Visa RSS-flöde

Vilken jävla smäll

Ja, sedan flytten av bloggarna så verkar man bara få ha en blogg, så här hamnar dels min väg till RR 2014, mina småposter om kodning som aldrig blir klara, samt min väg tillbaka till sadeln efter att ha brutit ryggen i november 2014.

1. Årsdagen

av , 2015-11-29 klockan 20:19 (Vilken jävla smäll)
    Idag är det då exakt ett år sedan jag bröt ryggen och låg på NIVA på Akademiska och stirrade i taket och hade fruktansvärt ont i ryggen på grund av tre mosade kotor och bakhuvudet på grund av nackkragen.
    Det var starten på en lång kamp för att återerövra mitt egna liv. Låg där, fullpumpad av morfin mot smärtan och var rent allmänt inte helt kapabel att fungera mentalt mellan drogdimmorna och smärtan, det tog nog åtminstone en vecka innan allt slutade vara ett osammanhängande ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Ångest inför säsongens avslut.

av , 2015-10-11 klockan 20:38 (Vilken jävla smäll)
    Så börjar det vara dags att avsluta säsongen. Frosthalka varje morgon som jag åker in till jobbet, mörket lägger sig runt 6 på kvällen och dagarna blir inte speciellt varma. Men, jag har ju precis börjat känna mig hemma på hojen igen. Jag har ju precis börjat gnugga runt arslet i sadeln vid svängar, och mina ben har precis börjat bli starka nog för att jag inte ska vara nervös för att jag ska tappa hojen vid vartenda stopp, och högerbenet börjar funka att lyfta upp på fotpinnen utan handen, ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Det här med att bryta ryggen, ingen herrejössesbra idé.

av , 2015-07-03 klockan 10:05 (Vilken jävla smäll)
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	11355491_839628719456515_871088481_n.jpg
Visningar:	156
Storlek:	61,1 KB
Id:	421310
    Var ett tag sen jag skrev något nu. Det går långsamt framåt, men det är såndär skitsmå förbättringar som inte märks mer än över tid. Högerbenet börjar bli lite bättre, musklerna i benet klarar av vardagen nu, jag tappar inte styrkan helt och måste sätta mig ner längre, och att trampa snett är inte en snabb-biljett till marksyning heller. Nu känns nästan min gång balanserad i höfterna. Högerhöften faller inte ner i högersteg, vilket ...

Uppdaterad 2015-07-03 klockan 10:17 av Ulvhamne

Kategorier
    Rehabilitering
  4. Överansträngt högerben och tappad hoj

av , 2015-05-10 klockan 21:02 (Vilken jävla smäll)
    Har gått stadigt framåt med rehabiliteringen, och imorgon börjar sista veckan med studien i EKSO-roboten. Känns riktigt skönt. Har börjat stappla runt lite utan kryckor, och det har funkat riktigt bra. Till och med kört lite bil, och även det funkade över förväntan. Apropå bil så är min snigelätarbil snart fixad, och då ska den säljas vidare. Bara ett halvår senare än planerat. Det här med att bryta ryggen påverkar planeringen högst märkbart. Till det sämre.*

...

Uppdaterad 2015-07-03 klockan 10:17 av Ulvhamne

Kategorier
    Rehabilitering
  5. Utskrivning, öppet hus och grillfest

av , 2015-04-22 klockan 13:11 (Vilken jävla smäll)
    WOO-FUCKING-HOO!!!

Jag blir utskriven på fredag, och eftersom att jag i vanlig ordning inte har något på torsdag tar jag tidig helg, och packar min skit i mitt rum på sjukhuset idag och sen sover jag fan aldrig någonsin mer en natt på sjukhus! Är så jääävla glad idag, rent jävla lycka bara pumpar runt i kroppen. Weeeh!*

www.youtube.com/watch?v=yjk6HSIphnQ

Och när jag berättade det för sambon blev hon ÄNNU gladare, och skrev här på sporthoj att ...

Uppdaterad 2015-07-03 klockan 10:18 av Ulvhamne

Kategorier
    Rehabilitering
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista

14+ och ganska soligt. Blev en tur på ca. 15 mil. Tog en fika i Marstrand och tittade på segeltävling.

Hixman
Vill du annonsera ovan? Klicka här