Visa RSS-flöde

Varför man ska våga

För det ska man väl

1. Hjulfirande

För min del innebär det att tatta runt hos släkt och vänner samt bo i obekväma soffor eller barnsängar.

Hjulmaten undviker jag in i det sista, till sist kommer man inte undan... första dagen går bra men andra dagen med samma mat så börjar man tröttna.

Efter ett par dagar så har man ont i ryggen och är kass i magen, längtar hem till sin egen sköna säng och vanlig husmanskost.

Tur att det bara är Hjul en gång om året.
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Vulkaner & Vattenfall i Costa Rica

I morse blev det äntligen tillfälle att få turista lite, ledig hela dagen och hyrbil har vi.

Vi siktade in oss på att besöka vulkanen Poás som bara ligger 3-4 mil från San Jose där vi bor, det blev en bumpig och stökig färd som vanligt, men efter några felkörningar så var vi äntligen uppe på berget, oturligt nog blev det dimma och regn så sikten blev noll.´

Vi vände om och tog sikte på La Paz, ett jättefint vattenfall som bara ligger några mil ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Hur säker kan man vara

Jobbar för tillfället I San Jose, Costa Rica, Centralamerika, här råder fred och ett slags lugn.

kan kanske bero på att det sitter en och annan gubbe med hagelsprakare eller pickadoll i var och varannat gathörn, dom jobbar åt polisen, vaktbolag eller någon annan instans där man får panga.

Även inne på fabrikerna så går det vakter med bössor som ser till att skydda oss från busar och annat elände, trygg känsla att dom värnar och är mån om säkerheten ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Bananrepubliker & USA

I går så lämnade jag regniga Skåne för att jobba en vecka i soliga Costa Rica.

Det blev en lång flygresa till Atlanta där jag mellanlandade för att flyga vidare, tyvärr så är USA sig likt med bråkrati och maktmissbruk.

Trots att man inte ens ska in i USA utan bara är i transit så får man fylla i en kvadratmeter papper på fikonspråk och dessutom bli utfrågad om allt möjligt vid imigration.

När man artigt påtalar att man inte har ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Ordning på torpet

En ny trend har uppstått på en del arbetsplatser, nu ska man certifiera och bedöma hur städad din arbetsplats ser ur.

Själv sitter jag ibland på mitt kontorsrum men oftast är jag ute på andra ställen och jobbar, ingen slipper dock undan när den Spanska inkvisitionen gör sina inspektionsrundor på kontoret.

Jag har nu efter diverse påtryckningar från kollegor fått rensa upp och kasta nästan allt i mitt ämbetsrum, vadan detta då... och varför bryr ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Men jag vågar varken bekräfta eller dementera...

Kratoz
Vill du annonsera ovan? Klicka här