Bloggkommentarer

1. Rogerglass avatar
    Ser fin ut. Söker själv efter delar till en 1100f 83 som ska bli orginal
    Bl.a. avgasystem mm så känner du till nån som sitter på nått så är jag
    Tacksam för tips
  2. larre164s avatar
    ...kanonkul! Jag + en till dyker upp! Hoppas på gött hojväder!

//
  3. Toymans avatar
    Citat Ursprungligen postat av larre164
    ....söndagen 23 eller 30 - noterar i kalendern och kollar väderprognosen!

//
    Satsar på söndagen den 30/9. Moto GP gär ju nu den 23/9. Å den vill jag se i tv...
  4. larre164s avatar
    ....söndagen 23 eller 30 - noterar i kalendern och kollar väderprognosen!

//
  5. Toymans avatar
    Citat Ursprungligen postat av larre164
    Hehe, varit en hel del svettiga turer i sommar!
    Funderat något över ”öppet hus” i år? En av årets höjdpunkter!

// Patrik
    Hej, svettigt värre ja! Till hösten, senare delen i september. Öppet hus i lokalen. Det är jag inställd på. En söndag i september (23/9 eller 29/9) är det ju som gäller då de andra hyresgästerna vilar upp sig. Och..... vädrets makter avgör. Regn ställer till det .
    Men hojarna behöver få frisk luft och golvet lite såpa-vatten. Mvh Tony i KUNGSBACKA
  6. larre164s avatar
    Hehe, varit en hel del svettiga turer i sommar!
    Funderat något över ”öppet hus” i år? En av årets höjdpunkter!

// Patrik
  7. CBR900RRs avatar
    Jäkligt snygg CB750! och ovanlig färg
  8. Toymans avatar
    Citat Ursprungligen postat av toiv
    Det var väldigt vilken energi du har Toyman, blir du inte gammal som oss alla andra.
    Hmmm det verkar nog bara så, görtrött ofta. Problem. För lite sömn! Så för att hålla mig vaken måste jag göra saker.... försöka. Själv tycker jag, önskar mig mer energi.
  9. toivs avatar
    Det var väldigt vilken energi du har Toyman, blir du inte gammal som oss alla andra.
  10. tobbess avatar
    Hög temperatur har helt klart en negativ inverkan på lusten att sätta på sig all skyddsutrusting och ta en tur - trots att solen skiner! Men... du är ju morgonpigg, så sådana undanflykter gills inte! ;-) Sedan när solen står högre på himlen kan man med gott samvete svalka strupen.
  11. Toymans avatar
    Citat Ursprungligen postat av tobbes
    Aj aj! Hur känns det idag? Hur är det med axeln?

Det händer ju att man tar en tur utan att ta på sig alla skydd... "Det är ju bara några meter". Självklart är det då som oturen är framme!

Jag kommer ihåg ett kåseri som Jan Leek skrev för en massa år sedan i BIKE. Det handlade om att du, som erfaren motorcyklist, ställt upp för att göra ett stunt. Du skulle köra i låga 50 km/h rätt in i sidan på en bil... Din uppdragsgivare förvånade sig över att du ville ha hjälm. Och handskar. Och skinnställ! Sensmoralen är så klart, att om man vet att man ska vurpa, då vill man ha så mycket skydd det bara är möjligt. Men ibland så tänker man inte på den möjligheten. Med det sagt så skruvade jag ihop och startade upp Katanan i lördags, självklart blev den en liten provkörning också. I mekaroverall... Men i alla fall med hjälm och handskar.

Hej Tobbe. Nu 16 dagar efter min provkörning och marksyning så. Knä, armbåge och axel är de ställen som ger mig bekymmer. Så mekaroverall går bort, skydden är ett måste för marksyning..... svullet knä och överkänsligt emot, typ slå knäet mot en kökslucka. Armbågen... känns som en lätt konstant "enekelstöt". Axel, nervkläm? Sänder ömhetskänsla till triceps. Skulderblad smärtar i olika positioner.... Skrapsår läkda till 98% bara rött och får helst inte sola dessa.... keps med skärm!...

Gott att Katanan var villig. Mvh Tony
  12. tobbess avatar
    Aj aj! Hur känns det idag? Hur är det med axeln?

Det händer ju att man tar en tur utan att ta på sig alla skydd... "Det är ju bara några meter". Självklart är det då som oturen är framme!

Jag kommer ihåg ett kåseri som Jan Leek skrev för en massa år sedan i BIKE. Det handlade om att du, som erfaren motorcyklist, ställt upp för att göra ett stunt. Du skulle köra i låga 50 km/h rätt in i sidan på en bil... Din uppdragsgivare förvånade sig över att du ville ha hjälm. Och handskar. Och skinnställ! Sensmoralen är så klart, att om man vet att man ska vurpa, då vill man ha så mycket skydd det bara är möjligt. Men ibland så tänker man inte på den möjligheten. Med det sagt så skruvade jag ihop och startade upp Katanan i lördags, självklart blev den en liten provkörning också. I mekaroverall... Men i alla fall med hjälm och handskar.
  13. Toymans avatar
    Citat Ursprungligen postat av tobbes
    God Jul Tony!

Den sista bilden kan du ju nu uppdatera med originalet (RB:n) framför alla byggsatserna
    Ett dilemma, Byggsatserna är sålda och Photo-shoppa dit en RB istället..... kan inte jag. Får fundera på detta!
    Mvh Tony
  14. tobbess avatar
    God Jul Tony!

Julklappar är ett dilemma, både att komma på till sig själv och till alla andra! Sedan ska de hittas, inhandlas, slås in och i mitt fall skickas med posten i god tid. Något jag tyvärr sällan lyckas med... De brukar komma fram i mellandagarna. Om jag har tur.

Du "glömde" Petronas FP1:an
    998R finns en till salu nu för 23.900€... Tesi går väl lös på runt 35-40.000€ och FP1:an runt 30.000€ (jag såg en till salu för 29.500€ här https://www.racebikemart.com/adverts...1502559581.php).

Den sista bilden kan du ju nu uppdatera med originalet (RB:n) framför alla byggsatserna
  15. Toymans avatar
    [QUOTE=toiv;bt5614]Intressant att höra din erfarenhet av att utöka skaran av hojåkare. ........................

Jo jo, det är konstigt det där. Man tror hoppas och vill. Men det hjälper ej om lusten/viljan finns.
    Nu är ju inte barn när de är barn, så kanske måste förhållandet till två-hjuling påverkas redan i baby-stadiet.... ?
    Inte vänta till det blir moppe-tajm.
  16. toivs avatar
    Intressant att höra din erfarenhet av att utöka skaran av hojåkare. Jag har samma historia som dig, grabben tränade jag upp som 18 åring. Köpte en Kawa Ern-6 och han gick kurser på Falkenberg, Anderstorp och Kinnekulle. Efter 5 år och 500 mil sålde han den. Dom har inte vårat intresse, vi som är uppväxta med bensin i blodet och har kört bilar och mc sen 70-talet. Inget man vill sluta med, inte mycket här i livet kan jämföras med att starta upp en tidig sommardag och köra en tur. :-)
  17. Toymans avatar
    Nytt höjt bud. 32,000.--
  18. Toymans avatar
    höjt bud 31,000.--
  19. Toymans avatar
    Höjt Bud 30,500.--
  20. Toymans avatar
    3 budgivare på 30,000.-- nu!
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista

från samtliga inblandad parter vid en donation...? Är det något annat än frivilligt man avstår något så är (brotts-)rubriceringen något annat...

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här