Urholkade argument (Gotland Ring)

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
Idag när jag var på jobbet (macken 6 km ifrån Gotland ring), så diskuterades det lite mellan några kunder som käkade korv. Diskussionen gick ut på att alla bofasta i Lärbro vid det här laget är ganska fientligt inställda till dessa förbenade sporthojar, som gör idiotomkörningar, bakhjulsåk, burnouts, osv. Det har ju lixom varit Actionpics på ringen som i snabb följd avlöstes av Lelleträffen. Jag försökte då försvara sporthojåkarna genom att förklara att det bara var någon enstaka som kört svinigt, vad jag sett.

Just när jag avslutat meningen kommer två hojar farandes utanför på vägen mot Visby, båda på bakhjulet. De två korvätande gubbarna bara log utan att säga något. Jag fann mig fort och sa -"Ja, det kanske bara är dom två som har härjat hela tiden, medans alla dom andra får ta skiten", i ett tappert försök att inte tappa ansiktet.

Det gick inte mycket mer än en minut innan nästa hoj kom farandes på bakhjulet och gubbarna log ännu bredare. Jag låtsades som om jag inget märkte, även om en hoj vilt varvandes på bakhjulet knappast passerar onoterat.

Jag var väl tyst någon sekund innan jag skulle till och försöka försvara sporthojarna igen, då några sporthojar mullrade förbi så fint, men ungefär samtidigt som jag pekade på dessa och öppnade munnen drog en av dom upp på bakhjulet, så jag sänkte handen och gjorde vad jag borde gjort från början.

Jag höll käften. :rolleyes:

Om nu detta når er som varit på Gotland och kört som svin, så för fan, ringens välbefinnande beror mycket på den lokala befolkningens attityd mot motorsport. Ni har haft dom på er sida hittills. Förstör nu inte detta!

Väl talat !

Ja det är många som svinar i trakterna runt ringen, nu när vi var där 7-11 Juni och körde så hände de ju både en och två, tre ggr osv att de kommer hojar i farter där du inte ens kunde se vad de var för färg på hojen.

Dom vi hyrde stugan av (bor precis vid infarten till Gotland Ring nere vid Kappelshamnsviken) har inget emot att de gasas emellanåt då de enligt dom är så sällan MEN Lelleveckan irriterar dom däremot rejält.

Men de beror väl på vem man snackar med också:)

Det diskuterades aldrig proppulla vandrarhem/campingar/hotell, merförsäljning på ICA, Konsum och macken i Lärbro under dessa huliganveckor som de stackars bofasta måste utstå :va

Nä, jag kan varken wheela, burnouta eller huligana mig, dessutom åker jag bil&släp till och från banan för att slippa köpa familjepack med avkalkning när jag varit där.

Hur som helst kommer det väl alltid finnas folk som endast ser baksidan av saker?

Last edited:

Nä, jag kan varken wheela, burnouta eller huligana mig, dessutom åker jag bil&släp till och från banan för att slippa köpa familjepack med avkalkning när jag varit på banan.

Hur som helst kommer det väl alltid finnas folk som endast ser baksidan av saker?

Vi behöver dock inte svetsa rost på bilen, som ni från större delarna av fastlandet behöver... :rolleyes: :tummenupp

Det är kanske så enkelt att kan man inte gasa på bana så kan man iallafall vara tuffast i hela lärbro och dra förbi ICA på bakhjulet.

Det är kanske så enkelt att kan man inte gasa på bana så kan man iallafall vara tuffast i hela lärbro och dra förbi ICA på bakhjulet.

:D :tummenupp

Vi tog faktiskt upp om detta med hastigheter på anslutande vägar kring Gotland Ring under Actionpics helgerna. Vi bad alla att respektera att det bor folk som inte alls är så förtjusta i rödgröna streck utanför tomten som kommer i nästan överljudsfart.

/Nitrous

Detta gäller i hela Sverige tyvärr.
Vissa förstör för mängden. :huvet
Men deras näsor räcker väl inte så långt...

Hem från Ringen på Lelle så skulle jag klarat fler laserkontroller än den enda jag med följe passerade.

Det finns en anledning till att fartbegränsningen är 30 och 50...
Visa respekt och hänsyn tack.
Kör mycket och lugnt på gata.
Gasa på bana.

Dal-Mausen

Hmm, jag kör ju genom Lärbro flera gånger i veckan. Att någon kan få för sig att slanga utanför macken där verkar helidiotiskt.

Oftast är det kanske så, personer som inte "törs" köra bana, det är inte deras grej..men showa kan de.

Vet en kille som är duktig på köra och bra på ett hjul, men på banan, så insåg han sin begränsning, det var inget för han alls sa han, han ville hellre som han sa" Åka runt istan och lukta parfym på bakhjulet":D

Last edited:
Tragiskt att höra. :arsele

Därmed faller väl dessutom argumentet att det skulle köras lugnare på gatan om vi fick fler banor att "köra av oss på", tex i Stockholmsområdet..:va

Det diskuterades aldrig proppulla vandrarhem/campingar/hotell, merförsäljning på ICA, Konsum och macken i Lärbro under dessa huliganveckor som de stackars bofasta måste utstå :va

Nä, jag kan varken wheela, burnouta eller huligana mig, dessutom åker jag bil&släp till och från banan för att slippa köpa familjepack med avkalkning när jag varit där.

Inga ekonomiska intäkter kommer kompensera eller få den typ av beteende accepterat på Gotland. Inga summor i världen kommer vara värt någonting den dagen någon körs ihjäl i området kring "Ringen" (inte någon annanstans heller).
Jag älskar bus å dårskap, men gillar inte när det sker på så vis att det kan skada andra.

Gotland Ring är en racebana, inte lilla samhället Lärbro.
Rejs och bus när som helst, men inte var som helst!

Inga ekonomiska intäkter kommer kompensera eller få den typ av beteende accepterat på Gotland. Inga summor i världen kommer vara värt någonting den dagen någon körs ihjäl i området kring "Ringen" (inte någon annanstans heller).
Jag älskar bus å dårskap, men gillar inte när det sker på så vis att det kan skada andra.

Gotland Ring är en racebana, inte lilla samhället Lärbro.
Rejs och bus när som helst, men inte var som helst!

Nu menade jag absolut inte att man kan huligana sig bara för att man bidrar med intäkter, men jag kanske var otydlig.
Och som Nitrous skrev så vädjar vi till "våra" deltagare att uppföra sig på vägarna runt GR.

Dessa har vi slutat lyssna på för länge sedan... :rodnar

De jag talar om är dessa som tidigare tyckt att ringen är en suverän grej.

Det blir ju lixom lite svårt för nya företag som försöker etablera sig i området om alla är emot och "röstar" tummen ner. Och visst tusan skulle det vara häftigt med ett litet samhälle runt ringen som verkligen tar detta på allvar och gör en grej av det?

Nu menade jag absolut inte att man kan huligana sig bara för att man bidrar med intäkter, men jag kanske var otydlig.
Och som Nitrous skrev så vädjar vi till "våra" deltagare att uppföra sig på vägarna runt GR.

Oki:tummenupp
Men akta dig för vad du skriver nu för inga GR-diskussioner är tillåtna;);):D

Vi tog faktiskt upp om detta med hastigheter på anslutande vägar kring Gotland Ring under Actionpics helgerna.

Det fungerade ganska bra under Actionpics, även om det var några incidenter. Det värsta var under Lelleträffen. Men jag hade hoppats att nå ALLA dom som jävlats under helgerna oavsett när och med vem dom var där. Och att dela ut ryggdunk till dom som skött sig känns lite fånigt, men bra tänkt att ni tar upp det som ni gör. Det är riktigt bra.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back