Visa RSS-flöde

Emsans blogg

Detta e vad som händer en sessa på landet..

1. Skitig o dan.....

av , 2011-03-15 klockan 14:01 (Emsans blogg)
    Tänk vad man kan hitta när man börjar rota i trädgården!!

Hittade en trappa, massa fina stenar och ett land under kilovis med ogräs!! Så nu har sonen ett eget jordgubb/smultron land till sommaren!

Fick även lägga om lite kantstenar till rabatten som oxå behövde sig en regäl makeover, nu e det halva kvar av rabatten och den jobbigste, men det e fint väder o jag e mamma ledig så varför klaga!

Sen e det bara rabarberlandet som ska skövlas ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Ute i mark o skit...

av , 2009-09-29 klockan 11:36 (Emsans blogg)

Jaha, då vart man tvingad att ta sig ut på både sandbana och mark för att "träna". Herre min skapare vad tröttasamt det är när man ingen väg eller stig har att följa.

Jäkligt kul i alla fall och jäkligt TRÖTT blev jag. I alla fall fick jag min guldstjärna för tapperhet, så det känns bra

I dag är det fint väder.. så vi får se om det blir något av i dag med.. Måste kanske köpa ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. NU E VÅREN HÄR!!

av , 2009-03-15 klockan 16:07 (Emsans blogg)

Jo, det stämmer för krokusarna och snödropparna står i full blom hemma vid huset! Och fåglarna e som tokiga! Dessutom kommer en massa hojar ut nu.. Kan inte ens räkna på mina fingrar hur måga motarder det åkt förbi jobbet i dag!! *suck* En åkte omkull oxå, om det var vinter stelhet eller massa grus på vägen förtäller inte historien..

Neh så nu blir det till att besiktiga TT:n och även pärlan så att hon kan bli omhändertagen av någon som har ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Finbesök från Uppsala!

av , 2008-08-14 klockan 06:44 (Emsans blogg)

Äntligen!

Under 3 dagar har Maria och Jenny, alias: Maríía och Jempaz, varit o hälsat på mig! Mina älskade vänner från "Hemma". Tanken var att dom skulle köra hoj ner hit, men eftersom vädret ville annat så blev det bil. Nåväl, vad gör det när Blackie står till förfogande =)

Efter lite svettigt trixande kom Maria ut från våran garageuppfart, med en lutnig som inte e o leka med i fall man inte e van vid ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Men herre guuuud!!

av , 2008-07-25 klockan 23:49 (Emsans blogg)

Då e vi tillbaka på ruta -1 igen.. =/ Dessvärre kosta det typ ca 6000-7000 för att fixa det.. 200 för delen som var trasig.. resten för timpenning..

Jah jah.. så nu ska vi plocka ner den IGEN och få lite annan hjälp, så kanske till sep e den klar. (Tur jag har Blakie & Daisy att köra! ) =)

Dessutom har vi fått nytt sällskap i garaget: det blev en cbr 900 för Mögel att leka med!

O Daisy ska få nytt framdäck fast ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Och då direkt eller lite senare när orden gått in så inser Alex att han aldrig kommer bli 1a efter hela säsongen på Honda så länge Marc också kör Honda.

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här