Nya Bötesbelop På Motorväg

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
apropå inget men ändå.. undra om skattepengarna nån snacka om..
all militär som är nedlagd då? hur mycket tjänar dom inte på de då? vart e dom pengarna.. sorry, skena iväg :)

Rättspsykiatrisk undersökning...

Jo, det skulle man ju kunna tycka men jag vet många 90 vägar med sträckor helt utan av och påfarter och näraliggande hus där det är hur "lugnt" somhelst att köra 150 km/h för fort. Jag vet också ställen där man äventyrar allmänheten och sig själv betydligt mer om man bara kör 30 km för fort. Visst kan det alltid dyka upp en kanin, grävling eller annat otyg men hellre det än ett litet barn.

Vet inte om någon funderar speciellt mycket över det faktum att 50 km/h i ett villaområde med parkerade bilar överallt och barn i varenda buske är fruktansvärt farligt. Jag har 3 barn mellan 2-7 år och kan säga att jag mycket hellre ser hojförare köra 150 km/h för fort på en fin 90 väg än att köra laglig hastighet (50km/h) där barn leker överallt. Håller personligen runt 20 km/h på sådana ställen men kör å andra sidan alldeles för fort där ingen blir störd och där bara mitt eget liv riskeras.

Frågan är då vem som behöver den rättspsykiatriska undersökningen. Killen som kör 50 km/h bland småbarn helt utan verklighetsuppfattning eller killen som kör 150 km/h för snabbt på en fin 90 väg där ingen störs?

/D.

Jag har 3 barn mellan 2-7 år och kan säga att jag mycket hellre ser hojförare köra 150 km/h för fort på en fin 90 väg än att köra laglig hastighet (50km/h) där barn leker överallt. Håller personligen runt 20 km/h på sådana ställen men kör å andra sidan alldeles för fort där ingen blir störd och där bara mitt eget liv riskeras.

Med risk för att verka tråkig... Tänk på dina barn, de vill ha sin pappa.

Jag har 3 barn mellan 2-7 år och kan säga att jag mycket hellre ser hojförare köra 150 km/h för fort på en fin 90 väg än att köra laglig hastighet (50km/h) där barn leker överallt. Håller personligen runt 20 km/h på sådana ställen men kör å andra sidan alldeles för fort där ingen blir störd och där bara mitt eget liv riskeras.

Med risk för att verka tråkig... Tänk på dina barn, de vill ha sin pappa.

Jo jag vet...dessa tankar finns där hela tiden.

/D

Bötesbelopp vid fartöverträdelser på motorväg...

1-10 km: 1 500 kr
11-15 km: 2 000 kr
16-20 km: 2 400 kr
21-25 km: 2 800 kr
26-30 km: 3 200 kr
31-35 km: 3 600 kr
36-50 km: 4 000 kr

Vid mer än 50 km/timme över gränsen går ärendet till åklagare.

http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_15615700.asp

Bara till att åka planerad rutt och ge fan i att åka den där extrasvängen, om nu polisen har koll på hur mycke extra man kört ;)

flåt :tungan

Allt handlar om att få in mer pengar, allt annat är bullshit. Vad fan skulle högre bötesbelopp göra? Jo det enda är surare förare som åker dit, men inga färre olyckor!

Var det inte nåt med bensinprishöjjning? Det skulle leda till minskade utsläpp eller vad det var? Samma sak där med. Inte kommer utsläppen minska nåt särkilt...

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back