Vfr 750 F

jobaby

Jobaby
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
Kawasaki gpx 750 R
Halloj,

tänkte köpa en vfr 750 f, en 86:a. Den har dock gått 9000 mil... är det för mycket?? Låter bra i motorn o inga missljud alls, men 9000 är mycket...

Dessa motorer är väll väldigt tåliga och går långt??

Halloj,

tänkte köpa en vfr 750 f, en 86:a. Den har dock gått 9000 mil... är det för mycket?? Låter bra i motorn o inga missljud alls, men 9000 är mycket...

Dessa motorer är väll väldigt tåliga och går långt??

Honda i all ära, men 9000 låter ju ganska mycket..

Nog för att jag läste om en engelsman som körde över 110000 mil med en VFR, han bytte motor vid 77000 mil eller nåt sånt :)

Det beror helt på hur den är använd och servad, bara lugna långkörningar så går den säkert hur länge som helst men det är ju svårt att veta på en så gammal cykel.

Sen beror det ju också på vad du får betala för den. Får du den för 10 papp så kan du ju vara glad så länge den går. Har du tänkt att betala mycket för den så bör du nog se dig om efter en annan..

fz 750

Honda i all ära, men 9000 låter ju ganska mycket..

Nog för att jag läste om en engelsman som körde över 110000 mil med en VFR, han bytte motor vid 77000 mil eller nåt sånt :)

Det beror helt på hur den är använd och servad, bara lugna långkörningar så går den säkert hur länge som helst men det är ju svårt att veta på en så gammal cykel.

Sen beror det ju också på vad du får betala för den. Får du den för 10 papp så kan du ju vara glad så länge den går. Har du tänkt att betala mycket för den så bör du nog se dig om efter en annan..

Han ska ha runt 20 men det blir nog inget av det... har annars en Fz 750-88 för 20, den har gått 6000 mil. Kanske ett bättre val??

jag hade lätt köpt en VFR om valet stod mellan de två. Jag köpte min 96a när den gått 9000mil, fast beror ju som sagt på flera saker. Visste att den gått många touringmil. (å andra sidan, vem buskör i 9000mil...)

Snackade med flera mc-mekaniker och mc-försäljare innan köpet och alla var samstämminga i att hylla VFR som den bästa mc-motorn någonsin. En försäljare rådde mig till o med att inte ens titta på hans hojar utan köpa den direkt, o han hade ändå 20talet andra hojar inne i butiken, och inget att tjäna på att jag köpte privat.

Visst är det kanske lite hype kring VFRs hållbarhet... men finns ju ändå nån orsak till att så många hyllar den som en superhoj med näst intill outslitbar motor. Jag har kört min 1000 mil sen köp och har folk som erbjudit mig samma summa nu som jag köpte den för.

Finns ju till o med ett speciellt forum på nätet för VFR-hojar, hur många andra modeller har det?

Det jag skulle vara mera fundersam kring i så fall är ju åldern i sig. Det har ju hänt en del sen -86.

Min första hoj var dock en -84, och hade inga problem med den heller. Fast man märker ju en klar skillnad i hanterbarhet bland annat.

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back