DieselSverige
Gudomlig sporthojare
Andra gången gillt, glöm inte att glida förbi här och tala om hur det gick sedan!yey yes hittade en tid som tur var nästa vecka
Andra gången gillt, glöm inte att glida förbi här och tala om hur det gick sedan!yey yes hittade en tid som tur var nästa vecka
jag tror ni alla missupfattat vad jag menar. är rätt sur att han bad mig göra om när den första gången var helt perfekt. gubbkuken tyckte att min vändning gick för långsam, vilket inte ska spela någon roll.
Så du menar att det räcker med att hålla sig på vägen i varannan kurva, bara krocka med varannan bil och komma ihåg stödet varannan gång man parkerar?jag tror ni alla missupfattat vad jag menar. är rätt sur att han bad mig göra om när den första gången var helt perfekt. gubbkuken tyckte att min vändning gick för långsam, vilket inte ska spela någon roll.
Vill minnas att det var som du säger och med ett "knyck" med styret ut andra linjen.Jag identifierar mig själv som gubbkuk, ni andra som gör det samma, visst var det en annan typ av garagevändning när vi tog kortet? jag vill minnas att man körde in vid ena linjen, gjorde en vanlig sväng med nerlägg och stöttade med gasen ut efter andra linjen.
Min uppkörning var bromsprov från 30kmh, garagevändning i en träram stor nog att leda hojen runt i och slalom med en vinkel på mitten.Jag identifierar mig själv som gubbkuk, ni andra som gör det samma, visst var det en annan typ av garagevändning när vi tog kortet? jag vill minnas att man körde in vid ena linjen, gjorde en vanlig sväng med nerlägg och stöttade med gasen ut efter andra linjen.
Det är ju inte FÖRSTA gången frågan kommer upp på SH.
Det löser sig. Ge det något decennium eller två, sen kommer du också sitta här på forumet, nostalgiskt tänka tillbaka på din egen uppkörning och känna oförmåga att leva dig in i den frustration du nu känner.
Jag tycker att dagens konbanor är bättre ur verklighetsperspektivet, garagevändningen i all ära, men dom olika konbanorna idag ger en bättre helhetsbild.
Nackdelen är ju just att dom är standardiserade, du har fördel av att ha vissa typer av hojar, med vissa modeller blir det jobbigt på riktigt, och några tar sig inte runt alls (jaja, jag har också sett japaner med guldvingar och polishojar som man nästan behöver lastbilskort för). I garagevändningen så var det det styrutslag som gav störst svängradie + 2 dm, så det spelade ingen roll om du hade en motard med 3 grader gaffelvinkel eller en Trajja långgaffel som har svårt att vända på en fotbollsplan.
Anmälan till 2024 års DGR öppen
Den 18 maj är det dags för ... |
|
Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta
Luca Martin, Hubert Trunken... |
|
Ny Indian Scout på väg
Indian Motorcycle har bekrä... |
|
Honda CB125R uppdaterad
24YM HONDA CB125R 2024 å... |
|
Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!
Färglägg en XSR 900 GP R... |
|
Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!
Färglägg en XSR 900 GP R... |
|
Ny Indian Scout på gång
En ny version av Indian Sco... |
|
Honda uppdaterar CB125R
24YM HONDA CB125R 2024 å... |
|
Husqvarna Svartpilen 801!
Äntligen är den här, Husqva... |
|
Färre stulna motorcyklar 2023
Varje år sammanställer Larm... |