Visa RSS-flöde

Erfarenheter från en morsa med en dröm - del 2

Funderingar och erfarenheter från en ensamstående, överviktig tvåbarnsmorsa som bestämt sig för att förverkliga en dröm trots att ingen tror att det ska gå.

Målet är att köra Nürburgring med en snabb hoj. Sen har jag inget tidsmål, bara att komma runt är tillräckligt för mig.

Blogg del 1:
2010.07 - Projektets idé föddes
2010.09.14 - var första gången jag satt på en motorcykel någonsin och tog min första körlektion.
2011.06.21 - klarade uppkörning för A behörighet
2011.07.08 - köpte en Suzuki GSX1250FA årsm 2010

Blogg del 2:
2011.09.18 - min första KNIX körning
2012 juli - Planerad körning Nürburgring

Slutmålet beräknas till sommaren 2012. Skam den som ger sig! Följ med på mina erfarenheter och funderingar på vägen dit. Stöd mig genom att "gilla" på min sida http://www.facebook.com/mcMilla2012
"Your body goes where your attention is"

1. Det är april

av , 2014-08-01 klockan 07:28 (Erfarenheter från en morsa med en dröm - del 2)
    Kört väldigt lite. Till och från jobbet några gånger. Får nästan tvinga av mig från den trygga motorvägen och ta någon lite roligare väg hemåt. Men det känns konstigt. Hojen far, wobblar och lever rövare... tycker jag. Förmodligen kör den precis som den ska.

Jag håller i mig för hårt tycker jag. Glömmer klämma knäna. Känner mig felplacerad. Glömmer bort att jag kör och börjar tänka på annat. Så fort jag gasar på lite kommer tanken "whuuuuut.... det ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Livsglädje

av , 2014-07-22 klockan 09:44 (Erfarenheter från en morsa med en dröm - del 2)
    En uppdatering från Milla.

Mår fantastiskt bra, en massa herrans träningsvärk och min högerfot/häl protesterar alltjämnt så jag går som en 83 åring och skulle gärna ha kryckor för att ens ta mig ur sängen. Fördelen med hälproblem är dock att de inte alls belastas vid hojkörning, man ska se saker från den ljusa sidan.

Fortsätter äta mina kosttillskott och det har börjat ge spännande effekter. Till exempel har jag ökat min basala kroppstemperatur ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Massa pirr i kroppen

av , 2014-06-15 klockan 20:33 (Erfarenheter från en morsa med en dröm - del 2)
    Har varit i Karlskoga och fotat då sambon licenstränat. Kul och prova att vara utan hoj faktiskt och öva på att fota hojar. Men svårt. Mattsvarta hojar är svårast. Blanka vita och svarta är enklast. Mitt mål var att kunna fota så det ser fartigt ut, du vet, så där så bakgrunden är suddig och hojen i skarp fokus, gärna med snurrande fälgar. Galet svårt innan man kommer på tricksen som i alla fall underlättar. Blev lite bilder i alla fall och jag blev väldigt sugen på att köra ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Gav upp och köpte nytt

av , 2014-06-04 klockan 19:35 (Erfarenheter från en morsa med en dröm - del 2)
    Körde faktiskt en ensam sväng på en så där 8 mil i söndagskvällen. Hamnade bakom en bil modell större som ville ligga mitt i vägen med en meter på vardera sida, låg där en stund bakom och visade att jag vill ju om. Varje gång jag gjorde en ansats så svängde bilen till åt vänster. Funderade på om jag skulle blinka vänster, få bilen åt vänsterkanten och dra full patte på högersidan. Men någon instinkt sa väl att nej, det var kanske inte världens bästa idé trots allt. När ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Ska vi ta en hojtur älskling?

av , 2014-06-01 klockan 17:55 (Erfarenheter från en morsa med en dröm - del 2)
    Inget hojsug i sikte. Men söndagskvällen är vacker och en liten tur kanska jag kan orka tänker jag och frågar sambon om vi ska ta en kortare hojtur.

Han svarar något, jag hör inte riktigt, han borde ju och brukar ju säga "ja gärna" så jag antar att han säger det. Sen slår det mig, nej, han sa något annat... va falls?

Nej just ja, han har ju gjort båda sina gathojar okörbara, en står med sprängd motor och en står på verkstad för han la ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 38 123456726 ... SistaSista

En av anledningarna kanske kan vara att dom inte har någon seriös vinnar-kandidat och därför stannar hemma. Britterna är ju extremt patriotiska och partiska till [...]

JockeP22
Vill du annonsera ovan? Klicka här