Visa RSS-flöde

Okategoriserat

Blogginlägg utan någon kategori

1. Årsdagen

av , 2015-11-29 klockan 20:19 (Vilken jävla smäll)
    Idag är det då exakt ett år sedan jag bröt ryggen och låg på NIVA på Akademiska och stirrade i taket och hade fruktansvärt ont i ryggen på grund av tre mosade kotor och bakhuvudet på grund av nackkragen.
    Det var starten på en lång kamp för att återerövra mitt egna liv. Låg där, fullpumpad av morfin mot smärtan och var rent allmänt inte helt kapabel att fungera mentalt mellan drogdimmorna och smärtan, det tog nog åtminstone en vecka innan allt slutade vara ett osammanhängande ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Ångest inför säsongens avslut.

av , 2015-10-11 klockan 20:38 (Vilken jävla smäll)
    Så börjar det vara dags att avsluta säsongen. Frosthalka varje morgon som jag åker in till jobbet, mörket lägger sig runt 6 på kvällen och dagarna blir inte speciellt varma. Men, jag har ju precis börjat känna mig hemma på hojen igen. Jag har ju precis börjat gnugga runt arslet i sadeln vid svängar, och mina ben har precis börjat bli starka nog för att jag inte ska vara nervös för att jag ska tappa hojen vid vartenda stopp, och högerbenet börjar funka att lyfta upp på fotpinnen utan handen, ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Script för att ladda ner bloggar från Sportho

av , 2014-11-20 klockan 08:49 (Vilken jävla smäll)
    Min kära sambo tröttnade på att kämpa med att /dev/null åt upp hennes blogposter med alldeles för hög frekvens här på sporthoj, och jag hade inget bättre för mig (eller det hade jag väl, men jag kände lukten av ett litet smutt kodprojekt) så jag satte mig och började knacka lite smått på ett pythonskript för att screenscrapea bloggarna.

Det visade sig väl vara lite knepigare än väntat, då sidorna inte riktigt följer en semantisk web, men... Det gick bra till ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Licensen tagen!

av , 2014-04-28 klockan 19:53 (Vilken jävla smäll)
    I helgen som var så blev det då äntligen dags, och i vanlig ordning var det alldeles för ont om tid när det började dra ihop sig. Hojen (en gammal sliten och fultrimmad R6) hämtades alldeles för kort innan och jag hann inte mycket mer än att kolla att allt funkade som det skulle på den. Med hojen följde fel plastbackar med extradelar och gamla utslitna delar och lite extra skoj, som sådär 10 använda däck, ett par extra fälgar med i princip helt färska regndäck, däckvärmare, laptimer, ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Webprojektet

av , 2013-12-19 klockan 15:36 (Vilken jävla smäll)
    Projektet
    Har hunnit skrapa ihop något som iaf liknar någon form av websida nu, även om man på bilderna fortfarande kan se en väldigt tydlig ingenjörssjuka. Har sprungit på ett litet besvär med cachning, men det är ju bra eftersom att jag sysslar med det här projektet delvis för att lära mig programmera i den här plattformen.
    Får lönen imorgon med, så efter det nödvändiga köpet av bil kanske jag till och med kan få pengar över till att köpa delar till en server ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Hur är det med kontrakten i gp? Kan de "bänka" en förare och ersätta honom med någon annan eller är hojen bunden tills de löst kontraktet? Kan alltså Rabat/Ab [...]

He rik
Vill du annonsera ovan? Klicka här