Visa RSS-flöde

Vilken jävla smäll

Ångest inför säsongens avslut.

Betygsätt det här inlägget
Så börjar det vara dags att avsluta säsongen. Frosthalka varje morgon som jag åker in till jobbet, mörket lägger sig runt 6 på kvällen och dagarna blir inte speciellt varma. Men, jag har ju precis börjat känna mig hemma på hojen igen. Jag har ju precis börjat gnugga runt arslet i sadeln vid svängar, och mina ben har precis börjat bli starka nog för att jag inte ska vara nervös för att jag ska tappa hojen vid vartenda stopp, och högerbenet börjar funka att lyfta upp på fotpinnen utan handen, och... Det är bara alldeles för mycket som precis börjar komma. Och så är bansäsongen slut. Och snart är säsongen på gata slut med.
Fy fan vilken lång vinter det här kommer bli.

Apropå bana, jag längtar som fan redan efter att få lägga vantarna på någon gamma banhoj och börja köra licensträningar igen. Har börjat fundera över att skaffa en handfull kameror monterade på lite strategiska platser på hojen för att kunna klippa ihop en skoj video av när jag tar oskulden på storbana en andra gång. Min comeback efter skadan så att säga. Idag tog jag en liten höst-tur på min trogna Z1000SX och testade att montera ena kameran på sidan fram mot framhjulet, gillar den vyn. Det funkade sådär.

En sak var dock väldigt skönt på den där turen, och det var att jag i vintras skruvade dit handtagsvärme på hojen. Satt där efter någon mil och började känna kylan i händerna, och så kom jag på att jag har handtagsvärme! LYX! På med den!

Ska nog ta och lägga en slant på att åka på MC-mässan i Göteborg i januari, för att spä ut vintern lite. Och för att kunna provsitta lite hojar. Det blev jävligt lite provsittande på hojar förra gången. Men, man kanske ska ta med sig rullen den här gången med? Det var rätt skönt att slippa stå och gå hela tiden.

Jag lär i alla fall åka på första bästa knix nästa vår.
Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Toymans avatar
    Härligt att läsa om dina positiva framsteg. Ta det varsamt bara. Tiden går fort så njut varje dag. Mvh Tony
  2. Ulvhamnes avatar
    Jo, jag tar det ganska lugnt, men jag är begåvad med en kropp som läker oförskämt bra. Senast igår utbrast min kära sambo att jag inte är alls bra på att bryta ryggen. Först börjar jag stå, sen gå, sen gå utan kryckor och så vidare.

Men nu börjar det kännas som om jag kanske kan njuta fullt ut av livet som innan olyckan. Det mesta har i någon mån fått vänta...

Japp. Jag har bott här nere i snart 12 år nu utan att besöka EICMA, så det var hög tid att åka dit. Den av de nya hojarna som jag gillade mest var den nya CBR [...]

tobbes
Vill du annonsera ovan? Klicka här