Marinus

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Tokholm
Hoj
Multistrada v4s
Betyder det att det blir en sen semester i år för dig Lasse? Du brukar ju alltid åka ner till Europa runt midsommar.
Rallyn är riktigt schysst! Vilken färg tog du?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Betyder det att det blir en sen semester i år för dig Lasse? Du brukar ju alltid åka ner till Europa runt midsommar.
Rallyn är riktigt schysst! Vilken färg tog du?
Menar ju 7/4:3freak Ändrat nu. Det blev en röd. Även om den svarta med borstad aluminium är snygg, så tycker jag att en Ducati ska vara röd.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Måste erkänna att jag varit lite orolig att den nya Rallyn "bara" är en V4S med större tank. Det skulle i så fall inte riktigt motivera prisskillnaden. Vi får se vad jag tycker, men alla som var på "launchen" på Sardinien är lyriska över hur mycket bättre den är :) :tummenupp

 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Måste erkänna att jag varit lite orolig att den nya Rallyn "bara" är en V4S med större tank. Det skulle i så fall inte riktigt motivera prisskillnaden. Vi får se vad jag tycker, men alla som var på "launchen" på Sardinien är lyriska över hur mycket bättre den är :) :tummenupp

Fast, större tank är väl ungefär vad den hojen behöver?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Fast, större tank är väl ungefär vad den hojen behöver?
Jo, det är en viktig faktor. Men om det bara var det som skiljer, så är prisskillnaden lite väl saftig. Nu verkar det som att de nya, längre och mer sofistikerade fjädringskomponenterna är ett stort lyft. Den är 20 kg tyngre, men har 3,2 kg lättare fälgar och upplevs därför tydligen lättare och ännu mer snabbstyrd. Jaja, ska bli spännande detta :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo, det är en viktig faktor. Men om det bara var det som skiljer, så är prisskillnaden lite väl saftig. Nu verkar det som att de nya, längre och mer sofistikerade fjädringskomponenterna är ett stort lyft. Den är 20 kg tyngre, men har 3,2 kg lättare fälgar och upplevs därför tydligen lättare och ännu mer snabbstyrd. Jaja, ska bli spännande detta :tummenupp
Ojjj, 20 pannor?

Fast då snackar vi vått, och mycket av det är bränsle va?
 

Marinus

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Tokholm
Hoj
Multistrada v4s
Mycket förbättringar på en redan bra hoj…ser att ”Engine Brake Control” finns nu på Rallyn?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Nu har jag snart kört in min Multistrada Rally, 100 mila service på torsdag. Mina intryck så långt är långt över förväntan.:) De största skillnaderna gentemot V4S är fjädringen, quickshiftern och räckvidden.
Den längre fjädringsvägen och en extra sensor i gaffeln, gör att ingenjörerna lyckats förbättra köregenskaperna markant:tummenupp. Inte för att de var särskilt dåliga innan;). Quickshifter/blipper fungerar helt sömlöst från 2250 varv, helt magiskt. Den större 30 literstanken ger ju självklart längre räckvidd, men vad som överraskat mig är bensinförbrukningen. På min V4S hade jag mycket svårt att komma under 0,6 l/mil även då jag tog det lugnt. Nu är det inte särskilt svårt att närma sig 0,5 l/mil om man kör "lagligt". Under inkörningen med max 7000 rpm har jag snittat 0.53 l/mil. Deaktiveringen av bakre cylinderparet och ny kamaxel har verkligen gjort skillnad, Toknöjd:Bugar:tummenupp:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top